Волво Клуб - България

Пълна версия: Смяна предни накладки P2 (S60 S80 V70 и др.)
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Моля, всякакви коментари относно качества и предимства на дадена марка дискове и накладки да бъдат поставяни в някоя от и без това многобройните теми дискутиращи това, но не и тук. Това е ръководство! Може да споделите как прибирате цилиндърчетата или как почиствате водачите и др., но марките ги оставете намира!

1. Проблем: Накладките са ми за смяна.
Снимките от настоящото ръководство са правени на S80 2000-а с "големите" спирачни дискове (16-ки). Разликите от гледна точка на смяната на накладки са пренебрежими. По горната причина ръководството е валидно за S60 S80 V70-II XC90

2. Условия за получаване на проблема: Дошло им е времето - неизбежно е Smile

3. Възможни решения:
1. Нови накладки (разглеждания вариант)
2. Нови накладки и дискове
3. Нова кола, защо не Smile

Малко инфо: Дисковете на по-горе споменатите автомобили биват 2 размера. Има закономерности какъв автомобил с каква спирачна система ще бъде оборудван в завода, но няма да ги споделям, защото има и изключения и е възможно да се подведете. Основното, което ви трябва да знаете е дали сте с малките или с големите - среден вариант няма.(по каталози на АТЕ излизат някакви дискове на 320мм, но такова животно VADIS не познава)
Накратко когато отидете в магазина ще ви кажат, че има два варианта и трябва да си ги проверите, но понеже вие сте пичове и сте си измерили диаметъра на диска предварително и знаете че вашия диск е:
- с диаметър 286мм, което означа че сте с 15''
- с диаметър 305мм, което означа че сте с 16''

Останалото е грижа на продавача, но варианти за грешка не останаха.

- Защо мерим диска, а не накладката? - защото е по-лесно, отколкото да свалим накладка, да я измерим и пак да я сложим за да отидем с колата до магазина Smile
- Ама нямам толкова голям шублер! - споко, допускът е почти 15мм, колкото и грешно да мерите дори и с рулетка, няма как да се объркате.

Така трябва да изглеждат вашите накладки:
[Изображение: 025521915.jpg?r=0]
[Изображение: 025522180-big.jpg?r=0]
Показан е комплект за едно колело.

ВНИМАНИЕ: Преди да сте започнали, убедете се, че разполагате със стабилен шестограм номер 7, на който може да се разчита! Пазарски изпълнения тип кашкавал могат да ви донесат много главоболия и да ви вкарат в разход.

4. Ремонт:

1. Разхлабете болтовете на джантата.
[Изображение: 024625219.jpg?r=0]

2. Вдигнете автомобила на крик и махнете гумата. Аз винаги се подсигурявам с втори крик и/или трупчета.
[Изображение: 024625261.jpg?r=0]

[Изображение: 024625262.jpg?r=0]

3. Това е работното ни място.
[Изображение: 024625220.jpg?r=0]
Възползвайте се от случая да огледате окачването за други проблеми, маншоните на карето и кормилната щанга (нар. още вътрешен кормилен накрайник) дали са здрави. Дисковете дали са износени, има ли тампони за смяна и т.н.

4. Махнете двете капачки:
[Изображение: 024625254.jpg?r=0]

[Изображение: 024625221.jpg?r=0]

[Изображение: 024625222.jpg?r=0]

5. Развийте 2-та болта (водачите). Ще ви е необходим споменатият шестограм номер 7:
[Изображение: 024625246.jpg?r=0]

[Изображение: 024625247.jpg?r=0]

[Изображение: 024625249.jpg?r=0]

[Изображение: 024625250.jpg?r=0]

[Изображение: 024625251.jpg?r=0]

6. Махнете показаната скоба. Помнете как е била преди това, за да не се чудите после Smile
[Изображение: 024625224.jpg?r=0]

[Изображение: 024625225.jpg?r=0]

[Изображение: 024625226.jpg?r=0]

[Изображение: 024625227.jpg?r=0]

