Волво Клуб - България

Full Version: Запитване за S80
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,

Поздрави от един член на Пежо Клуб България, горд собственик на три Пежа, който е решил да се сдобие ... с Волво

Бих искал да попитам няколко общи неща за самата кола, на която съм се спрял, както и малко инфо за цени и пр. за които ще трябва да се приготвя при евентуалната покупка.

Предварително Ви благодаря, за отделеното време

Така, та колата на която съм се спрял е Volvo S80 2.4 ( бензин, малкия мотор 149 коня мисля че беше ) 2003-та година, автоматик на около 140000 км и според думите на собственика - не е от автосалон - разполага с всички ексрти ( мога да взема VIN на колата ако е необходимо ).

Та въпросите са ми следните:
1. На колко километра се прави сервизиране на мотора и колко като пари излиза ( говоря за ремъци и ролки - с маслата съм на ясно - там питането ми е по скоро с какъв тип масло да се кара и колко литра събира мотора )
2. Какво още е задължително да сменя в началото освен ролки, ремъци, масла и филтри ( говоря профилактично - в случай че всичко друго е ок )?
3. Т.к. колата е автоматик - как се процедира с кутията - маслото сменя ли се или само се долива? Какви изненади бих могъл да очаквам от там и как да преценя дали и има нещо или не?
4. Кои са по-слабите места на модела и за какво точно да се оглеждам / ослушвам като отида да си давам паричките за колата?
5. С ламарините съм ОК - имам техническите познания да огледам колата и да преценя удряна ли е или не и дали е правено нещо по нея и ако да - как е направено, но откъм мотора съм гола вода - за какво да гледам там?
6. Като сметнем че съм практичен и спокоен шофьор, колко разход дава това животно градско и извън и има ли разлика ако го карам на автопилот или не?
7. Читав ли е този мотор и спокойно ли "тегли" купето или да се ослушвам за друг ( дизел не искам - затова съм се насочил към бензина )?

Горе долу за това се сещам сега на прима виста, ако има някой какво да добави като съвет или препоръки - с радост бих изслушал.

Благодаря Ви още веднъж за отделеното време и Ви пожелавам весела и спорна седмица.

Поздрави,
Росен
Огледай хидравликата за течове, че после боли... Особенно от към рейката.

Двигателя би трябвало да е 140hp? Според мен е малко за това купе. Моята е 163hp. и то с турбина, върви но на моменти ми се иска да има ооооще малко hp. Smile

Маслото на скоростната кутия се сменя на определен пробег и/или ако кутията е прегрявана.


Като цяло е добър автомобил. Но преди да го купиш, задължително диагностика в МП.
За конете си прав - моя грешка :oops:

По отношение на мощността - аз карам предимно ( да не кажа само ) извънградско - мисълта ми там спокойно като си я подкарам ще си върви, а като искам да изпреваря - ще има с какво, нали? Или греша?

Някаквостранично инфо по другите ми питанки?

Това с кутията, само в сервиз ли мога да го установя?

Поздрави
Roskata Wrote:За конете си прав - моя грешка :oops:

По отношение на мощността - аз карам предимно ( да не кажа само ) извънградско - мисълта ми там спокойно като си я подкарам ще си върви, а като искам да изпреваря - ще има с какво, нали? Или греша?

Някаквостранично инфо по другите ми питанки?

Това с кутията, само в сервиз ли мога да го установя?

Поздрави


Принципно си казва ако нещо не и е наред.
Виж тази тема.
Моята е с ръчни скорости така, че не мога да дам кой знай какво миродавно мнение по въпроса. :wink:
Не е спънат кон с този мотор, но в някой ситуации си трябва повече мощност. Както и да е, най добре седни покарай сам ще прецениш дали тази мощност е достатъчна или не.Smile

За ламарините - ако не е удряна и направена не както трябва ръжда е почти невъзможно да има. :wink:

За масло, ролки, ремъци и т.н също не мога да цитирам някаква цена, понеже съм с друг мотор. На моя ангренажен ремък и ролките около него със смяната в МП ми излязоха около 500лв.

Какво значи всички екстри? Щото в тази кола може и факс да имаш. Big Grin
Имам ес80 '01 от почти 2 години вече, 2.4 140 коня, но с ръчни скорости. Изминал съм с нея 45-6 000 км.
140-те коня не мога да кажа, че са и малко, защото моята се кара по 2500км почти на 1 дъх 2-3 пъти годишно, като карам 120-150км/ч. и не мога да се оплача.

Магистрален разход 7.4 до 7.8л./100км. За градски не знам, понеже градско малко карам и не засичам, но може би е над 10...
Круиз Контрол (Автопилот) ползвам от време на време, разлика в разхода като цяло не съм забелязвал, но дори и да има - то тя е малка.

