Волво Клуб - България

Full Version: Изключване на DSA системата
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

понеже минах на газ и имам съображения за DSA системата на В40-ката ми. Има ли начин тя да бъде изключена постоянно, а не всеки път ръчно да я деактивирам от бутона пред скоростния лост?

ПС: При включване на ДСА компютъра на газовата се шокира и не работи добре, за това искам да го изключа тотално.

Поздрави!
Върви газаджията да ди оправи майсторлъка...
Тя е на отделен контролер и използва само датчиците на ABS - изключи контролера от куплунга и готово. Системата е plug & play - има контролер, има DSA, няма контролер, няма DSA. DSA променя пулса на дюзите - явно газовата ти се управява от този пулс, но не нещо не и достига за да сe държи като на бензин.

Ако номера стане, съм навит да купя контролера.
Мерси Жоре,

ще пробвам да я изключа тотално, защото на втора и трета губя тракшън и от там бензиновия предприема нещо, което на газовия му е трудно толкова бързо да асимилира. Ако има подобрение ще се разберем за ДСА контрола, защото до сега не съм видял полза от него..

Колега yuckuJackD, не всичко е до майсторлъка на газаджията- по някога избираш или да ти върви във високите и да нямаш проблеми или да имаш леки придърпвания в ниските както е при няколко човека, които караме Т4. Няма пълно щастие за съжаление.
Странно, на газовия няма ли опция да му пипаш таблиците... проба-грешка докато нацелиш оптималния вариант.
Мисълта ми е, да не се лишаваш тотално от дса.
Друга идея породена от поста на Жорката: сложи си едно мързеливо ключе на захраващия кабел на въпросния модул. Така ще постигнеш ефекта винаги да е ОФФ, но ако си се забатачил в сняг, лед или караш по лед ще можеш да си го включиш... все пак при изброените по-горе ситуации (и не само) не ти трябва толкова мощност, колкото стабилност и това че газовия комп реагира малко по-мудно, няма да го разбереш, защото и без това движенията ти са си плавни и спокойни...
... ама жоро ще остане без модул ...
Аз май по принцип ще си остана без модул засега защото не съобразих, че турбото е с EMS 2000, а аз съм с Fenix 5.1 и може и да не са еднакви модулите. От вадис естествено нищо не се разбира - една торба кодове за едно и също.

Иначе ето схема на тоците, прекъсване на захранването на пин 1 с ключе може и да свърши работа.
Скоро ще имам отговор на съмненията ми, замислил съм да се оборудвам с диагностичен кабел за ГИ-то и да почна да пипам по таблиците. Диагностичния за OBD го чакам до 1-2седмици и той да пристигне. Днес ми падна аку-то. Не се бях заглеждал до сега с какъв боклук карам- 50Аh, 300А, незнаен някакъв..та се чудя дали не оказва някакъв ефект върху цялостната работа на колата?
Допускам, че да. Моето аку е слабичко (направо е пътник) и докато паля ми дава грешки именно на абс дстц и т.н.
По-нагледно тук
Клипчето е правено с друга цел, затова дадения линк е към момента в който става дума за слабия ми акумулатор.
Още по темата слаб акумулатор: когато е прясно зареден не ми прави този номер при палене и показанията на бордовия за моментен разход опресняват значително по-бързо и начесто. Може и да си внушавам, но когато скоро ми се е налагало да ми дават ток да запаля показанието 99,9 за моментен го виждам при всяко тръгване, а когато е зареден го виждам само при агресивно потегляне. Затова започнах поста си с "Допускам, че да." Все пак ти говоря за 80-ката, понеже на 40-ката акумулатора е ок и нямам наблюдения за да ти помогна.
Сподели после какво се случва с новия аку. Дано да не се лишаваш от дса-то.
metallista Wrote:Скоро ще имам отговор на съмненията ми, замислил съм да се оборудвам с диагностичен кабел за ГИ-то и да почна да пипам по таблиците. Диагностичния за OBD го чакам до 1-2седмици и той да пристигне. Днес ми падна аку-то. Не се бях заглеждал до сега с какъв боклук карам- 50Аh, 300А, незнаен някакъв..та се чудя дали не оказва някакъв ефект върху цялостната работа на колата?

Оказва и то голям ефект, дюзите, помпата за гориво, ABS са големи консуматори, след като запалиш този акумулатор е сериозно разреден и напрежението в системата пада защото акумулатора дръпва много ток за да се зареди. След като се зареди всичко е наред, но това става след около час най-малко при този акумулатор. Ако си карал по-малко от час акумулатора остава разреден и нещата съвсем се объркват на следващото палене.

Сменяй го преди да дойдат жегите, за тази кола във Вадис дават 65А/ч, а по каталозите на Варта и Бош - 72 А/ч. С 50 А/ч първия ден в който перката на климатика остане да работи след като си загасил няма да запалиш.
До сега не съм имал проблеми, т.е. до днес.. Всеки ден паля минавам 6км за около 15тина мин и гася..
Освен бензиновите дюзи, сега с паленето подгряват и газовите Smile. Факт е обаче, че се заиграх с прозорците, сл като бях изгасил.. Ще пиша тия дни дали съм стигнал до някакъв чек поинт Smile