Волво Клуб - България

Full Version: Смяна тампони стабилизиращата щанга v40 1.9 TD 2003
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте! Някой сменял ли е тампоните на стабилизиращата щанга?
Трябва ли да се свалят предните носачи за да ги подменя с нови?
Благодаря предварително!
Носачите не, но се сваля (почти) гредата на предния мост. Работата е много пипкава тампоните са точно върху гредата и ако нямаш условия (подемник и стойки), по-добре посети някой сервиз.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=18759">viewtopic.php?f=8&t=18759</a><!-- l --> Тук има няколко мнения по темата.
Благодаря за информациятаSmile)
Най- вероятно ще посетя някой сервизSmile
Само да допълня по темата, относно цените на въпросните тампони. В МП ми казаха цена 132лв. за двата броя, били нов модел от две части и тн. Показаха ми дори снимка на сменени предния ден на едно в40. Поразрових се малко в нета и открих тези тамопни с марка " Скан Тек" на цена от 24 лв с ДДС за брой абсолютно еднакви с тези които ми показаха в МП. Имаш и само гуменото уплътнение, което също може да се подмени със старите на цена от 10,80 с ДДС. Така, че ако някой има подобен проблем да не бърза да дава парите си в МП. Това е само съвет разбира се, нямам нищо против МПSmile))) има други неща които си заслужава да се купят от тях, но за тези две гумички смятам не оправданоSmile
Дано съм бил полезенSmile))
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.scantech-bg.com/index.php?page=2&m=320&lang=1&category=462&pc=460">http://www.scantech-bg.com/index.php?pa ... 462&pc=460</a><!-- m -->
Здравейте!
Все още не съм сменил тампоните на предната стабилизираща щанга, защото се оказа доста сложна работа.
Имам няколко въпроса относно тази смяна и ако има някой, който скоро се занимавал с това да пише.
Някой сменял ли е тези тампони без да сваля предният мост? И има ли друг начин за смяната им?
Оказва се, че тези тампони са доста сериозна техническа грешка на господата инжинери от Швеция, но всички грешим понякогаSad
Аз лично не съм сменял, но наблюдавах механиците като сменяха моите тампони. Свалиха надлъжната греда с тампоните, дето е под двигателя. Свалиха и носачите и с много зор успяха да стигнат и демонтират тампоните. Всичко това на подемник. Откъм двигателя извадиха една ламарина, дето пази изпускателния колектор да не нагрява други части по мотора. Доста сложна работа ми се видя. За смяната на двата тампона отидоха около 2 часа и малко отгоре. Не е работа за вършене в личния гараж. Кормилната рейка също пречи.
choki Wrote:Здравейте!
Все още не съм сменил тампоните на предната стабилизираща щанга, защото се оказа доста сложна работа.
Имам няколко въпроса относно тази смяна и ако има някой, който скоро се занимавал с това да пише.
Някой сменял ли е тези тампони без да сваля предният мост? И има ли друг начин за смяната им?
Оказва се, че тези тампони са доста сериозна техническа грешка на господата инжинери от Швеция, но всички грешим понякогаSad
Аз съм сменил доста такива тампони, но моста не съм свалял нито веднъж, развиват се болтовете колкото да висне в задния край за да ти позволи да развиеш 7милиметровите болтове които държат тампоните, работата е доста пипкава и бавна, необходим е подемник и подходящи инструменти. Трябва да се внимава при сглобяването когато се навиват въпроните болтчета да не се подведат накриво :!: :!: :!:
Ицо850, благодаря за информацията относно тази смяна. По този начин изгелжада по приемливо да се сменят тези тампони. Не ми се искаше разголбяването на предният мост. Много благодаря още веднъж.
Здравейте, смених тампоните на колата, по начина, както ico850 описал по-горе. Само наклонихме моста за да се достигне до болтовете на тампоните. Трудничко си беше, но стана перфектноSmile)) Благодаря на всички, които помогнаха и най- вече на ico850Smile))