Волво Клуб - България

Full Version: V70 Bifuel 2001 LPG
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
опитах търсене във форума, но не открих колега с V70 Bifuel фабрично 2.4 140кс. Интересува ме каква марка е фабричната газова уредба, кои я сервизира в българия, колко литра е бутилката и съответно разход на гориво. някакви проблеми или грижи по обслужването.
Аз имам Volvo V40 Bi-Fuel и отначало също като теб се чудех, а след една седмица узнах всичко, как стана това. Намери си изпорителя, на него задолжително пише какво марка е, това е и марката на ГИ. След това виж кой поддържа този ГИ в Р България. Аз имам филтър между изпарителя и разпределителя, на който също пише марката на ГИ. При преглед от страна на оторизиран сервиз, който задължително преди регистрация следва да напровиш ще ти кажат, а и напишат колко литра ти събира бутилката, а и ти сам можеш да видиш, на нея е изписано. Разхода следва да е до 15 процента по-висок, колкото по-малко, толкова по-добре, отколкото на бензин. Техническите храктеристики на твоя автомобил можеш да откриеш от сойтове в мрежата.
фабричният Bi-fuel е с газ под високо налягане - няма изпарител. Имаше стари теми където се обсъждаше, че представителят на системата за България отказва да обслужва системи, който не са монтирани при тях.
Посоченото не е върно, моето волво е 2002г. производство с ГИ Necam с изпарител, разпредилите и се поддържа от лице със сервиз в гр.Септември
Темата е обсъждана в раздел газ и много хора се оплакват от липса на поддръжка.

Бутилката за газ е 73 литра, резервоара за бензин - 26 литра. Колата пали на бензин, сама обръща на газ, при липса на газ сама се връща на бензин. Средният разход посочен в официалната документация е 9/100 газ, 8.5/100 бензин.

