Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за обороти на вентилатор в купето
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги, още когато си купих колата забелязах че почти няма разлика в степените на вентилатора в купето от 1 до 4 и като дам на 5 започва да духа на макс и до вчера си мислех че просто аз немога да уловя разликата или просто шведите се страхуват да нехванем менингит ако духа по силно на малките степени, та вчера де гледам един колега с Рено Меган се разхожда с една платка в ръка и на въпроса ми "Що е това и има ли то почва и при моето Волво" и той ми заобяснява че това му е модула за регулиране на оборотите на вентилатора и било направено на последната степен да го заобикаля и вентилатора да бачка на макс и забелязал как напоследък са му се изравнили слабите степени и причината била в този модул и трябвало да се сменят само някакви теристори(или може и да е друго де - несъм спец) и всичко щяло да е "Ок". Та въпроса ми е дали и при Волвата е така и дали да започвам да го търся този модул и да го свалям за ремонт?
Има такъв модул и симптомите за изгорял са:

Работи само на 5 защото при тази стойност заобикаля модула. Модула се намира под жабката пред мотора на парното. При някой коли е просто съпротивления, но при Волво е регулатор на обороти с транзистор.
joro74 Wrote:Има такъв модул и симптомите за изгорял са:

Работи само на 5 защото при тази стойност заобикаля модула. Модула се намира под жабката пред мотора на парното. При някой коли е просто съпротивления, но при Волво е регулатор на обороти с транзистор.

Мерси, ще го сваля да го проверя.
При мен транзистора е MJ802. Предполагам, че при теб е същия или подобен.
[attachment=19866]
dango_ Wrote:При мен транзистора е MJ802. Предполагам, че при теб е същия или подобен.
[ATTACHMENT NOT FOUND]

Дали транзистора е причината за подобно поведение. При мен пък, скоростта на вентилатора не е постоянна на определената позиция на врътката. Примерно...най-много ми е нестабилна на "1" - като поставя на едно и се мени духането, когато и колкото му скимне, а не стои на силата/скоростта , която е за "1".
При мен положението е същото. На бавните скорости мого мени оборотите на вентилатора. Не мога да кажа дали транзистора е виновника, тъй като още не съм го сменил за да видя дали ще даде резултат. Но предполагам, че причината е или в него или в потенциометъра за регулиране, защото като почукна няколко пъти по врътката, оборотите остават стабилни на зададената скорост. Иначе модула съм го свалял и гледал десетки пъти, включително открих лоша спойка, поради което модула включваше и изключваше когато си поиска, но до сега не съм стигнал до решение на проблема с оборотите.
Днес имах свободно време и отново разглобих модула на климатика. След замерване с мултицет установих, че проблема за променливите обороти на вентилатора е в потенциометъра. При поставянето му в определена позиция 0.1.2.3 стойностите на съпротивленията играеха в особено големи граници. Поради липсата на специализиран спрей реших и капнах няколко капки спирт от двете страни на потенциометъра, като същевременно го завъртах неколкократно от крайно до крайно положение. За моя радост след тази процедура той започна да държи стойностите и в момента модула работи коректно и безотказно на всички позиции. Нямам представа колко време ще изкара, но за сега това е задоволителен резултат. Smile
dango_ Wrote:Днес имах свободно време и отново разглобих модула на климатика. След замерване с мултицет установих, че проблема за променливите обороти на вентилатора е в потенциометъра. При поставянето му в определена позиция 0.1.2.3 стойностите на съпротивленията играеха в особено големи граници. Поради липсата на специализиран спрей реших и капнах няколко капки спирт от двете страни на потенциометъра, като същевременно го завъртах неколкократно от крайно до крайно положение. За моя радост след тази процедура той започна да държи стойностите и в момента модула работи коректно и безотказно на всички позиции. Нямам представа колко време ще изкара, но за сега това е задоволителен резултат. Smile
Как става самото разглобяване на този модул? Ако не е много трудно и аз бих пробвал да ги почистя.При мен също се получава промяна в оборотите на вентилатора, много рядко засега, но не пречи и една профилактика на тези потенциометри. За спирта , така си оправях потенциометъра на касетофона едно време, защото много шумеше при увеличаване на музиката.
Wink
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=10501&p=157792#p157757">viewtopic.php?f=8&t=10501&p=157792#p157757</a><!-- l -->

Данго, а самата кутия на модула нужно ли е да се разглабя?
А: СВАЛЯНЕ НА МОДУЛА
Свалянето на модула не е трудно, поне за мен не е. Ще опиша стъпките за сваляне за моделите след 2000г.
1. С тънка и права отвертка се сваля лицевата част (тази с бутоните и трите врътки за управление) на модула. Това става като подпъхнеш отверката отстрани между таблото и панела. Лицевата част е на щипки и поне при мен лесно се вади.
2. Натискаш двата заключващи механизма и вадиш удиото, ако си с оригинално! Ако не си нямам представа точно как е. Целта е да махнеш пластмасовия държача на аудиото. При мен има един винт в долната част в средата. Там ще видиш и още два в краищата, но тях не е нужно да ги отвиваш.
ЗАБЕЛЕЖКА: Имай предвит, че когато откачиш кабелите на аудиото за да го извадиш, при слагането ще ти иска КОД.

3. Отвиваш и винтовете, който държат пластмасата (без най-горните два за модула! Тях ше отвиеш последни!) и я вадиш.
4. Сега вече можеш да отвиеш и последните два винта държащи модула.
5. За да го извадиш трябва да го бутнеш навътре, след което го завърташ и откачаш двете букси и маркуча отиващ към температурния датчик.
ЗАБЕЛЕЖКА: Зда извадиш маркуча трябва да го дърпаш назад и едновременно с това да го въртиш, като внимаваш да не го откъснеш. В началото най-вероятно ще се поизпотиш с него, но после ще видиш каква му е технологията.

Б: РАЗГЛОБЯВАНЕ НА МОДУЛА
1. Отвиваш 4-те винта еврейска звезда държащи черния капак. С права отверка леко отваряш щипките и капака излиза.
2. Откива се платката, на която има 2 винта зактепващия към предната част на кутията - отвиваш ги
3. От двете тесни страни на платката тя влиза в пластмасата на кутията, за това с отверката леко подхващаш платката, така че да излезе от пластмасата.
4. Разглобения модул вече ти е в ръцете ... Дерзай Big Grin

Това е от мен за сега...
Pages: 1 2