Волво Клуб - България

Full Version: Демонтаж кори предни врати на Р2 платф. (S*0; V*0; XC*0)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Настоящото ръководство е валидно за следните автомобили:
Volvo S60 (-2009)
Volvo S80 (-2006)
Volvo V70 P26 (2000-)
Volvo XC70 (2001-2007)
Volvo XC90 и др.
или казано накратко P2 платформата.
Възможни са някой леки разлики спрямо показаните снимки, поради факта, че има няколко дизайна на кори, но като цяло основните неща са еднакви.

1. Проблем: Реално проблем с корите едва ли ще имате, демонтажа им просто е необходима стъпка от друг ремонт.
2. Условия за получаване на проблема:
Най-честите ремонти налагащи демонтажа на корите са проблеми с ел.стъклата или със заключването.
3. Възможни решения: Сваляне му е номера Smile
4. Ремонт/демонтаж:
1. Преди да започнете работа, угасете автомобила, извадете ключа (за да е най-сигурно, че НЕ сте на контакт) и изчакайте минимум 1 минута (според ВАДИС), но за мен това означава една цигара време или докато си подготвя инструментите.
Тази стъпка е за да нямате главоболия, като забравяне на крайна долна, крайна горна позиция на прозореца, позициите на огледалата (странно защо, след като това се помни от модула на седалката...) и др.
При евентуално забравяне на крайните позиции на стъклото прибегнете към следните стъпки:
1. Натиснете и задръжте копчето да свалите стъклото.
2. След като е слязло до долу, без да сте пускали копчето продължавате да го натискате докато чуете звук като от реле идваш от модула на вратата.
3. Позицията на крайно долно положение е запаметена, повторете стъпките за крайно горно.
При евентуален отказ на централното прибегнете към следните стъпки:
1. Заключете и отключете автомобила 3 пъти през възможно най-кратък интервал.

2. Това е нашето работно място:
[Image: 024625114-big.jpg?r=0]
С червени стрелки са посочени 6-те щипки, които трябва да се махнат.
Сега ще разясня малко относно работата на този тип щипки. Такива има на много места в автомобила Ви.
Ето една щипка, когато тя е заключена и си върши работата:
[Image: 024625116-big.jpg?r=0]
Трябва да натиснете посредата с подходящ инструмент:
[Image: 024625117-big.jpg?r=0]

[Image: 024625118-big.jpg?r=0]
След като сте усетили "щракването" щипката е готова да бъде издърпана навън:
[Image: 024625119-big.jpg?r=0]

[Image: 024625120-big.jpg?r=0]
Тук съм се опитал да онагледя работата на щипките:
[Image: 024625191-big.jpg?r=0]

[Image: 024625193-big.jpg?r=0]
Следва показно за монтаж на щипка обратно. Подгответе си я в позиция показана на горните снимки като "Отворена" и я сложете на мястото й:
[Image: 024625194-big.jpg?r=0]
Натиснете с пръст централното чопче докато щракне:
[Image: 024625195-big.jpg?r=0]
Готови сте:
[Image: 024625196-big.jpg?r=0]

3. Следва освобождаване на винта на дръжката (панела с копчетата за стъклата и огледалата):
[Image: 024625121-big.jpg?r=0]
Въпросния винт се намира зад това капаче:
[Image: 024625122-big.jpg?r=0]
С тънка отвертка го отворете:
[Image: 024625204-big.jpg?r=0]

[Image: 024625124-big.jpg?r=0]

[Image: 024625125-big.jpg?r=0]
Обърнахте ли внимание, че долната част на капачето се движи като панта...
Следва развиване на болта. Ще ви е необходима звездичка(лимбус) номер Т25:
[Image: 024625126-big.jpg?r=0]

4. Освобождаване на рамката около дръжката/ръчката за отваряне на вратата:
[Image: 024625127-big.jpg?r=0]
С голи ръце повдигнете показания край. Това е лява врата, при евентуален демонтаж на дясно си обърнете позицията огледално Smile
[Image: 024625128-big.jpg?r=0]
Не издърпвайте повече от показаното на следващата снимка:
[Image: 024625129-big.jpg?r=0]
В другия край има сглобка тип "щипка". За целта ще трябва да я освободите с малка права отвертка:
[Image: 024625130-big.jpg?r=0]
Ето и самата сглобка за да се ориентирате по-лесно къде и как трябва да се освобождава:
[Image: 024625131-big.jpg?r=0]

[Image: 024625132-big.jpg?r=0]

5. Демонтаж на пластмасовия декоративен капак зад огледалата.
С права отвертка повдигнете както е показано докато усетите 3 пъти щракването вътре:
[Image: 024625133-big.jpg?r=0]

[Image: 024625134-big.jpg?r=0]
Ето как изглежда панела отзад и пиновете, където влиза:
[Image: 024625135-big.jpg?r=0]
За по-прегледно на следващите снимки съм взел панела от другата врата защото е огледален и аналогията е по-лесна:
[Image: 024625136-big.jpg?r=0]

[Image: 024625137-big.jpg?r=0]
В този момент кората на врата би трябвало да е свободна в долната си част и да "виси" като окачена на врата само в горната си част:
[Image: 024625138-big.jpg?r=0]

[Image: 024625139-big.jpg?r=0]

[Image: 024625140-big.jpg?r=0]
За да я откачите окончателно просто я повдигнете внимателно нагоре.
[Image: 024625141-big.jpg?r=0]
Внимателно, защото в момента би трябвало единствено окабеляването за Модула на вратата (LDM съответно RDM) да пречат да подпрете на близката стена Smile
[Image: 024625142-big.jpg?r=0]

[Image: 024625143-big.jpg?r=0]
Воала готови сте:
[Image: 024625144-big.jpg?r=0]
Идея!! Не е зле, така и така сте разглобили всичко да огледате наоколо, да смажете механизмите и т.н.

5. Необходими инструменти:
1. Права отвертка - малка
2. Звездичка/лимбус с номер 25.

Това е. Успех на всички в начинанието.
Тук накрая на темата ще добавям различните видове кори, които срещна (някой ако има желание да попълни колекцията, нека да снима и да ми праща)
Започвам с моята:
Кора S80 Беж:
[Image: 024678644-big.jpg?r=0]

Кора S60 Черна с алуминиеви лайсни:
[Image: 024678646-big.jpg?r=0]
Като допълнение:

В случая когато кората на вратата е "Кора S60 Черна с алуминиеви лайсни" / виж втори пост, втора снимка/, тогава т.3 и т.4 от упътването в първия пост не се прилагат. Внимателно се сваля капака на дръжката на врата и под него се виждат гнездата на 2-та болта, които трябва да се развият

[attachment=24482]

тъй като са доста на вътре ще ви трябва удължител.

Горен болт:

[attachment=24481]

долен болт

[attachment=24480]

след това се продължава според упътването от първия пост от т.5 на долу
Благодарим за упътването :!: Много е полезно Wink Допълвам снимки на кора от С80/2006г има в допълнение за развиване четири болта на дръжката. Wink [attachment=27271][attachment=27272][attachment=27274][attachment=27273] Другото което мога да добавя е самите щипки са леко видоизменени и подобрени. При по-новите щипки средното щифтче трябва освен да се натисне навътре и да се избута до край да падне вътре, като самата щипка е с едно гумено маншонче което улавя щифтчето да не падне в самата врата. На снимките става видно за какво иде реч Wink [attachment=27270][attachment=27269]П.П. Вильо може да допълни /ако сметне за необходимо/ темата си и да премахне мнението ми :twisted: