Здравейте,
Имам нужда от малко помощ. Изчетох почти всичко за пистовите ремъци, ама не успях никаде да на намеря как сам мога да си сменя пистовия ремък. Автомобила е Volvo S40 2.0 двигател - B4204 S (16V). Ако някой може да ми помогне, ще съм много благодарен!
Питай Vadis той ще ти каже!
Ако не си го правил или не разполагаш с необходимите инструменти,не те съветвам да рискуваш.... :wink:
да най добре (да ти е мирна главата) купи си ремък и бегаи в някой сервиз
Мерси много ще го имам в предвид
Ама в Сервиз не някаде да откриват "топлата вода" и да те псуват на ум че си си купил Волво
До колкото знам от форумът две са местата София-Жоро-GT1(с когото още съм нямал честта да се запозная)
и Варна-Севдо Мевдо от когото съм изключително доволен (изв.към модераторите ако се счита за реклама "задръще shft преди да натиснете del ":wink: ) :roll:
Колеги, човека пита за пистов а не за ангренажен ремък. А смяната на пистов ремък, поне при 1,9 ТД на С/В40 е твърде елементарна и проста задача, за да се ходи в сервиз специално за това. Има обтегач. Разхлабва се. Вади се стария ремък, нахлузва се новия. Натяга се обтегача и това е, Работа точно за 5 минути при дизелите на Рено. Ще погледна Вадис за справка как точно става при бензините. Но не вярвам да е много по - сложна процедурата.
П.П. Вече проверих. Никаква разлика. Ето реда–
1. Маха се пластмасовия капак на мотора отгоре
2. При турбинираните двигатели се маха пластмасовия капак отдясно на мотора
3. Обтегача на ремъка се отпуска, като се развива винта на шайбата по посока на часовниковата стрелка
4 Изважда се ремъка
5 Слага се новия ремък и по обратния ред се натяга
на теория е точно така да и с бензиновите е така но.... да няма хлъц
(то каква лесна работа беше какво стана
)
При бензин за да разхлабиш обтегача трябва да легнеш под колата въоръжен с гаечен ключ 15 и бургия 5 мм. След това трябва натегнеш обтегача и да го застопориш с бургия без да виждаш. Аз не можах сам - заради позата нямаш сила да натегнеш обтегача достатъчно, с още 2 ръце стана - един отгоре натяга, друг отдолу завира бургията.
На подемник операцията е елементарна, но без подемник ръцете ти стават все едно си играеш с котки. Дупките в червено трябва да съвпаднат и там се завира бургия за да остане обтегача застопорен.
Жоро ме е изпреварил. Докато дописвах как става работата и той е пуснал обяснение, Само не можах да разбера в тоя Вадис как става съхранение на един файл в ПДФ формат