Волво Клуб - България

Full Version: Проблем със спирачките
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте колеги! Волвото ми е 460, 94г. Днес минах годишен технически преглед и на валяците ми казаха че няма задни спирачки. Тоест имало ама съвсем, съвсем слаби - все едно няма хич. Показваше 0.8 а това е нищо. Предните колелета хващат добре, задните въобще. Нито ръчната нито крачната . Според вас, дали са заминали спирачните ми апарати или може би има нужда от смяна на накладките? Мисля си, ако е от накладките при спиране би трябвало да се чува стържене на желязо, но пък предните работят добре и те като спират задните няма как да се чуват?! Утре мисля да ида да ги погледнат. Някой може ли да ми даде инфо горе долу за цена нови и втора ръка задни спирачни апарати?
Някой няма ли идея?Дали ще ми се размине само със смяна на задните накладки или е възможно апаратите да са повредени?
Смъкни гумата, виж какво е положението и сподели с нас. Тогава може би ще имаш по-голям шанс да получиш конкретен отговор, да не говорим, че никъде не си споменал дали си с дискове или барабани...
Здравей,
Щом и двете едновременно показват ниски стойности е възможно да е и разпределителя за налягането на задните спирачки.
Здравейте! Дискови са задните спирачки. Утре ще смъкна гумата и ще огледам накладките. Сменях въжета на ръчната, защото като я купих бяха скъсани въжетата. Смених ги преди прегледа, натегнах ги докрая но не работи ръчната. Днес като отидох в пункта да техническите прегледи на валяците се оказа че и като натискам педала отново задните не работят. dango можеш ли да ми кажеш къде се намира този разпределител на налягането на задните спирачки, и как трябва да процедирам с него? Да го сменям или почиствам? Някой има ли представа горе долу като цена, колко ще ми струват задните апарати ако се наложи да ги сменям?
Нищо няма да сменяш, какво си се шашнал.
Както ти каза колегата или разпредилителя се базика или се базика разпределителя :lol:
Функцията му е при натоварване на колата отзад да разпределя налягането така че да се увеличи към задните колела предвид това че се измества центъра а тежестта, с други думи като ти е вирната задницата при празна кола да хващат голям процент предните понеже при преразпределение на масата ще ти блокират задните.
Това е често срещан случай да се наблъска с боклуци и да не работи, не рядко и задните апарати са клеясали.
Всичко принципно се оправя с раздвижване, разглобяване, почистване, смяна на о-пръстени на апаратите и готово.
Не случайно освен поради свойството хигроскопичност на спирачната течност се налага и подмяната й заради боклуци които се отделят от гумените елементи като гумички и спирачни маркучи.Не веднъж е писано че това се прави на три години най-много но никой естествено не се занимава.Става машинно в сервиз или по стария изпитан метод "помпи-задръж-помпи-задръж..." докато не се подмени цялата течност и не излезе бистра нова.По втория начин със сваляне на всяко кУлУло се прави оглед и на накладки и дискове.
Естествено при теб може и да е друго но и това ти е вариант и то най-вероятния.
Благодаря за съветите! Значи отивам утре при моя майстор да свали апаратите и да ги разглоби и почисти и да смени тия о-пръстени.Дано да има ефект.
Грешка грешка, обърках вратата, голяяяяма грешка... (има такава песен).
При майстор не се ходи с диагноза да му казваш какво да прави, особенно пък недей му казва че са те посъветвали или си прочел в някой форум.
Тази информация която получаваш е за твоя лична консумация за да си наясно принципно от къде може да ти е проблема.Работата му е да диагностицира проблема и да го отстрани като вече на база на това което си прочел ще имаш обща представа дали те подмята да те изклати лекинко небрежно.
Не казвам че твоя майстор е такъв но са често срещани такива хубостници.Примерно, съвсем хипотетично в твоя случай, ако не си много запознат с материята още от вратата ще ти каже че спирачните апарати са за смяна понеже са блокирали и услужливо ще ти намери твойте втора ръка за примерно 120лв като ще ги раздвижи, почисти и ти си доволен че си със сменени апарати.
В повечето случаи хората чуват това което искат да чуят като проблем така че имай едно на ум.
Да, аз днес му се обадих на моя майстор, и му обясних по телефона - първото което каза е нови спирачни апарати. Може и да не му се занимава да ги вади моите да ги разглобява, да ри раздвижва. Ще видим, утре ще ида на място да видим какво ще предприемем.Благодаря ти още веднъж колега!
Колега не си разглобявай задните апарати , а кажи на майстора ти или ти да отвори едни кръгли капачета на апаратите( със шестограм) и от долу ще видиш едни други шестограмчета .От там се регулира ръчната спирачка и съответно задните спирачки.Моли се да са здрави защото от пишман майстори на много 4-ки са потрошени.Реглажа става по-следния начин.Гумата не се сваля , а се върти напред или назад , а другия натяга шестограмчето докато колелото спре и се връща малко назад, по същия начин и от другата страна .Струва ми се , че ще трябва да отпуснеш малко жилата на ръчната , защото ще ти хваща много долу ако си ги натегнал здраво както пишеш.Дано да съм ти помогнал , защото много майстори напъват буталцата насила да вкарат новите накладки и потрошават механизмите, не са виждали такова прибиране на буталцата.
Pages: 1 2 3 4