Волво Клуб - България

Full Version: Разход по надолнището :)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
Я кажете кога има по голям разход колата според вас? Когато се спуска по надолнище..... Ако е на скорост или ако не е ? Confusedhock:
Ако е на скорост си на далавера.При пуснат педал и превишаване на определени обороти не се впръсква бензин с цел икономия и по-добър спирачен режим на двигателя.
petrovpvp Wrote:Я кажете кога има по голям разход колата според вас? Когато се спуска по надолнище..... Ако е на скорост или ако не е ? Confusedhock:
От сравнително скромният ми опит зад волана, категорично по-малко гори ако си изключил от скорост!Досега няма автомобил с ръчни скорости на който да не съм му смъквал разхода под заводските показатели(градско и извънградско). КАТЕГОРИЧНО И БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ!!!Виж с автоматика положението е... :oops: Успявал съм да смъкна разхода до заводските показатели, но никога до момента не съм слизал под това, което е посочил автомобилопроизводителя...просто защото никога изключвам от скорост..
Колега, позволи ми да не се съглася с теб, тук въпроса е строго специфичен а именно при спускане по наклон а не да се използва инерция и икономично каране.
За да не бъда голословен ще се аргументирам.Вземаме за пример прохода Шипка който с нормално каране се преминава за около 50 минути, нека го приемем за един час от който половин е качване и половин слизане.Ако изкачим прохода от южната страна, слезем от северната и после се върнем то ще имаме един час качване и един час слизане.При спускане ако автомобила работи на празен ход на свободна то ще изразходва съответното количество гориво за да поддържа работата си,да върти водна помпа, компресор ако е включен климатика, хидравличната помпа са усилвателя на волана, генератора...Това си е разход от който не може да се избяга и се движи в зависимост от мотора между 1-2,5л/ч в зависимост от консуматорите.Да не говорим че в режим на празен ход то мотора има и неефективно изгаряне за което се грижат съответните системи да го подобрят но спецификата е такава че няма как да се коригира до някакви високи стойности.
В обратния случай при спускане на скорост и преминаването на определени обороти при които вече мотора минава в спирачен режим и му се прекъсва подаването на гориво.От там нататък в този един час всички консуматори се задвижват но без разход на гориво като авантата идва точно от преразпределението на силите където резултантната е функция от масата и гравитацията и има посока напред и надолу от където и колата получава своето ускорение където чрез гумите, полуоските, скоростите и съединителя се върти коляновия вал и съответно всички консуматори без никакво гориво.В идеализирания вариант където имаме постоянно слизане по наклон то никога няма да използваме гориво но естествено това е невъзможно.
Съпоставяйки двата случая логично идва и извода че в единия използваме гориво за да поддържаме работата на мотора и всички системи на колата а в другия всичко ни идва "безплатно".Разликата изчислена в литри гориво не е толкова огромна но все пак я има и се наслагва.Ако за един месец ни се съберат 3-4 часа работа на мотора в спирачен режим с изключени инжектори то неминуемо ще имаме и 5-6-7-8л гориво икономия което съпоставено към една година си е един резервоар.
Тук не говорим че при изкачване колата ще гори повече, това е ясно но каквото и да правим този разход ще го има, въпроса е че при слизане може да се постигне икономия.Резонния въпрос е дали да се слиза на свободна или на скорост, това е коментирано на дълго и широко във форума.Моето мнение а и така карам е да слизам винаги на скорост, така имам постоянен контрол над колата, не натоварвам спирачната система с опция за прегряване на спирачките със съответните последствия и не на последно място постигане на икономия на гориво което не усещам като пачки пари в джоба но е факт че я има.
+1 за човека който живее на покрива! :lol:
Аааа, сега се сетих :lol:
На газ този ефект сигурно липсва понеже колкото и да е нямам идея дали МПХ затваря плътно и да не може да се засмуче газ.Отделно е малко как да кажем, нож с две остриета.Изпарителя постоянно ще подава газ заради принудителния празен ход а МПХ ако е затворило плътно и става сеир, ще се запълни системата преди колекторите с газ и може да стане сакатлък.Заради това мое чудене дали затваря плътно МПХ в спирачен режим на мотора заради което все забравям да пусна тема, винаги като слизам проходи го правя на бензин а не на газ.
Темата е за бензин и аз за бензин говоря.Показанията по компютъра при спускане на скорост е 0.0.По инерция отчита минимален разход на бензин.За газ не мога да кажа.
+1 за коминочистача Smile
Аналогични теми: цък цък
Благодаря на всички за отговорите !! Сега ще разгледам и другите теми !
Явно се нарича ППХ или Принудителен празен ход тази ситема и я има много отдавна но някак си съм пропуснал да се информирам. Даже в момента май я има всяка бензинова кола вече ! За всеки случай доста интересна и просто направена система, която при определени обототи и пуснат педал на газта просто спира притока на гориво :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pages: 1 2 3 4 5 6