Волво Клуб - България

Пълна версия: Демонтаж/монтаж на халогени С/В40 <2000
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Дойде дългоочакваният от мен момент да си сменя халогените (фаровете за движение при наличие на мъгла, снеговалеж и др подобни екстремни условия). Закупих си Волвото със счупен ляв халоген иии смяната му е нещо като сбъдната мечта :mrgreen:
Сега по същество.... Купих 2 халогена (въпреки, че ми трябваше само левия) от колега от форума за добра за мен цена. Оказаха се оригинални набор 96.
[attachment=20088]
Закупих си и хахолгенни крушки H3 Osram All Season.
[attachment=20087]
И се започна. Първо левият фар. До колкото рабрах, Вадис казва, че за смяната на халогена, трябва да се свали подкалника. Е аз реших да се пробвам по друг начин. Махнах левият мигач, оттам отвих 2-та болта на халогена.
[attachment=20086]
Разкачих спойлера и кората под предната броня и вече имах достъп до халогена. Той се държи на 2 болта отгоре, завиващи се в основата на бронята и на един държач отдолу, който е закрепен за бонята с щипка.
[attachment=20085][attachment=20084]
Разкачаме всичко това, махаме и куплунга на халогена. След това вече можем да извадим фара под бронята.
[attachment=20083][attachment=20082]
Взимаме новият халоген, закрепваме държача за него и по обратният ред монтираме. Няма нагласяне, няма регулировка (според вадис, халогените са регулирани от завода...надявам се някой да не ги е бърникал :mrgreen: )
[attachment=20081][attachment=20080]
След радостното 10 минутно взиране в здравият фар :mrgreen: :oops: се залавяме с десния. Бях решил да го сменя и него, но оцелих греда Smile
Както си мислех, от дясната страна има по-малко място за действие, заради казанчето на стъклоумивателя....и не само на него.
[attachment=20079][attachment=20078]
Освен казанчето, пречи и филтъра за бензиновите пари...и то пречи толкова, че фарът не може да бъде помръднат, без да се демонтират и двете...а за тази цел, трябва да се демонтира колелото, подкалника и сигурно още куп държачи и т.н. Добре че този фар е здрав и реших да сменя само крушката :mrgreen: , което също не е лесна работа, отново се разкача кората под бронята, за да може да се бръкне и да се смени на сляпо. Добре че имах друг халоген под ръка, за да гледам как седят нещата...на път е немислимо да се прави тази интервенция.
Крайният резултат е че Волвото ми вече има 2 здрави, светещи халогена Big Grin
[attachment=20077]
Ако някой е сменял десният халоген, да се чувства поканен, да спедели в темата, как точно става тази работа Wink
Браво за точното ръководство и положените фото усилия Smile Полезно е про всеки ремонт да има и снимки .
Колега, бравооо Big Grin много добре са станали халогените, жалко че при мен няма как да се монтират Cry
Десния халоген си излиза ама с малко зор.Аз ги вадих и двата като свалих фаровете.Впрочем не пречи
LeecH написа:... филтъра за бензиновите пари...
а прахосмукачката.Халогена се сваля се като му се откачи кабела, издърпва се клапана на прахосмукачката който е на нещо като вилица и с малко завъртане и много псуване се повдига и си излиза без да се откача кората отдолу като аз дори и забравих да откача скобата в долната част и до изхлузих.
При реглажа на мен ми пасна как осветяват като на 10м ми повдигна линията на около 10см от нивото на земята, така идеално ми светеше пред капака без да се повдигам от седалката.
Моята кола няма "прахосмукачка" това на снимките е филтърът с активен въглен за бензиновите пари, но това вече е извън темата Wink
[attachment=20117]
Здравейте колеги ,можеш ли да ми кажеш кой номер бушонче е на фаровете за мъгла .Благодаря
На капака на предпазителите си пише Fog lights или нещо такова. Не съм сигурен, къде е (не ми се е налагало да го сменям), но е много вероятно да се намира в кутията в купето под волана, ако не е там, значи е при мотора (3-ти вариант няма, а проверката отнема време, колкото за написването на 2 мнения във форума).