Волво Клуб - България

Пълна версия: Какво моторно масло за волво s60
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2 3 4
Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.
точно 0w30 оригиналното от мото пфое помня, че го изхвърлих на 3-4000км..
Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?
joro74 написа:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.


Е добре сега като съм го карал 11 000 км с 0w40 дали съм го прецакал много двигателя как мислиш???
[Изображение: pg176a.jpg]
Това е от волво карс
petrovpvp написа:Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?

аз го купих от Мото Пфое (Люлин)... на маслото си пишеше ВОЛВО с големи букви.. беше 0w30.
Слагах го при Жоро в сервиза в студентски град..
В началото беше ок, след 3000км двигателя започна да работи по-шумно, като че ли леко тресеше.. и разхода минимум 10/100.
Иначе колата си беше ОК и реших да сменя маслото пак. Не знам дали е било оргинално, но 2ри път 200лв за масло в Мото-Пфое няма да дам..
Сложих Total Quartz 9000 5W40 и всичко си дойде на мястото. Работи тихо, стария разход на гориво (8-8,5 градско бензин) направо заспа.. Smile


joro74 написа:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.

0/30, 0/40, 5/30, 5/40.. тези цифри са вискозитет, минимална и максимална температура на работа.
не мисля, че х/40 ще е по -гъсто от х/30... х/30 ще достига по-бързо до работна температура, но тук зависи и дали сме лято или зима, при какви температури работи двигатела..

Ето и 1 линк с информация за масла - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lancia-bg.com/maslo.htm">http://www.lancia-bg.com/maslo.htm</a><!-- m -->
Съжалявам, че 3ти пореден пост, но се сетих малко късно да променя предишния, а вече нямам тази опция.. та по темата:

0W30
Viscosity at 40°C - 68,45
Viscosity at 100°C 12,18
Viscosity index 170

5W40
Viscosity at 40°C 82.19
Viscosity at 100°C 13.60
Viscosity index - 169

Разликата е доста малка.
Всъщност е доста голяма защото мерните единици на тези стойности са centistroke (cSt), което практически е какво количество масло преминава за 1 секунда през тръбичка с фиксиран размер. Има голяма разлика 12 и 14 милилитра когато времето е 1 секунда.

Проблема с вискозитета е, че маслото трябва да остане на тънък слой между две търкащи се повърхности. Ако е много рядко повърностите го изтласкват, ако е много гъсто не успява да се стече между повърхностите преди те да влязат в контакт. Ако двигателя е проектиран за 0/30, 5/40 е гъсто за хлабините в този двигател. Ако е проектиран за 10/40 - преди 2000 година - 0/30 е много рядко.

На теория с остаряването на двигателя трябва да се минава на 'по-гъсто' масло, но съвременните двигатели не получават такова износване, че да минат в горните SAE вискозитети преди да са се разпаднали.

От какви масла са тези стойности - този viscosity index е зле за 5/40 - обикновено този диапазон отива към индекс 172/174. За 0/30 индекса е добър.

Viscosity index е сборна оценка на вискозитета в различни режими на работа - колкото повече, толкова по-добре. Колкото е по широк температурния диапазон на маслото толкова по голям индекс трябва да се получи.
ivo_yambol написа:s60 ама бензин или дизел не поясняваш
Аз лично на d5 s60 съм с GM 5w30 5l 70лв
и аз карам на D5 с такова и за 7 000км не го е барнало грам. за зимата ще е пак такова, a за летния сезон може и да е 5w/40
bankata написа:
petrovpvp написа:Защо го изхвърли ? Ти сигурен ли че са ти сложили оригинално или само са ти доляли малко и са те излъгали???? ?

аз го купих от Мото Пфое (Люлин)... на маслото си пишеше ВОЛВО с големи букви.. беше 0w30.
Слагах го при Жоро в сервиза в студентски град..
В началото беше ок, след 3000км двигателя започна да работи по-шумно, като че ли леко тресеше.. и разхода минимум 10/100.
Иначе колата си беше ОК и реших да сменя маслото пак. Не знам дали е било оргинално, но 2ри път 200лв за масло в Мото-Пфое няма да дам..
Сложих Total Quartz 9000 5W40 и всичко си дойде на мястото. Работи тихо, стария разход на гориво (8-8,5 градско бензин) направо заспа.. Smile


joro74 написа:Производителя на двигателя ти е дал сервизен план до 300 000 км да караш с 0/30.

Двигател проектиран за 0/30 не може да бъде каран с х/40. х/40 е по-гъсто в работна температура и не успява да влезе в хлабините предвидени за 0/30 - не смазва добре. 160 000 км са нищо за този двигател, да беше на 500 000 като моя да мислиш за смяна на масло.

0/30, 0/40, 5/30, 5/40.. тези цифри са вискозитет, минимална и максимална температура на работа.
не мисля, че х/40 ще е по -гъсто от х/30... х/30 ще достига по-бързо до работна температура, но тук зависи и дали сме лято или зима, при какви температури работи двигатела..

Ето и 1 линк с информация за масла - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lancia-bg.com/maslo.htm">http://www.lancia-bg.com/maslo.htm</a><!-- m -->

Благодаря ти за линка !! Изключително добре обяснено и ми даде отговор на почти всички въпроси !
Страници: 1 2 3 4