Волво Клуб - България

Full Version: Какво е интеркулер
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.
Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво е интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
angelov Wrote:Знам че е малко тъп въпрос , но искам да попитам какво интерколер и за кво служи при ТДИ-тата.

Интерколера е един радиатор. Когато въздуха от за двигателя се нагнети от турбото, той се нагрява и минава през интерколера за да се ухлади и да влезе в цилиндрите с по нормална температура.
И аз да допълня Smile...


Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух.


... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
И аз да допълня Smile...


Та както знаеш при дизела горивото се пали от налягането. За да има макс. КПД то трябва да се запали в определен момент. Тъй като с повишаването на налягането се увеличава и температурата идва един момент когато горивото ще се възпламени преди подходящия момент (пиша така и за хората които не са технически грамотни да йм е ясно). Та ето затова на ТД слагат интеркулер(допълнителния радиатор) чиято цел е да охлади сместа така че да се запали в подходящия момент и да не се губи от мощността. Ако някой се замисли например не може ли и без него...може, но за автомобили с турбо е важен интеркулера защото турбото увеличава налягането с допълнително(силово) нагнетен въздух.


... Ако някой има нещо да допълни и да обогати и моите познания да заповяда...темата е интересна 8)
Да допълня и аз Smile Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.
Да допълня и аз Smile Защо трябва да се охлади въздуха? От една страна колкото е по-студен въздуха толкова повече мулекули кислород има в единица обем, което подобрява малко мощността. От друга страна студения въздух охлажда буталата и горивната камера и намалява риска от детонации и топлинния стрес върху детайлите. По принцип няма кулер, който да успее да свали температурата до тази на околната среда т.е. да е ефективен 100%. Обикновено ако въздуха излиза с температура 120 градус от турбото добрия кулре може да я свали до 40-50 градуса, но не и до 20. За 100 % охлаждане се ползва метод наречен водна инжекция. При този метод се впръсква вода в смукателния колектор, което охлажда много ефективно и въздуха и детайлите, но за съжаление не може да се ползва за всекидевна употреба поради бързото изразходване на водата.
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Как вода в смукателния колектор, нали ще влезе в цилиндъра и ше се получи хидравличен удар. :roll:
Pages: 1 2 3 4 5