Волво Клуб - България

Full Version: ДА не забравяме фаровете
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ами при мен се разархивира и отваря без проблем но да напише още някой.
Ами при мен се разархивира и отваря без проблем но да напише още някой.
Изпратих ти го, а и тук го подмених, че му увеличих шрифта.
А иначе, и хвърлете и вие по едно око, че аз се сетих как може да стане и го надрасках на Paint-а и не съм го пробвал, мисля че не съм пропуснал нищо защото е елементарно, но...... никога не е късно човек да стане за резил. :oops:
Изпратих ти го, а и тук го подмених, че му увеличих шрифта.
А иначе, и хвърлете и вие по едно око, че аз се сетих как може да стане и го надрасках на Paint-а и не съм го пробвал, мисля че не съм пропуснал нищо защото е елементарно, но...... никога не е късно човек да стане за резил. :oops:
колкото и да се старае човек като му е грешна концепцията никога няма да получи желания резултат
схемата която си качил няма да работи
поне така като си я нарисувал фаровете ще свтят само когато върти стартера
за да светят чак когато е запалил двигателя и да угаснат веднага когато го изключиш направи следното
вземаш едно реле 12v 10А минуса му го закачаш към минус плюса го закачаш към кабелчето което излиза от генератора (не кабела които отива на акумолатора а кабелчето което отива към таблото и показва зарежда ли ти се акумолатора или по просто по тънкия от двата които излизат от генератора)
на нормално отворените изводи на релето закачаш в единия край 12V а на другия закачаш късите и диод поне 5А
на другия краи на диода слагаш габаритите и си готов
ако нямаш диод просто закачаш къси и габарити заедно но тогава винаги когато дадеш габарити ще ти светят и късите
тази схема е за 440 и подобните
майка ми има пежо и там трябваше да слагам ощв едно реле за да има и дълги
по-просто от това няма
дерзаите и успех :wink:
:!: (а тези които не знаят какво правят поне да си откачат акумолатора когато барникат)
колкото и да се старае човек като му е грешна концепцията никога няма да получи желания резултат
схемата която си качил няма да работи
поне така като си я нарисувал фаровете ще свтят само когато върти стартера
за да светят чак когато е запалил двигателя и да угаснат веднага когато го изключиш направи следното
вземаш едно реле 12v 10А минуса му го закачаш към минус плюса го закачаш към кабелчето което излиза от генератора (не кабела които отива на акумолатора а кабелчето което отива към таблото и показва зарежда ли ти се акумолатора или по просто по тънкия от двата които излизат от генератора)
на нормално отворените изводи на релето закачаш в единия край 12V а на другия закачаш късите и диод поне 5А
на другия краи на диода слагаш габаритите и си готов
ако нямаш диод просто закачаш къси и габарити заедно но тогава винаги когато дадеш габарити ще ти светят и късите
тази схема е за 440 и подобните
майка ми има пежо и там трябваше да слагам ощв едно реле за да има и дълги
по-просто от това няма
дерзаите и успех :wink:
:!: (а тези които не знаят какво правят поне да си откачат акумолатора когато барникат)
blb72 Wrote:по-просто от това няма
дерзаите и успех :wink:
:!: (а тези които не знаят какво правят поне да си откачат акумолатора когато барникат)

Колега, всичко е много добре, но не е ли правилно преди да изказваш мнение(особено негативно и толкова категорично), да огледаш хубаво какво е направено, не случайно съм написал "мост", като разяснение на нещо важно.

