Волво Клуб - България

Full Version: V40 се "дави" при повечко газ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, да се похваля и аз с моя проблем.

Карам Volvo V40 '97 бензин, мотора е 1.8 B4184S. Като цяло колата никога не е била особено пъргава но в последните месеци определено започва да става по-зле. Проблема е следния - при по-рязко подаване на газ, а и дори и при по-плавно, но във високите обороти, не се случва нищо. Няма ускорение, даже като че ли се задъхва като да не му достига въздух. При отпускане на педала нещата се оправят, но като цяло не мога да го натисна до след половината. Отделно от това при катерене на едно и също място вече трябва да минавам на по-ниска предавка.

Покрай почивните дни се заех да поогледам малко какво е положението под капака. Смених въздушния филтър, като изчистих колкото можах прахта от кутията. Подобрение естествено нямаше. Гледах тук, че се върти активно една тема за "прахосмукачка", но като че ли при мен тази екстра я няма. За сметка на това отворих един от другите маркучи между филтъра и цилиндрите (не съм особено на "ти" с двигателите, признавам си, вижте снимките по-долу). Първото, което ми направи впечатление, беше че самото гнездо беше пълно със сажди Confusedhock: Освен това забелязах следното нещо: при студен двигател маркуча засмуква въздух откъм филтъра, но веднага щом оборотите се успокоиха от него започна да излиза лек пушек, като определено си миришеше на изгорял бензин. Дори и на база на скромния ми опит това ми се вижда определено нередно. Та имал ли е някой подобен проблем или поне някаква идея за какво иде реч? Прилагам снимките, тъй като предполагам че го обесних по възможно най-неясния начин Big Grin

[attachment=19779]
[attachment=19778]
[attachment=19777]
Това което си снимал и си разглобил ти е системата за картерните газове което скоро коментирахме в друга тема по други причини.Газовете които се изтърват от бутало-цилиндровата група и преминават в подкартерното пространство респективно в картера и главата, могат да повишат налягането в мотора и да започне да хвърля масло през семеринги и гарнитури.По тази причина се "хващат" през един отвор в блока като минават през маслоулавител където се отичат маслените пръски и след това отиват в смукателния колектор където постъпват заедно със свежия въздух за доизгаряне.По тази причина си видял и масло и мръсотии там, също така ти е замирисало и на изгорял бензин защото това са ти подкартерните газове.Вкарват се в смукателния колектор с цел икономия, има го и на Лада и всякавки дърти таралясници, ако някой ден видиш някоя Жигула на която отдолу под мотора й стърчи маркуч за поливане обикновенно зелен или черве зависи какво е имал човека в двора :lol: и от който маркуч пуши се сети за вентилацията на картера.Обърнат е надолу маркуча защото оригинално отива във въздушния филтър но Жигулката много го е цапала и за това е изваден от там.
Ако си свалиш дроселовата клапа и моторчето за празен ход ще се изумиш колко нагар и мръсотия са полепнали по тях благодарение на това нещо.
Една компютърна диагностика - ако не покаже нищо - пробвай с кабели и свещи.Колата има ли газова?И на газ ли се проявява проблема? ако да - определено кабели и свещи.Поздрави Smile