7. Супорта вече е свободен и би трябвало да можете да го изтеглите настрани. В случай че не помръдва може да го разклатите навътре-навън. Идеята е да се прибере цилиндърчето му 1-2 милиметра колкото да можете да извадите супорта:
[Изображение: 024625228.jpg?r=0]

[Изображение: 024625229.jpg?r=0]
ВНИМАНИЕ: Никога не оставяйте супорта да виси на спирачното маркуче! Измислете си кукичка от твърда дебела тел или го поставяйте по начина видим от снимките показващи как се прибира цилиндърчето. Там съм го сложил за да снимам. Въпроса е да не виси на маркучето както и да не го усуквате.
8. Предната накладка е свободна:
[Изображение: 024625230.jpg?r=0]

[Изображение: 024625231.jpg?r=0]

9. Идва ред на задната. Обърнете внимание - тя се захваща за цилиндърчето (буталото) посредством скоба:
[Изображение: 024625232.jpg?r=0]

[Изображение: 024625233.jpg?r=0]

[Изображение: 024625234.jpg?r=0]

10. Съпоставка стари/нови:
[Изображение: 024625235.jpg?r=0]

[Изображение: 024625236.jpg?r=0]

[Изображение: 024625237.jpg?r=0]

[Изображение: 024625238.jpg?r=0]

[Изображение: 024625239.jpg?r=0]

11. Следва прибиране на цилиндърчето. Старите накладки са се износили и за да компенсира това износване спирачното цилиндърче е излязло напред. Възможно е дори да ви се е налагало да доливате спирачна течност.
Виждал съм и съм чувал всевъзможни методи да изпълнение на следващата процедура. От "бой с чука" до набутването на малко затворено менгеме и разтварянето му... лудница! Моят начин е със стар тръбен винтов ключ. Смея да твърдя, че дори професионалните комплекти не предлагат на монтьора такъв комфорт и универсалност за работа:
[Изображение: 024625240.jpg?r=0]

[Изображение: 024625242.jpg?r=0]
Поглеждайте и какво се случва с течността в казанчето. Може да се наложи да изтеглите известно количество за да не прелее. Внимавайте, спирачната течност има свойството да разяжда, макар и бавно всичко каквото й попадне на пътя. Не случайно старите майстори при невъзможност за развият даден запечен болт, топват пръст в казанчето и намазват болта със спирачна течност. Просто бъдете внимателни да не разлеете спирачната течност (тампона на скоростната кутия е точно отдолу, цената му няма да я споменавам каква е)
[Изображение: 024625218.jpg?r=0]

12. Време е за новите накладки:
[Изображение: 024625243.jpg?r=0]
При слагането на задната(вътрешната), трябва да усетите хубаво плътно "поемане".
Предната(външната) просто я поставяте на мястото й, като преди това почистите добре частта, където ходи напред-назад (релсата):
[Изображение: 024625244.jpg?r=0]
Супорта си идва на мястото:
[Изображение: 024625245.jpg?r=0]

13. Тънък момент, който много "майстори" пропускат. Помните ли онези 2 остички, които развихме със шестограма - извадете ги навън и ги огледайте внимателно. При наличие на ръжда - отстранете я с фина шкурка. Това се е получило, защото през капачките е влязла вода и/или "майстора" преди вас не е гресирал.
Затова подгответе си греста:
[Изображение: 025526389.jpg?r=0]
Показаната е с каталожен номер 1161688 в МП и струва 22.72 лв. за 50 мл. По-подробно за гресите ще разкаже ico850 при добро желание Smile Греста от МП е бяла на цвят, не се подвеждайте по следващата картинка Smile
Напълнете обилно 2-та отвора на водачите, след като сте ги почистили и тях:
[Изображение: 024625256.jpg?r=0]
След което сложете водачите на местата им и ги завийте. Не се престаравайте с натягането. Да, трябва да е стегнато, но някой ден ще трябва да се развие отново. Само по себе си това е водач - той нищо не стяга.
[Изображение: 024625246.jpg?r=0]
Допълнете с грес и сложете капачките:
[Изображение: 024625258.jpg?r=0]

[Изображение: 024625260.jpg?r=0]

14. Сложете скобата обратно.

