Волво Клуб - България

Full Version: Филтър бензинови пари V40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги....имам известни съмнениея че братята италианци нещо са ми бърникали по колата дето не трябва Smile Миналата седмица, докато си сменях халогените, забелязах че в системата за филтриране на бензиновите пари...нещо не е наред или по скоро липсва :mrgreen: Мисля че е позиция 19 от схемата на Вадис - Breather pipe .. някаква тръба за въздух ли...не знам Smile
[attachment=20133]
[attachment=20134]
Та въпросът е към тези, които имат някаква идея, къде отива тази тръба (или откъде идва) и как да разбера дали тази екологична простотия работи?
Събрах някво инфо за EVAP system-а Smile
[attachment=20135]
Начи това нещо събира бензиновите пари от резервоара и когато двигателя работи и температурата на въздуха е над 10С, а на водата над 60С се отваря клапана, парите се миксират с въздух... влизащ през отвора на който при мен липсва тръбата :mrgreen: и отиват в ДВГ за изгаряне.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=IzfR84T6pBY">http://www.youtube.com/watch?v=IzfR84T6pBY</a><!-- m --> ето как работи една малко по-сложна система с датчик за налягане на резервоара. Доколкото разбрах, при мен няма такъв датчик.
Сега трябва да измисля, как да разкарам това нещо...без да мрънка компа Smile
Всичко ти е наред, това е празно. Има само 2 връзки - 1 от резервоара и 1 към клапана.
и аз съм така на новото волво- без маркучето, на старото волво от празната пишка (на снимката ) тръгваше маркуче и влизаше вътре в рога, поне метър дължина навътре
Имам някакви спомени за налягане в резервоара, което говори за неизправна система. Като понапече слънцето ще проверя. Ако нещо не е в ред....директно ще хваща гората. Като гледам няма обратна връзка между EVAP и Fenix-a, така че просто ще оставя клапанчето да си щрака там...че да има някакъв товар. А ето и още една система, която трябва да се проверява за загуба на вакуум Big Grin
аз взех бритерче да филтрирам парите преди да влезнат в маркуча на филтъра, че като видях какви лайна са се натрупали вътре...
Значи да разбирам, че си сложил филтър, който да пречиства парите, преди да влезнат във въздуховода? Ако работи тази простотия, мисля да направя същото...все пак там има и водни пари и щом се смесва с въздух от атмосферата...става гняс Big Grin
Това не може да е от EVAP - той влиза зад дроселовата клапа - това е от картерната вентилация или PAIR - прахосукачката.
LeecH Wrote:Значи да разбирам, че си сложил филтър, който да пречиства парите, преди да влезнат във въздуховода? Ако работи тази простотия, мисля да направя същото...все пак там има и водни пари и щом се смесва с въздух от атмосферата...става гняс Big Grin
не, неправилно се изразих- с един вход е , изхвърля ги в атмосферата :oops:

Жоро, не забравяй , че аз съм с турбо, при мен бензиновите пари влизат в маркуча след филтъра, т.е горе, а за картерните съм взел още един бритер на пайпъркрос, те влизат в същия маркуч, но преди компресорната част на турбото, т.е. долу.
На живо си личи как е пръскало точно от щуцера, и аз не знам какво е това или са някакви карбонати или е сяра, колата я взех с лайната Smile, не знам какво е слагал предишният собственик
Здравейте.
cjman , преди малко сглобявах тези тръби и наистина Жоро е прав - от клапана на EVAP тръгва маркуче и се разклонява за всмук.колектор и в маркуча на филтъра, но мисля че минава през еднопосочен филтър/клапан и няма как ако е здрав филтъра/клапана да ти пръска в тръбата. Т.е при отваряне на клапана парите трябва да се придвижат към колектора, заради създалия се вакуум там, и според мен свежия въздух от филтъра помага движението на парите към зоната с по-голям вакуум. Затова би трябвало в тръбата на филтъра да не се връщат пари.
Pages: 1 2