Волво Клуб - България

Full Version: V40TD 98 - Бял пушек при палене
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
днес на градско ми направи впечатление в огледалото че при всяко палене пуши малко като подам газ в началото. След това няма пушек, а и колата си върви. Температурата е както си е винаги - на средата. Маслото също, а и няма загуба. Също така гледах по пръчката на маслото - нямаше следа от вода.
Трябваше да обикалям на няколко места и съответно палене - гасене - 4-5 пъти за около половин час. Направи ми впечатление че пушекът се увеличава и не е черен, а бял, все едно е пара. Последния път беше направо облак.
Освен това от известно време(сигурно месец) когато запаля колата топла, се чува едно прискърцване, няколко секунди докато заработи равномерно. Чува се от към ГНП-то. Не знам дали двете неща са свързани, но може и да са.
Докато оглеждахме двигателя с баща ми, вентилатора се включва на няколко пъти, а температурата си беше пак на средата както обикновено. Не съм съвсем сигурен, но май не съм го чувал да се включва друг път, така на място.
В понеделник ще я водя на доктор, но ще се радвам ако някой сподели мнение.
Никой ли няма идея? :help:
То със сигурност има,но едни са на плаж,други за риба а трети нейде под сенките в Балкана с биричка в ръка.
Сега по въпросът :
1.Белият дим обикновено се появява,когато няма достатъчно температура за изгаряне на горивото.
При този случай,неизгорелите частици излизат през ауспуховата система и от зад осезаемо мирише на гориво(нафтичка).
2.Зацапани или дефектни подгряващи свещи,както и модулът за тяхното управление,също може да предизвикат бял пушек.
3.Ако белият дим продължава да се вижда,след като се затопли двигателя следва:
- един или няколко лоши инжектора;
-забавяне на момента на впръскване(при смяна на ремък и не добре центрован);
-износена помпа на дизеловия инжекцион.
-Ниската компресия също може да е източник на бял дим;
-Въздух в горивната система също води до този ефект,но тогава колата започва да придърпва осезаемо.

Ем само за това се сещам.
Мерси колега!
Свещите ги сменях зимата и четирите с нови Beru.
Не мисля и че има въздух защото като изключим при самото палене дето има леко неравномерна работа, след това работи като часовниче. Май работата отива към ГНП-то.
Значи работата отива към сериозен и доказан майстор или сервиз.Не всеки може да прави дизели. :wink:
Дали може да е гарнитура на главата и да дърпа вода/антифриз?
yasho Wrote:Дали може да е гарнитура на главата и да дърпа вода/антифриз?
Да възможно е,но при този случай щеше да губи антивриз и за няколко дена нямаше да има никой в казанчето.Щеше да светне и датчика за ниво на охладителна течност.
Вероятно при загрял автомобил,щеше да надуе и маркучите на охладителната система.
:wink:
Всъщност оказа се че има загуба на антифриз. Казанчето е празно, а беше на половина. Досега не губеше и капка.
Освен това като изтеглих пръчката на маслото - онзи ден беше по средата, както си е по принцип. Сега е към горната граница, а не съм доливал. Май картинката е ясна. :x
nickoloff Wrote:Всъщност оказа се че има загуба на антифриз. Казанчето е празно, а беше на половина. Досега не губеше и капка.
Освен това като изтеглих пръчката на маслото - онзи ден беше по средата, както си е по принцип. Сега е към горната граница, а не съм доливал. Май картинката е ясна. :x

А маслото как е - има ли вид на пресечено? В случай, че имаш вода в маслото той става, като боза.
Дано колега да ти духнала гарнитурата и да се разминеш със смяна само.Ако е това е малкия дявол.Вече ако е цепнала някъде главата или блока става гадно.
Виж при един колега със същата нафтова печка скоро какво се беше случило ЦЪК
Pages: 1 2