Волво Клуб - България

Full Version: Още една турбо конверсия на 240
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
[attachment=17832][attachment=17831][attachment=17830][attachment=17832][attachment=17828][attachment=17827][attachment=17826][attachment=17825][attachment=17824][attachment=17823]
Блока е Б23А
Глава Б234ф
Турбо гарет Т3
Спирачни апарати Волво 850
Спирачни дискове В70 302 мм
Интеркулер от Б200ФТ
Мсален охладител от Б200ФТ
SKV Програмируем комютар
И още и още но за другото по нататък или ще може да се види на рето ралито в калояново на 17 април. Big Grin
Ето още малко снимчици в по завършен вид.
Съжалявам за лошото качество на снимките .[attachment=17902][attachment=17901][attachment=17900][attachment=17899][attachment=17898]
Добра работа. Трябва да кажеш повечко за двигателя (налягане на гориво, въздух, запалването е друго). Повече снимки за колегите от другите градове, пък за Варненци - малко демонстрация. Без аварийно утре и победа !
Ето едно видео от първия старт: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=YDJuSOiPy1c" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=YDJuSOiPy1c</a><!-- m -->

Малко за електрониката - компютъра си е Megasquirt 1, базиран на схемите от PCB v3, с някои наши добавки/промени за да използваме MS1/Extra (029y4) кода в цялата му сила. Платките са си наши, в началото пробвахме да изкопираме оригиналната платка на мегата, но се оказа че е четирислойна. Затова си направихме наши.

За датчиците/електрониката:
мап - стандартен 250 КПа сензор МПХ 4250,
темп. вода - Волво 940/Бош,
темп. въздух - Волво 850/Сименс
датчик обороти - Волво 940/Бош с 36-1 зъбно колело на ремъчната шайба.
ламбда сонда - Волво 940/Бош, теснолентова
стъпков мотор - май Сименс беше с две жици в ШИМ режим,
Дросел с ТПС - неизвестен, май от Опел
Бобини - от някакво Пежо или Ситроен, wasted spark
Инжектори - нискоомови Бош 0280150804, ~340 куб.см/мин
За окабеляване/букси използвахме стария кабелаж от едно 850 - в него има за поне такива 4 коли кабели.

Първоначални настройки - ползвахме готова карта за предварение на запалването от Kenny/linuxman51 от турбобрикс. Същия мотор/глава и почти същата конфигурация.
Горивната карта я натаманихме за две-три вечери с широколентова ламбда назаем..

Ето и клипчета от пробите на ЕКУ-то на сухо (със симулатор на обороти):
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=lxgS8pUpFB4" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=lxgS8pUpFB4</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=b5san3l1uC0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=b5san3l1uC0</a><!-- m -->
За нашите възможности е станало супер. Малко повече е трябвало да се постараете по изпускателния колектор (мое мнение - ваше решение). За интерисуващите се(визирам себе си) може да пуснете повечко инфо за управлението (промените които сте направили и примерно pcb, да порадваме на вашето устройство) Пуснете снимки и клипове от състезанието, да по плакнем окото, тези които не можахме да присъстваме.
:ctf:
lsdjustsmile Wrote:За нашите възможности е станало супер. Малко повече е трябвало да се постараете по изпускателния колектор (мое мнение - ваше решение). За интерисуващите се(визирам себе си) може да пуснете повечко инфо за управлението (промените които сте направили и примерно pcb, да порадваме на вашето устройство) Пуснете снимки и клипове от състезанието, да по плакнем окото, тези които не можахме да присъстваме.
:ctf:
Това е платката:
[attachment=18010]

Промените са следните:
премахнати:
- дампинг схемите от транзисторите на инжекторите
- частта за датчик на хол и изхвърлена. ползваме индуктивен (VR)

добавени:
- един мосфет транзистор за буст контрол
- изход за оборотомер - един ладов такъв чака включване
- вход за датчик за детонации - важно за един турбо мотор
- вход за дебитомер - в случай че от мап решим да преминем на дебитомер.
- управление на ел вентилатор - ако махнем виското
- до 6 IGBT транзистора за 6 отделни бобини. 6 защото на Кольо БМВ-то чака..[/list]

имаше и малко грешки по първата платка Wink като за първи път..
- ползваме мосфет драйвер с прави вместо инверсни изходи. това е наша грешка,
но си останахме с нея. поправихме я софтуерно Wink
- футпринта на конектора на серийния порт е огледален. грешка в библиотеката на софта за платки.
поправена с пренареден кабел за сериен порт.
- масите на транзисторите за запалване са хвърчащи. поправка - отделен кабел на емитерите към маса

Както се вижда грешките не са фатални и поправката е сравнително лесна..
:thumbright: хареса ми вашето изпълнение ! Като цяло малко хора споделят какво са правили по електрониката, поради факта, че използват готова. Познанията ми не са доста сериозни в тази тема - просто ми беше интересно до каква степен сте променили "оригинала".
Разгледах снимките от състезанието - доста интересно е било ! Които не са присъствали - доста са изпуснали !
Успех с донастройването на електрониката !
[attachment=18064] [attachment=18063]
Испускателния колектор си е много добре (не губи време и температура, дори и на 1500 об имаш 0.5 бара буст а на 2000об вече е на 1бар)
Само за пояснение дроселовата клапа е от 850 .
Главата е от Б234ф
Турбината е Т3 гарет.
Съединитела е карамичен(феродовия испуши още при настоката)
Буста в момента е на 1бар.
Скоростната кутия беше М47 (защото трета скорост не издържа на мошността и е извесно че тези кутии издържат до към 200 коня , и сега търсим М90 )
Smile
Браво пичове! Само така! Продължавайте в същия дух!
=D> =D> =D> :cheers: Confusedalute:
Pages: 1 2 3