Колега, сигурно има много теми във форума за газовите и сигурно пак ще се пишат сходни работи но пък темата е много обширна.Както каза @yuckuJackD всичко е въпрос на настройка и до там кой колко разбира.
Реших и аз да сложа газ на мойта кола и седнах с листа и химикал и започнах да пиша +/- за различните системи и марки като цени и т.н.
Естествено като един модерен човек щях да сложа газова инжекция и изчетох целия интернет.Фобос/БРЦ/Ланди... свят да ти се завие от информация.Цени 1000-1600лв.Конвенционална газова ~500лв. +/- 50лв.
За някой 500лв разлика може да са много за друг малко, всеки си знае чергата.Газаджиите казваха че тази кола само на ГИ понеже е страшна работа и едва ли не е толкова хай-тек че от НАСА са купили по едно S/V40 и крадат технологии за совалките а руснаците за ракетите-носители :lol:
В същото време тук няколко колеги имат с конвенционални газови и са много доволни.
Защо исках да сложа ГИ?Защото има допълнителни джаджи които дрън-дрън и т.н. Много точно дозиране на газ и ала-бала.Абе мУдерна му работа.
Конвенционалната газова пък не е толкова прецизна и се качва малко разхода и евентуално може да има някои усложнения.
Обаче след изследване на пазара и четене на отзиви достигнах до извода че ГИ е претенциозен към газта, филтри, рейки, дюзи...все елементи претенциозни към чистота.Второто е че има една кофа допълнителни елементи по сиситемата които колкото я подобряват толкова и я усложняват.Има много хора с ГИ които много реват от настройки...
Защо сложих конвенционална.Защото първо е ефтина.Второ е мноооого проста.Дори и на път да се случи нещо с газовата вкарвам колата в първия сервиз без значение и я оправят за 20 минути.Най-скъпото нещо което може да ми дефектира е или ключа за 30 кинта или да спука мембрани след години които са също около 30лв.Така не ми се налага ако стане нещо да обикалям и да търся специализиран сервиз за газова инжекция и то точно на тази марка която е монтирана.Избягвам гаранционното ПЛАТЕНО обслужване, избягвам след гаранцията покупка на скъпите дюзи и рейки и какво е там още датчици и сензори които с времето се скапват...И понеже в случая с мойта конвенционана ако стане нещо на газ и вече е толкова сгеч работата, вдигам капака и след 15 минути възтановявам на 100% инсталацията така както си е била на бензин понеже имам точно две прекъсвания-на ламбда и на инжекторите.Дори в тъмното на запалка ще насуча кабелите и с малко изолирбанд си имам на 100% работеща на бензин кола.Веднъж на месец развивам пробката на изпарителя и изтича оная черна мазна гнусотия, завивам и пердаша.Ама няма филтъра се бил позапушил или някакво налягане било понамаляло или температирата на газта била с два градуса по-висока или всякакви неща които можеш да видиш само на диагностика със съответния софт.
Не те навивам за конвенционална газова, не ме разбирай погрешно.Просто за мен варианта е конвенционална понеже аз обичам да си ръчкам по колата и да имам контрол над нея, финансово сметките ми излязоха в полза на конвенционалната защото дори да ми гори с литър горница на фона на ГИ то разликата от 500-1000лв. се изразява в около 630л. газ което е около 63-65000км. средно или в случая при ефтин ГИ за 1000лв. е пробег около 42000км. а за по-скъп около 1600лв. то пробега ще е 90000км. като тук не слагаме нищо друго освен първоначалната инвестиция но не и подмяна на части и диагностики.
Мотора ми явно добре се погажда с конвенционална и мога да си позволя това нещо, вече ако е някакво диване тогава избора е ясен, сваляш гащите и с лека усмивка казваш "Благодаря" :lol:
И само в заключение на досадно дългия пост.
Човека който го хвалят най-много в моя регион и монтира ГИ Фобос от доста време каза следното като го попитах за разхода вярно ли е че на газ гори точно колото и на бенз.Отговора беше "Глупости, от половин до килце отгоре, каквото и да правиш няма начин да свалиш разхода 1/1 с бензин но цената на газта е такава че е смешно да се коментира".
Eто и цитат от сайт на фирма за ГИ:
Quote:...
Обещанията, които се дават за еднакъв с разхода на бензин разход на газ, са само заблуда, която иска да чуе клиента.
Нормалното завишение при пропан-бутан е 10% спрямо бензина при 90 км/h. Уточнението е, че разходът се засича на извънградско шофиране , като това става от празна бутилка, която се пълни с определено количество газ ( не по-малко от 10 литра) и се отчита за колко километра е достатъчно това количество. Принципът на засичане при метана е подобен, с тази разлика че при него е най-лесно да се отчете директно стойността на горивото за 100 км пробег. Принципът със засичане на изразходваното количество с допълване на бутилката е абсолютно грешен и неприложим при пропан или метан. Както се вижда, изборът на газова уредба съвсем не е лесен и трябва да се съобрази с много фактори.
...