Волво Клуб - България

Full Version: ЗАМЯНА НА VOLVO RTI CD НАВИГАЦИЯ С DVD ВЕРСИЯ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте Колеги,
Стартирах мой прект,да заменя на моето Volvo S 60 заводският RTI CD модул за навигация с фирмена DVD версия.Както може би знаете нито Navteq(Navtech) нито Mitsubishi(Melco)от 2005г. не са разработили нови карти за тази система(като покритие на нови територии) единствено ъпдейтват с нова информация на съществуващите вече карти,които както се досещате не покриват Европа на изток от Виена.Така че реших да заменя CD-ROM системата с DVD такава.
След като закупих от Щатите секънд хенд RTI DVD модул (за по малко от 100$-в Европа по-евтино от 300 EUR трудно може да се намери такъв) се захванах за работа,резултата,Навигацията работи,GPS-a се "събуди"т.с.автоматично се ъпдейтва на новите координати и спътници,тук в Европа.Софтуера с новите версии и карти за Европа също успешно се ъпгрейднаха и работят перфектно,но!Както винаги става много хубаво не е на хубаво,възникна конфликт по CAN шината а по тази магистрала "текат" сигналите:1.От модула на волана за управление на модула и дисплея,2.От модула за информация на водача,3.От Централния модул,4.Аудио модула,5.FM модула за пътна информация.От всичките решаващ е първия,другите само допринасят за свръх прецизноста на RTI системата ,което я и прави толкова желана от познавачите(иначе навигации "под път и над път").
Това за което си позволих да ви занимавам с моя "прект"е молбата ми към колегите,които имат дистанционно за управление на RTI нави системата,независимо CD или DVD за съдействие.Става въпрос за следното,ако има такъв колега с такова устройство да се свържем и срещнем в подходящо време за една две минутки да опитам дали моя модул реагира на командите на дистанционното.До решаването на проблема с CAN има възможност за управление с дистанционното,но трябва да съм 100% убеден че модула приема правилно командите(така да купувам),тъй като DVD модула е за USA пазар.
P.S.Може би трябва са поясня защо исполлзвам този странен начин,в дилърския сервиз нито имаха този артикул,някога като че ли имали,нито можаха да ми кажат еднозначно този модул има ли опцията и дали може да бъде препрограмиран,и защо ли не съм изненадан нали сме в България.
Ъъъъъъъъ... :roll:

Само RTI-модула ли си сменил?
Защото навигациите с DVD са и с друг дисплей.
Конфликт по CAN-а нямаш, ами CEM не знае ID-то на новия ти модул и праща команди към стария (който си свалил).


Както и да е. Без намесата на МП в случая едва ли ще се разминеш.

