Волво Клуб - България

Full Version: ДА не забравяме фаровете
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
погледни си дали 3-тия стоп е наред! наскоро имаше един колега който се оплакваше но забравил че има и 3-ти стоп.
друга възможна причина е ако имаш крушка с различна от предписаната мощност.
успех!
погледни си дали 3-тия стоп е наред! наскоро имаше един колега който се оплакваше но забравил че има и 3-ти стоп.
друга възможна причина е ако имаш крушка с различна от предписаната мощност.
успех!
blb72 Wrote:И този път без малко щях да ви пиша на латиница (сори за предния път)
alex пита за дългите
работят и дългите и късите защото са включвам във веригата преди релето(може и да е ключ не съм проверявал) което превключва дълги къси (това е ключа за фаровете)

Да да да - ето къде бил ключът за бараката. Прав си - така може. Но по една случайност аз досега монтирах моята схема само на коли на които ключа за фаровете е комбиниран и няма преди и след(а в мойта кола :oops: :oops: :oops: кой да обърне внимание че са отделни) - audi 100/а6, renault 19, fiat uno, diahatsu ferozza, toyota corola или carina. При тях селектора къси/дълги и превключвателя за фарове са в едно цяло(лостчето в ляво от волана - въртищ го за да пуснеш светлините и го придърпваш или буташ за къси/дълги) и прикачането винаги е след селектора къси/дълги.
Това добре но положение само габарити при запален двг. пак се губи.
Повечето хора биха казали - закво ми е? Ами наистина не трябва ама мен много ме дразни да променям фабричните схеми - или след монтажа всичко да си е както преди + добавената схема а не - минус нещо си(в случая габарити при запален двг.)
За Миро - направих корекция в предишния топик.
blb72 Wrote:И този път без малко щях да ви пиша на латиница (сори за предния път)
alex пита за дългите
работят и дългите и късите защото са включвам във веригата преди релето(може и да е ключ не съм проверявал) което превключва дълги къси (това е ключа за фаровете)

Да да да - ето къде бил ключът за бараката. Прав си - така може. Но по една случайност аз досега монтирах моята схема само на коли на които ключа за фаровете е комбиниран и няма преди и след(а в мойта кола :oops: :oops: :oops: кой да обърне внимание че са отделни) - audi 100/а6, renault 19, fiat uno, diahatsu ferozza, toyota corola или carina. При тях селектора къси/дълги и превключвателя за фарове са в едно цяло(лостчето в ляво от волана - въртищ го за да пуснеш светлините и го придърпваш или буташ за къси/дълги) и прикачането винаги е след селектора къси/дълги.
Това добре но положение само габарити при запален двг. пак се губи.
Повечето хора биха казали - закво ми е? Ами наистина не трябва ама мен много ме дразни да променям фабричните схеми - или след монтажа всичко да си е както преди + добавената схема а не - минус нещо си(в случая габарити при запален двг.)
За Миро - направих корекция в предишния топик.
пускай.тъй или иначе порано от вторник няма да я правя.до тогава тъй като гледам може и някаква ,,говореща,,схемичка да излезе,,,майтап
пускай.тъй или иначе порано от вторник няма да я правя.до тогава тъй като гледам може и някаква ,,говореща,,схемичка да излезе,,,майтап
ей....... забравих.понеже виждам че тука има хора много напред с електриката, я да питам; вчера сменях жилото на газта и отново видях озадачаващия прекъсвач. става въпрос за следното:точно където минава жилото през купето,има прекъсвач подобен на този който е на едното от амортисьорчетата на задната врата.има място за кабелна обувка---кабел няма.чувал съм че има модели на волво ,при които не сложеш ли колана --не можеш да я изфорсираш.мисля че е нещо такова,но немога да си го представя да работи.колата няма електроника,а да блокира педала механично не виждам реле или нещо подобно. най-добре утре ще го заснема,и щего пратя да поомуваме какво са измислили тез шведи-холандци преди 24 години
ей....... забравих.понеже виждам че тука има хора много напред с електриката, я да питам; вчера сменях жилото на газта и отново видях озадачаващия прекъсвач. става въпрос за следното:точно където минава жилото през купето,има прекъсвач подобен на този който е на едното от амортисьорчетата на задната врата.има място за кабелна обувка---кабел няма.чувал съм че има модели на волво ,при които не сложеш ли колана --не можеш да я изфорсираш.мисля че е нещо такова,но немога да си го представя да работи.колата няма електроника,а да блокира педала механично не виждам реле или нещо подобно. най-добре утре ще го заснема,и щего пратя да поомуваме какво са измислили тез шведи-холандци преди 24 години
blb72 Wrote:не зная как си имал в предвид да си свързваш схемата (всеки разсъждава различно и точно това му е хубавото) че да имаш порлем с дълги-къси но смятам че ако си вържеш релето към ключа за светлините в смисъл когато ти затвоти релето то имитира все едно 4е си завъртял ключа на положение къси би се получило следното
релето ти затваря веригата и на габаритите и на късите (но както вече писах превключването на дълги и къси е след тази точка на веригата) и всичко си бачка нормално имаш си и къси и дълги
допълнително бушони според мен не са необходими (тока си тече през оригиналната инсталация разликата е единствено че оригинално веригата се затваря през ключ на таблото а сега при работещ двигател се затваря през реле)