Концепцията е следната - взимате едно реле с един вход и два изхода(така не ти трябва диод), на входа връзвате кабела които идва от ключа за фаровете и отива към фаровете(не към габарити), защото той се прекъсва от контактния ключ и когато не си на контакт по него не тече ток, другия за габаритите го прекъсвате и го ръзвате на единия изход на релето в посока обратна на ключа(иначе ще ви светят габаритите постоянно).
Управлението на релето се връзва - едното на маса, а другото се връзва през диод от стартера И СЕ ПРАВИ МОСТ ОТ ЕДИНИЯ ИЗХОД НА РЕЛЕТО.
Целта е следната - когато завъртиш на стартер релето затваря когато обаче върнеш ключа от изходите на речето тече ток и през моста отива на управлението така, че релето остава затворено и ФАРОВЕТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СВЕТЯТ докато изключиш от контакт, тогава притока на ток към релето се прекъсва и цялата връзка се разпада, когато пак дадеш на контакт, фаровете не светят докато не завърти стартера, диода е за да не връща ток към стартера, че ще продължи да върти и след връщане на ключа и ще го истопи.
Входа на релето може да се изтегли и от друг кабел който се захранва от контакта(както е и на схемата), но когато се прекъсне оригиналното захранване на фароветеи слагането на релето оставя възможност цялата система да се изключва от ключа за фаровете, но имаите впредвид че когато после ги включвате трябва да го направите преди да запалите колата иначе няма да светнат фаровете.
Предимството на този вариянт е че всичко може да се направи зад ключа на фаровете като само се прекара один кабел от контактния ключ, там е чисто и сухо и системата има висока надеждност, освен това няма да се мотаят излишни кабели в моторния отсек, които да могат да се стопят, замотаят в ремъците или други подобни.

А иначе твоята система съм я измислил отдавна, става и без диод ако използваш реле като моето с един вход и два изхода, но недостатък е че трябва да го направиш в моторния отсек, където е мръсно има много вода и това намалява надеждността, а за да се вкара под таблото, но трябва да намериш възбуждането на стартера което специално в моята инсталация е голяма играчка(има много кабели), освен това не можеш да я изключваш ако ти се наложи.
blb72 Wrote:по-просто от това няма
дерзаите и успех :wink:
:!: (а тези които не знаят какво правят поне да си откачат акумолатора когато барникат)

Колега, всичко е много добре, но не е ли правилно преди да изказваш мнение(особено негативно и толкова категорично), да огледаш хубаво какво е направено, не случайно съм написал "мост", като разяснение на нещо важно.

Концепцията е следната - взимате едно реле с един вход и два изхода(така не ти трябва диод), на входа връзвате кабела които идва от ключа за фаровете и отива към фаровете(не към габарити), защото той се прекъсва от контактния ключ и когато не си на контакт по него не тече ток, другия за габаритите го прекъсвате и го ръзвате на единия изход на релето в посока обратна на ключа(иначе ще ви светят габаритите постоянно).
Управлението на релето се връзва - едното на маса, а другото се връзва през диод от стартера И СЕ ПРАВИ МОСТ ОТ ЕДИНИЯ ИЗХОД НА РЕЛЕТО.
Целта е следната - когато завъртиш на стартер релето затваря когато обаче върнеш ключа от изходите на речето тече ток и през моста отива на управлението така, че релето остава затворено и ФАРОВЕТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СВЕТЯТ докато изключиш от контакт, тогава притока на ток към релето се прекъсва и цялата връзка се разпада, когато пак дадеш на контакт, фаровете не светят докато не завърти стартера, диода е за да не връща ток към стартера, че ще продължи да върти и след връщане на ключа и ще го истопи.
Входа на релето може да се изтегли и от друг кабел който се захранва от контакта(както е и на схемата), но когато се прекъсне оригиналното захранване на фароветеи слагането на релето оставя възможност цялата система да се изключва от ключа за фаровете, но имаите впредвид че когато после ги включвате трябва да го направите преди да запалите колата иначе няма да светнат фаровете.
Предимството на този вариянт е че всичко може да се направи зад ключа на фаровете като само се прекара один кабел от контактния ключ, там е чисто и сухо и системата има висока надеждност, освен това няма да се мотаят излишни кабели в моторния отсек, които да могат да се стопят, замотаят в ремъците или други подобни.

А иначе твоята система съм я измислил отдавна, става и без диод ако използваш реле като моето с един вход и два изхода, но недостатък е че трябва да го направиш в моторния отсек, където е мръсно има много вода и това намалява надеждността, а за да се вкара под таблото, но трябва да намериш възбуждането на стартера което специално в моята инсталация е голяма играчка(има много кабели), освен това не можеш да я изключваш ако ти се наложи.
Ето ви и от мен три работещи схеми - изпитано е, само че не съм електричар, не мога да дам разяснения.
Ето ви и от мен три работещи схеми - изпитано е, само че не съм електричар, не мога да дам разяснения.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9