Волво Клуб - България

Full Version: Търся схема за компютъра на С40 96-98 г.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Привет колеги, след куп перипети се налага да намеря схема на компютъра за моят 2.0л 140 кс С40 96 г. за да опитам да му намеря кусурите Smile
Ако някой разполага, моля пратете Спешно е
Електрическа схема ли?!
Сметалото е на Siemens и като всяко автомобилно сметало - няма схема, на никого не му трябва, даже и на производителя вече.
Какво точно ще подобриш на нещо което работи?!

Ако питаш за кусури:

1. Остарял и куц стандарт за комуникация - Renault XR25
2. Бавен е - ако си вързан на диагностика двигателя започва да тресе и пука в ауспуха заради изоставване на корекциите.
3. Технологично остарял отвсякъде - система 'изгубена искра', стар дизайн на дебитомера - не особено точен.

Не знам какво точно ще му подобриш - с Renault DDT2000 можеш да му пипнеш коефициентите на корекция и толкова. Ако искаш можеш да го програмираш да управлява кафеварка.
Схема на това чудо едва ли ще намериш.
Какъв е проблема?
Проблема е, че на дюзите се подава неравномерно напрежение - варира от 12.7 до 13.5, трябва да е 12V, това предизвиква така нареченото пикаене на дюзите или прекомерно подаване на безин. В последствие това прекомерно подаване на бензин от дюзите предизвиква давене на двигателя /изразено в липса на мощност м/у 2000 и 4000 оборота/ , както и огромен разход на масло близо 2 л за 1000 км.
При натискане на педала за газта през ауспуха излиза черен пушек и се чуват детонации в гърнето, на мястото на катализатора, който е демонтиран от 2 години.

не се забелязва сив пушек, нито има течове на масло.
монтирана е нова бензинова помпа, температурният датчик отчита в норми, ламбда сондата е ленива,но работи, мап сензора и датчика за въздуха след въздушният филтър също бяха подменени с работещи за тест, оказа се че няма подобрение
след всички проби майстора стигна до заключение, че компютъра не е наред....

това е проблема ако можете помогнете
Компютъра управлява масата на дюзите. Плюса се подава от релето за контакт - проблема е извън компютъра.
Ето схема. Провери бушона 'Engine control'. Дават го 10А, но при мен 10А загрява и топи пластмасата - сменил съм го с 15А и всичко е наред.
Смени си майстора...
проверих си бушона първо, но не открих проблем
не съм го замервал, но изглежда здрав, както и да е ще опитам с 15 А

Благодаря за отговорите
Сега се зачетох по подробно с проблемите.

Напрежението на дюзите е същото като навсякъде в колата - няма стабилизатор. Няма как да го премериш с мултицет защото е пулс, а не постоянно напрежение. Мери се с осцилоскоп. Дюзата работи с еднаква характеристика от 9.5 до 16 волта.

Това което описваш е по вероятно бобина, кабели за свещи, свещи. Сваляш свещите и по нагара гледаш коя не е работила.

Друг вариант е развален регулатор на налягане в рейката или скапана бензинова помпа. Китайските боклуци нямат налягане. Мери се с манометър налягането в рейката - трябва да е 3 бара на празен ход.
свещите са нови, както и кабелите
само бобините не помня кога ги сменях, но май беше през зимата

по време на диагностиката ми замериха и налягането, което се оказа също не точно 3 бара, а вариращо до 3,5 бара
а този регулатор подменя ли се?
Pages: 1 2 3