Ремъци и ролки на 150-160 000км, като мойте ги смених сега зимата на 140 000км. и бяха като нови, т.е. спокойно ще изкарат 160 000 (ако са оригинални ест.). Смених ги в Мото Пфое, излезнаха към 7-800лв. с труд, ддс и т.н.

Масло аз купувам от Германия, за Бг. не знам цени, но в Мото Пфое до колкото съм чел не е кой знае колко по-скъпо от др. места. Карам с пълна синтетика Кастрол, сменям на 12-15 000км. Сервизната лампа за маслото светва на 20 000км, но аз не я чакам. Събира около 6литра.

По двигателя не се сещам друго освен дроселовата клапа, която се износва и по някое време може да се наложи да се смени (1300лв.).

За автоматиците не знам много, за това си купих ръчка Big Grin
Ако има нещо друго, което те интересува - питай.
Roskata Wrote:6. Като сметнем че съм практичен и спокоен шофьор, колко разход дава това животно градско и извън и има ли разлика ако го карам на автопилот или не?

Автопилота е добра екстра и по мое мнение ще намали разхода, е с малко, но ще го намали. Обаче в България е почти неизползваем, поне по пътищатата, където аз пътувам. На запад от 2500км сигурно 90% ги пропътувах на автопилот и беше супер - електронна игра, +- само, и единствения ти проблем е как да си наместиш краката да ти е по-удобно. В България повече от 5 мин немога да изкарам на автопилот - за обикновените пътища е обяснимо, но дори и магистралите са натоварени. Може просто аз да пътувам по такива деистинации в кофти часови пояси, но е факт, че екстрата, която толкова исках, почти не я използвам.

140hp дали ще ти стигнат зависи най-вече от стила ти на каране и на какво си свикнал преди. S80 е по-тежка от моята (V40), но ако не държиш на бързи изпреварвания ще са ти абсолютно достатъчни.
Имаш л.с.
Благодаря за отзивчивостта - прилежно си записвам всичко : )

За автопилота - аз карам редовно от двата края на БГ и то предимно нощем с малко трафик, така че смятам ще е от полза, пък и не рядко излизам навън, така че това ще си го оползотворя на максимум : )

Разхода доста приличен ми се вижда, от думите на колегата - в тази насока да питам, на моите коли оптималния разход е към 90 км/ч - на тази към колко се пада 120-130?

По принцип, колкото и да не ми харесва, ще си прилагам техниката от Пежа-та - т.е. работа по мотора - масла, филтри, ролки и пр. само в МП - по добре някой лев отгоре, отколкото некадърен майстор под капака - ако имате оферти при кого мога в София да си гледам колата - ще съм доволен да чуя : )

Разбрах за автомата, четох какви тестове да му правя, имам идея за ламарините, като гледам, след разговор със собственика, колата имала сервизен документ в който е отразена всяка една смяна по дати, като последната е била нанесена малко преди да се вкара тук колата ( сега и аз съм скептичен за такива неща, такъв бях и със старите ми коли, макар че на едната която имаше такива документи - написаното отговаряше на истината - надявам се и тук да е така - поне ремъците ако отложа малко ще е ок )

Предполагам идеята ми за каско е обоснована - за такава кола си мисля че е задължително : ) Като знаем какви ги има на пътя ...

Не знам, за друго сега не се сещам ... ако вие имате какво да добавите - бих изслушал - съвети всякакви приемам : )

Поздрави

П.С: И още нещо - прословутия дросел - как да го хвана че не е наред? Халтавенето на оборотите или има нещо друго по прецизно - тип диагностика и пр.? Питам, т.к на Пежо-то, където дросела също е слабо място - диагностиката не го лови ...
Не можеш да го хванеш. Ако спре, спира качествено иначе симптомите са играещи обороти, но играещите оботори не означават кофти клапа. (Щъркела е птица, ама птицата не е щъркел.)
Както каза Тишо - понятието всички екстри за модела, особенно за 80-ка е смешно... аз лично не съм виждал никога наистина всички на едно място. Накрай търговеца да ти ги изреди и сподели с нас, за да ти кажем каква в действителност е ситуацията.
Друго много полезно е да има DSTC а не само STC (първото е тракшън+система против странично приплъзване, а второто само тракшън)
УСПЕХ
Благодарско за това пояснение : )
Аз да питам, предполагам има, но все пак - Пежо имат сайт със сервизна информация за всеки един модел + парт номера за всяка една част - демек вкарваш вина и каквото ти трябва като схема, модел, марка, парт номер и пр. излиза ( + разбира се пълна характеристика на колата ) - такова нещо при Волво има ли и ако да - къде в нета се помещава?

Поздрави от слънчева ... София : )

П.С: Да попитам ... на едно две места срещам S80 SE - това SE какво ще рече? Надали е Second Edition :roll:
П.П.С: лампата за диагностика е триъгълника с удивителната, нали? Или има друга лампичка?
Pages: 1 2