Вече писах някъде, че "когато всички мислят еднакво, значи никой не мисли достатъчно", хубаво е че ако накрая всички стигнем до един извод (както в случая) значи тои наистина е най-добрия.
Днес тъкмо това си мислех, че ако при твоята схема релето се върже като успоредна верига на ключа за фаровете ще стане най-добре и даже няма да трябва допълнителен бушон, и щяхда го напиша като седна на компа, но сега виждам, че ти точно така си го направил, за което имаш моите поздравления.
При моя вариянт така няма да стане, защото(изненадващо и за мен) схемата на калата е такава, че когато се включат дълги се спира тока към ключа за фаровете(комутатора за къси/дълги е преди ключа) и при моя варянт веригата се прекъсва и посли не се възстановява.

Така, че схемата която ти си направил е най-подходяща и функционална, :wink: на въпроса на alex за габаритите при запален ДВГ - и това може да се уреди но се усложнява ненужно схемата защото, трябва да се сложи още едно реле със постоянно отворен и постоянно затворен изводи, и един диод за да се прекъсва веригата на релето когато се включи ключа ръчно.
Сега ако имаш време, като първи измислил и приложил на практика схемата може да опишеш къде е под таблото кабела за динамото , за да е по лесно на останалите да го открият, :wink:

Още веднъж мойте поздравления!
blb72 Wrote:не зная как си имал в предвид да си свързваш схемата (всеки разсъждава различно и точно това му е хубавото) че да имаш порлем с дълги-къси но смятам че ако си вържеш релето към ключа за светлините в смисъл когато ти затвоти релето то имитира все едно 4е си завъртял ключа на положение къси би се получило следното
релето ти затваря веригата и на габаритите и на късите (но както вече писах превключването на дълги и къси е след тази точка на веригата) и всичко си бачка нормално имаш си и къси и дълги
допълнително бушони според мен не са необходими (тока си тече през оригиналната инсталация разликата е единствено че оригинално веригата се затваря през ключ на таблото а сега при работещ двигател се затваря през реле)

Вече писах някъде, че "когато всички мислят еднакво, значи никой не мисли достатъчно", хубаво е че ако накрая всички стигнем до един извод (както в случая) значи тои наистина е най-добрия.
Днес тъкмо това си мислех, че ако при твоята схема релето се върже като успоредна верига на ключа за фаровете ще стане най-добре и даже няма да трябва допълнителен бушон, и щяхда го напиша като седна на компа, но сега виждам, че ти точно така си го направил, за което имаш моите поздравления.
При моя вариянт така няма да стане, защото(изненадващо и за мен) схемата на калата е такава, че когато се включат дълги се спира тока към ключа за фаровете(комутатора за къси/дълги е преди ключа) и при моя варянт веригата се прекъсва и посли не се възстановява.

Така, че схемата която ти си направил е най-подходяща и функционална, :wink: на въпроса на alex за габаритите при запален ДВГ - и това може да се уреди но се усложнява ненужно схемата защото, трябва да се сложи още едно реле със постоянно отворен и постоянно затворен изводи, и един диод за да се прекъсва веригата на релето когато се включи ключа ръчно.
Сега ако имаш време, като първи измислил и приложил на практика схемата може да опишеш къде е под таблото кабела за динамото , за да е по лесно на останалите да го открият, :wink:

Още веднъж мойте поздравления!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9