Имам приятели, който ми се хвалиха, че си купили кола с фабрични газови с бутилки на мястото на резервната гума и италиански изпарители, гумени маркучи и аксесоари на нашенски газаджия. Ако системата не изглежда така нищо фабрично няма (бутилката е под седалката, а не в багажника).
Колега evgeniev71,
Фабрично инсталираната газова уредба е на холандската фирма Vialle. Вече зависи с какво гориво работи, ако е газ (LPG) тогава е Vialle LPi (а какво означава - тук <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1</a><!-- m -->). Моят автомобил е Volvo S40, но е със същата система.
Най-просто казано, това е газов инжекцион, който впръсква гозта в течно състояние, т.е. няма изпарител. Системата работи по абсолютно същия принцип, както на бензин. В бутилката има помпа, която подкачва налягнето, след нея, някъде около двигателя има един регулатор на налягането. Този регулатор измерва налягането в системата, при положение че е по-ниско от зададените стойности, компютъра на газовата увеличава оборотите на помпата. След регулатора идват инжекторите. Те са разположени на всмукателния колектор (това важи за LPi, иначе за LPdi е друга история - впръсква се директно в горивната камера). Както казах те разпръскват течна газ. Неизползваната газ се връща обратно в бутилката по отделен горивопровод.
Горивопроводите са специални, мисля карбонови, черни на цвят, Лесно ще ги познаеш.
Това е най-добрата система за алтернативно гориво, защото няма никаква загуба на мощност, а даже обратното - увеличение с около 7% (поне теоретично според Vialle). А защо става така, ами чисто физически, според теорияа на газовете - течната газ, при своето изпарение малко преди всмукателните клапани, отнема от температурата на околоната среда, едно разширение, което додовежда до по-добро изпълване на горивната камера с гориво-въздушна смес. И освен това охлажда всмукателните клапани и неможе да става и дума за неблагоприятен ефект както при газовите с изпарител, точно обратното. С други думи ако не погледнеш бутончето за превключване безин/газ, няма да разбереш на какво гориво караш, не се усеща и кога преминава на газ. Компютъра на газовата работи заедно с този на колата, копира данни от него и ги интерполира, като се самообучава. Не се налагат никакви настройки и т.н.. Единствено му се инсталира софтуера за съответния автомобил и той си знае по-нататък какво да прави. Работят всички датчици на двигателя, защото газовата ги ползва, като най-вече ламбда сензора (кислороден датчик), температурния сензор и този за оборотите. С друг думи на стават никакви залъгвания на оригиналния компютър.
По-принцип според официалните данни, тази система би трябвало да работи без никакви проблеми около 150 хил. км. Поне такава гаранция и дават в белите държави!
LPi ма един основен недостатък - и това е помпата в бутилката. Тя не търпи лошо качество на газта. За съжаление за България, въпреки че е в ЕС, качеството на горивата е ужасяващо. Под този знаменател е и газта - много болкуци и катран. Това поврежда помпата, защото се затлачва и трябва ремонт. А пък той е сума!
ПП:Доколкото ми е известно, Volvo не монтират фабрично системи с изпарител, но мога да греша!
На разговорен език това ГИ на течна фаза.Много е добър но както е написал колегата е много чувствителен откъм помпата в бутилката а тя струва в БГ от 700лв нагоре.От некачествена газ дава фира.(това съм го изчел като инфо,не от опит).
Wizard S40 Wrote:ПП:Доколкото ми е известно, Volvo не монтират фабрично системи с изпарител, но мога да греша!
Грешиш, или поне по начина по който си го казал...
Имах 460 с мотор B18U със заводско изпълнение Виале със изпарител. Вярно, малко усложнена беше в сравнение с АГУ-тата, които сме свикнали да виждаме, но не беше на течна фаза!
Бутилка 75 литра В БАГАЖНИКА. Когато си на бензин на таблото ти показва количеството бензин, когато си на газ, същата стрелка показва съдържанието на бутилката Smile. За предварително опровержение, на твърдението, че не е заводска ще кажа, че компа на газта беше зад барчето (до радиаторчето на парното). Никой нормален газаджия няма да го навре там, а дори и да го направи няма да срещнеш 2 абсолютно еднакви монтажа, на коли които единствената им обща настилка е била Българската, но очевидно монтажа не е бил от българин. Зареждачката не беше по нашия стандарт и тръбите до бутилката бяха с пъти по-голям диаметър. В защита ще дам следния пример:
При зареждане от... не от колонка, където дебитът е 130-250 литра в минута според вида на помпата на зареждащото устройство 460-ката се пълнеше за по-малко от минута (70 и няколко литра), веднага след това пълня S40 с АГУ монтирано тук и операцията трае няколко минути (65 литра бутилка).
Изпарителят имаше 2 клапана (ел.), така и не разбрах защо, след като и само с кой да е един от двата си работеше идеално - явно е презастраховане, не знам, но съм си играл - откачах им буксите ту на единия ту на другия - трябваше и двата да са откачени за да спре.
В изпарителя влизаше куплунг от 5-6 кабела (различни от тези на клапаните). Е не го разгадах какво може да дири жичка в изпарител.
Маркучите с охл. течност към изпарителя нямаха тройници и т.н. бяха си точно по размер и чупка, т.е. от завода. (докато не се наложи закърпване на спукани маркучи, но това е друга тема ...)
Но все пак темата е за Bi-fuel 2001-a - всички газови инсталации на VOLVO по това време са с директно впръскване на течна газ и компонентите трябва да имат описания от колегата Wizard S40 вид.
Нямаш резервна гума - да, но и не виждаш бутилката като вдигнеш пода в багажника. Вижда се само една метална кутия (четвъртита/ръбеста) и в останалото място подредени: акумулатора, инструментите(крик, ключ за джанти, отвертка с няколко накрайника, кука за теглене), комплект накрайници за зареждане за различни стандарти колонки, заместител за резервната гума - флакон за пълнене на спуканата такава. Възможно е някое от изброените при теб да са му пораснали крака и да липсва, но това е, което е имало първоначално при излизането от завода.
Ще се разровя имаше едно за продан, английско.Продава му беше направил подробно клипче. Дано да го намеря.

п.п. Ето го клипчето цък. Линка е от 30-тата секунда, когато започва да говори за газтака Smile
Благодаря за изчерпателния отговор. Знам само на теория как работи газов инжекцион с течна фаза, но не знаех, че на Volvo BIFUEL-а е монтирана такава. Също съм чувал, че в българия не са популярни заради високата цена на самата уредба.