P.S. Да не те отчайвам ама и за DVD базираните навигации няма карти за България... :roll:
Замених само DVD модула,проблем с дисплея няма,растера е в границите на видимоста на картината.Конфликт по CAN шината имаше-при включване на новия DVD модул,светнаха светлините,включи се вентилатора и работеха нон-стоп без реакция от управлението,след намеса с BOSCH KTS нещата се нормализираха."Прослушах"(sniffing) CAN шината на DVD входа (пинове D3,D4 ),да,на новия модул ID е друг,но изглежда и на модулите SWM, DIM, BCM са други за този модул,може би US marкet.Ако някой се е сблъсквал с CAN шината на VOLVO и има информация,предварително благодарен за всяка информация.
Колкото за картите,карта за нашата мила татковина не ми трябва,нали съм си у дома,пък и "Родината трябва да я опознеш за да я обикнеш",виж друг е въпроса като "си покажеш малко носа" извън границите и.Забелязал съм че не са особено любезни навън щом на колата има "BG".
P.S. МП не се наемат и не дават гаранция при препрограмиране на устройства предназнзчени за друг пазар(а пък и аз никога няма да се съглася да флашвам колата си).Управлението по IR канал трябва да е едно и също.парт номерата на remote control-a за EUR и US пазара са едни исъщи!
Препрограмирането само по себеси не е чак толкова опасно, тъй като то реално се прави от Volvo. А тук само закачат кабела и кликат на определения бутон в зависимост кой софтуер ще се ъпдейства. :wink:
И е най лесния вариант за който се сещам, защото най вероятно и командите са други които вървят по CAN.
Слушал си CAN-а, ако имаш устройство с което става това мен ми е интересно да подслушаме някой други комуникации из колата. :wink:
Здрасти Колега,
Аз мога да ти помогна - имам оригинално дистанционно за моето РТИ ДВД. Ако имаш път към Пловдив...
И аз имам доста експерименти върху оригиналните ДВД -та.
И при ДВД-то няма България, за хората още не сме "улезли" у Европата.
Но пък за сметка на това доста подробно са вкарали другите държави - даже и Гърция е много добра.
И аз си купих модул от Щатите, но за да заменя моята оптика. Мислех, че имам проблем.
Всичко работи префектно, само че имам много интересен проблем - когато работя с последните дискове /2010 годин, които естествено са пиратски/, сутрин при първоначално запалване на двигателя всичко е наред. Обаче като покарам и загася двигателя - при последващо стартиране - няма зареждане на картите и туй то... Дава ми грешката за замърсен диск. Като я оставя колата да поизстине - няма никакъв проблем. През зимата - също - когато температурите са по-ниски. Трябва доста да покарам и да се позагрее купето, за да се появи проблема...
А сега по-интересната част - естествено имам и оригинален диск ДВД 2004. При него няма никакъв проблем - винаги зарежда безотказно...
По форумите съм се натъквал на абсолютно същото описание на проблема от колеги от Европа и САЩ...
Ако някой има наблюдения - нека ги сподели...
Поздрави
Hint: Презапиши диска на най-ниската възможа скорост.
[list=] Big Grin Като казвам, че съм си правил доста експерименти - имам в предвид ДОСТА! Big Grin [/list]
Tony Wolf Wrote:Здрасти Колега,
Аз мога да ти помогна - имам оригинално дистанционно за моето РТИ ДВД. Ако имаш път към Пловдив...
И аз имам доста експерименти върху оригиналните ДВД -та.
И при ДВД-то няма България, за хората още не сме "улезли" у Европата.
Но пък за сметка на това доста подробно са вкарали другите държави - даже и Гърция е много добра.
И аз си купих модул от Щатите, но за да заменя моята оптика. Мислех, че имам проблем.
Всичко работи префектно, само че имам много интересен проблем - когато работя с последните дискове /2010 годин, които естествено са пиратски/, сутрин при първоначално запалване на двигателя всичко е наред. Обаче като покарам и загася двигателя - при последващо стартиране - няма зареждане на картите и туй то... Дава ми грешката за замърсен диск. Като я оставя колата да поизстине - няма никакъв проблем. През зимата - също - когато температурите са по-ниски. Трябва доста да покарам и да се позагрее купето, за да се появи проблема...
А сега по-интересната част - естествено имам и оригинален диск ДВД 2004. При него няма никакъв проблем - винаги зарежда безотказно...
По форумите съм се натъквал на абсолютно същото описание на проблема от колеги от Европа и САЩ...
Ако някой има наблюдения - нека ги сподели...
Поздрави

Наскоро рових един такъв модул и ми направи впечатление, че електролитните кондензатори по голямата платка са протекли. Често срещан проблем при SMD електролитни кондензатори...
Правилно - за съжаление мойте изглеждат здрави, пък и това не обяснява защо оригиналния диск зарежда безотказно, а пък моя - не...
Ама ще взема де си ги сменя профилактично....
Специално с дискове и навигация не съм се занимавал, но с дискове за компютри - предостатъчно.
От диск до диск, от записвачка до записвачка разликата е огромна и почти никога неможе да докараш качеството на добър(!) оригинален. Най-бях доволен от едни дискове на Samsung, черни, керамични - е тия животни издържаха всякакъв тормоз и ги четеше всичко. Такъв диск, дори много надран пак се четеше по-добре от повечето други недокоснати. Май ги няма вече на пазара :/

Като казах добри имам предвид записани на качествени носители и с качестено оборудване ( не записвачка от домашен компютър) Smile. Единствения спукан диск, който съм виждал да бъде прочетен, беше оригинален на някакъв скъп софтуер.

Не се очудвайте защо "сготвените" вкъщи дискове правят проблеми понякога - нормално е Smile
Pages: 1 2