Волво Клуб - България

Full Version: Обезвъздушаване на спирачна система Т4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
имам следния проблем- беше ми скъсан преден ляв маркуч за спирачната течност. Оправихме го, обезвъздушихме го само него, но педала остана мек и почти бях без спирачки. Обезвъздуших после на диагонал- задна дясна, после предна лява. Пак същото.. После обезвъздуших задна дясна, задна лява, предна дясна и предна лява.. течността я следях да не пада под минимума и да не показва на табалото, че е под него..
Продължи да ми пропада педала, но се появиха някакви спирачки внезапно като ударя педала придружени с АБС стържене.. като че ли само задните спираха, тъй като ми носеше колата отзад...
Някой вършил ли я е тая работа и може ли да даде съвет какво може да се е скапало или какво още би трябвало да се направи?
Спирачния педал като го помпам имам чувството, че свисти и че вкарва допълнително въздух в системата..

ПС: Обезвъздушавал съм ги като отслабя болта към спирачния апарат, като преди това 2пъти е напомпана спирачката и стои педала в най-ниското си положение? Според Хайнс трябва да се обезвъздушава по реда, по който аз съм го направил, но уви.. Минах едни 15км, но няма кой знае какво подобрение след обезвъздушаването...
Според мен трябва да се обезвъздушат сами, поне при мен и на двете ми 4ХХ го направиха въпреки,че едното малко по трудно Smile дано и при теб е така.
Колко километра ти бяха нужни за да се втвърди педала?
Докато чакате сами да ви се обезвъздушат спирачките.....може и да се получи така, че вече да няма смисъл. Това да не ви е охладителната система бе?! Вече определно започвам да се замислям, какви коли се движат по пътищата....
metallista Wrote:ПС: Обезвъздушавал съм ги като отслабя болта към спирачния апарат, като преди това 2пъти е напомпана спирачката и стои педала в най-ниското си положение? Според Хайнс трябва да се обезвъздушава по реда, по който аз съм го направил, но уви.. Минах едни 15км, но няма кой знае какво подобрение след обезвъздушаването...
Не те разбрах как точно ги обезвъздушаваш.... но трябва да сте 2-ма души... единият да помпа, а другият да изпуска вуздуха... Помпаш докато педала не се втвърди (не само 2 пъти) и задържаш долу. Тогава твоят човек, отвърта болтчето/пробката... или както му се вика на щуцера на апарата... въздуха излиза....затяга се щуцера и пак отначало....докато не започне да излиза само течност Wink Приготви се за сериозно помпане Smile
LeecH Wrote:Докато чакате сами да ви се обезвъздушат спирачките.....може и да се получи така, че вече да няма смисъл. Това да не ви е охладителната система бе?! Вече определно започвам да се замислям, какви коли се движат по пътищата....
metallista Wrote:ПС: Обезвъздушавал съм ги като отслабя болта към спирачния апарат, като преди това 2пъти е напомпана спирачката и стои педала в най-ниското си положение? Според Хайнс трябва да се обезвъздушава по реда, по който аз съм го направил, но уви.. Минах едни 15км, но няма кой знае какво подобрение след обезвъздушаването...
Не те разбрах как точно ги обезвъздушаваш.... но трябва да сте 2-ма души... единият да помпа, а другият да изпуска вуздуха... Помпаш докато педала не се втвърди (не само 2 пъти) и задържаш долу. Тогава твоят човек, отвърта болтчето/пробката... или както му се вика на щуцера на апарата... въздуха излиза....затяга се щуцера и пак отначало....докато не започне да излиза само течност Wink Приготви се за сериозно помпане Smile
Това което си написал за помпането е тъка не веднъж съм го правил на един друг личен автомобил понеже той нямаше нито сервоусилватели нито нищи...... но за какво ми трябваше да обезвъздушавам след като първия ден педала беше мек и спирачките ловеха от средата надоло :oops: а на по следващия ден вече се бяха оправили напълно или поне се усещаше разлика в натискането и то голяма....

