Волво Клуб - България

Full Version: Съвет за покупка
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

Въпреки че отдавна харесвам моделите 740/940 на Волво съм съвсем нов в форума.
Поради стечение на обстоятелствата вече сериозно обмислям покупката на Волво 940/960, като същевременно за брат ми ще търся 850, тъй като при него смяната на колата също е на дневен ред.
За съжаление изобщо не съм запознат със слабите места на модела - кои двигатели са добри и кои не, кои са по-скъпи и кои по-евтини за поддръжка, както и на какво трябва да обърна по-специално внимание при покупката.
За сега съм се ориентирал към бензин с ръчни скорости, на който смятам за сложа газова уредба. Смятам да се въздържа от 6 цилиндров двигател, защото предполагам разхода и поддръжката са сериозни.
Моля Ви посъветвайте ме към кои двигатели да се насоча и кои да игнорирам.
Тъй като в България няма особено голямо предлагане на тези модели ще търся кола и от Германия и Италия.
Благодаря Ви предварително са съветите.
Поздрави
Има доста 9 и 7 ци вече преди 7 години не бяха толкова известни. Еми здрави коли са катафалките.
Аз имам дизел комби и си е страхотно и аз мислех ще е зле поддръжката ама в сравнение с 4 цилиндров е много по добре. Бензините вървят много само незнам за разхода. Взимай няква даже и да е развалено нещо колата е ремонтопригодна спокойно.
Здравей и добре дошъл!

За 9-ките не мога да кажа конкретно нищо, тука хората да казват. Аз знам, че се водят много железни коли. Говорих веднъж с един, дето имаше такава, "За 7 години, вика, нищо, ама нищо не съм сменял" и чак и той не можеше да повярва...
Конкретно за 850 (въпреки че моята е В70 от старите) трябва да ти кажа, че е малко вълк в овча кожа - здраво, стабилно, сигурно, железно, маневрено, чувството да си вътре е все едно си поседнал в хола... Пътят не се чувства, вътре е спокойствие, набира се доволно. Откак я купих (10 х.) са сменяни само задължителни консумативи като ролки, ремъци, два пъти масло, спирачни маркучи, филтри и предни железа по окачването, ама аз така си я взех. Знам, че в някакъв момент все ще трябва да се смени нещо - казаха ми, че съединителят бил скъп. Нафта гори 5 и нещо (от 1 до 5) на дълго средно с 130км/ч., в града малко повече (подчертавам 140 к.с., 2500 кубика), но аз не съм точно "градски шофьор".

Това лято ходихме бая по чужбина - нашто не се даде по никакъв начин, върви и върви, дай боже и занапред!

Моята логика и мнението ми = да вземеш карана и поддържана кола, а не от някое гробище, от по-горен клас, и второ - задължително преди 2000 година (ако няма да е 9-ка), че после ги купува форд и доколкото знам доста се променят нещата.

Поздрави и успех
Изключвайки 6 цилиндровите бензинови 960ки, и дизеловия D24TIC (който не е никак лош ако е наред), 16 клапановите B2x4, остават 4 цилиндровите B230 и B200. Ако искаш надеждност преди всичко избери някой атмосферен B230, от Германия могат да се намерят много читави 97-98 година. Ако искаш и да върви - има и турбо вариант.
Аз лично бих си взел '98 B230FT4 (B230FT) или B230FT5 (B230FK) комби ако ми изпадне.. Това са турбо модели. Но и атмосферките са супер, особено откъм надеждност, а и добре вървят..
Имат си (почти) всичко което може да искаш от един автомобил, че и повече
Няма да се впускам в подробности, има доста писано по темата, а и едва ли се очаква от някой фен на Волво да напише: "Абе, не си взимай такова Волво, много е калпаво!"

Само ще уточня, че след 1996-а (включително) вече няма атмосферни 4-цилиндрови деветки, всичките са турбо, което съвсем не е лошо, даже бих казал - напротив. Аз на моята за 3 години вече и врътнах малко над 100 000км и съм сменял само гърнетата, радиатора на климатика и десния шенкелен болт, като него специално го смених с един, който ми беше останал от старото Волво и беше вече доста каран, но си беше напълно читав (вече над 40 000км откакто съм го сложил) Сега трябва и амортесьори да сменям, но не смея да си ги купя от България, защото от опит съм се убедил, че тук не се продават никъде качествени амортесьори, а моята кола е все още с оригиналните, въпреки че скоро ще чукне 270 000км. Съединителят и той взе да се обажда, даже се поразмириса веднъж, като си дърпах караваната по един баир и изпреварвах една Вектра, но и той все още никога не е сменян.