Забравил си да кажеш и че трябва да има едно шишенце със спирачна течност с което да долива в казанчето Smile
Стържене в накладките при движение означава въздух в системата - въздуха се разширява при нагряване и натяга цилиндъра на накладката. Метода на Хайнес работи, но трябва да сте 2ма.

Един напомпва и задържа на педала долу, тогава отваряш пробката и затваряш като изцвърка. Като затвориш пробката другия пуска педала и повтаряте упражнението докато спрат да излизат мехурчета въздух. За да виждаш мехурчетата и да не е лееш спирачна течност на пробката се слага пластмасов шлаух и се потапя в буркан. Редът на обезвъздишаване е от най-далечния към най-близкия цилиндър спрямо шофьорската седалка.

На кола с АБС системата не може да се обезвъдуши сама - клапаните на АБС спират възможността въздуха да се качи към резервоарчето.
Скъса се и последната пробка- тая на предния ляв апарат и го втасах, добре че успяхме да го отстраним и да сложим ново.
Обезвъздушаването го извърших сам днес отново с буркан с 2пръста спирачна течност и маркуче, което отива в пробката. На изгасена кола може да се напомпа педала и с дъцчица да се държи натиснат, докато слезеш и отпуснеш да тече..
Може и да се отхлаби пробката и да се помпи към 6-7пъти, докато няма мехури (ако има такива). Проблема беше, че точно апарата със спуканото маркуче трябваше да се обезвъздуши, а не цялата система както пише в Хайнс и това, че не можах правилно да обезвъздуша апарата, тъй като се скъса пробката...
Абе провери си я цялата, в тези жеги на магистрала със 130, необезвъздушен цилиндър води до блокиране на колело от темепературното разширение на въздуха.

Иммено заради този начин на самоубииство спирачната течност се сменя на 2 години. Влагата поета с времето прави мехурчета водна пара в апарата и блокира колелото. Естествено жега и високи скорости са катализатор на процеса.

За да се скъса пробка значи спирачна течност не е сменяна поне 5 години.
joro74 Wrote:Стържене в накладките при движение означава въздух в системата - въздуха се разширява при нагряване и натяга цилиндъра на накладката.
Колега какви небивалици разправяш, как ще се нагрее толкова много въздуха в системата че да блокира колело :roll: :roll: :roll: По тази логика ако ти изтече по някаква причина спирачната течност какво ще се случи според теб :!: :!: :!: Въздуха, за разлика от спирачната течност,има свойството да се сгъстява, по тази причина педала на спирачката стои "мек" и налягането което създава главната спирачна помпа не стига до спирачните цилиндърчета на колелата и съответно колата няма спирачки :!: :!: :!: До сега не съм чул на някой да му блокира спирачка заради въздух в системата. А това че трябва да се сменя спирачната течност понена всеки две години е самата истина, дори като видим че на някой клиент му е почерняла спирачната течност, което е сигурен белег че не е сменяна отдавна, му я сменяме веднага. Има си специални системи за смяна на спирачна течност, но ние практикуваме добре изпитания начин - един помпи другия пуска течност от всяко колело докато потече новата и бистра сп.течност, същото важи и за обезвъздушаването.
Доближи с ръка спирачен апарат след 4 часа по магистрала - над 80 градуса е нагрят. Въздуха при нагряване се разширява и има теоретичен шанс да прибута цилиндъра. Навсякъде където се говори за спирачна течност се казва, че кипнала вода в стара течност блокира колела. Въздуха може би не е достатъчен, но не трябва да го има.

Волво посочват за спирачна течност DOT4+ . 6 месеца се рових да разбера какъв е този плюс. Накрая намерих technical data sheet на спирачната течност продавана с лепенка Волво. Всичко и е същото с изключение на температурата на кипене - 270 градуса при 180 стандартни за DOT 4. Повечето DOT 4 течности, който се продават са с температура на кипене 200-230 градуса. Единствената, която намерих на пазара с 270 градуса температура на кипене е ATE Sport.

Предполагам, че Волво слагат такава течност защото спирачните им цилиндри загряват зловещо.
Pages: 1 2