Честито! Имате нови накладки!
[Изображение: 024625252.jpg?r=0]

5. Необходими инструменти:
1. Пособие за прибиране на спирачното цилиндърче
2. Шестограм 7-ца. Надежден!
3. Права отвертка, за по-лесно изваждане на задната накладка
4. Грес и евентуално шкурка
5. Ключ за джантите, крикове и/или трупчета

Моля, всякакви коментари относно качества и предимства на дадена марка дискове и накладки да бъдат поставяни в някоя от и без това многобройните теми дискутиращи това, но не и тук. Това е ръководство! Може да споделите как прибирате цилиндърчетата или как почиствате водачите и др., но марките ги оставете намира!

Това е. Успех на всички в ремонтите.
Аз имам само няколко забележки:
1. Въпреки молбата ти да не коментираме марката накладки, трябва да ти кажа че тези които си сложил не са найудачни вариант - феродотоо им е твърдо, износват бързо диска, много бързо се "опичат" и са доста шумни!
2. Тази грес която си я намазал така обилно ще ти докара много неприятности и то доста скоро, по-добре дане я беше мазал :!: :!: :!: Моят съвет е по най-бързия начин да я почистиш, като преди да го направиш първо да си купиш медна грес която е термо устойчива и не запича след прегряване( ние ползваме на Eurol, дават и 1000 градуса) :!: :!: :!:
3. Не видях да си почистил "релсата" по която се движат накладките, там обикновенно се натрупват мръсотии и феродов прах в следствие на което накладката блокира и буталцето не може да я натиска - ефективността на спирачките рязко спада :!: :!: :!:
Съвета ми като цяло е да не се занимавате с експерименти по спирачната система тя е най-важната в един автомобил и не си заслужава заради двайсетна лева да си рискувате живота и този на близките си :!: :!: :!: :!:
П.П. Малийй сега се загледах в снимките, моля те преди да направиш каквото и да било първо изхвърли(на определените за това места) това бурканче с греста, че като човек който се занимава с ремонт на автомобили, направо ми бърка в здравето :roll: :roll: :roll:
И спирачната течност като гледам май отдавна ти е за смяна, само да кажа че тя се измива най-лесно с едно химично сеъдинение което можеби си го чувал - H2O, тъй че не се притеснявай ако изцапаш :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Аз лично използвам графитна грес.
Не виждам някъде на снимките колегата да е намазал дисковете с грес но предполагам е пропуснал да снима :lol: Това в кръга на шегата :mrgreen:
Когато сменям накладки винаги свалям маншона на буталото, избутвам буталото с педала малко навън, измивам с малка четчица със спирачна течност както подаващата се част на буталото така и леглото на маншона, самия маншон с вода и "Веро", много леко но наистина леко намазвам буталото с грес колкото да стане лек филм и слагам малко в каналите на маншона.След това прибирам буталото, монтирам маншона и готово.
Правя го с цел ако са навлезли прашинки да ги изчистя а не да се натикат в о-пръстена като се върне буталото а с греста се избягва корозията на полираната час ако има влага а то винаги има когато колата се кара зимно време.
ico850 написа:...
1. Това са последните накладки на тези дискове Smile
2. Молба: снимай правилната грес (само опаковката) и да подменим снимката в първия пост.
3. Почистил съм я но съм пропуснал да го опиша като стъпка. Смяната съм я правил Август а ръководството съм го писал вчера Smile Когато четеш този пост ще бъде коригиран първия. Мерси за напомнянето.
4. Спирачната течност е сменяна с маслото преди 7-8 месеца в МП...

п.п. Попаднах на тази снимка:
[Изображение: 023136429.jpg?r=0]
макар и във форума на пежо, но нека да сложим такава, за която няма да се сърди никой колега за права.
Иначе снимката може да бъде видяна в оригиналния си контекст тук
Тази която си показал също е добра, но тя е само за мазане на такива паралели, нея я водят "водоустойчива", утре ако се сетя ще снимам ние с какво работим - тя е по-универсална, с нея мажем контактната повърхност на диска с главината, когато сменяме дискове или ако по някаква друга причина сваляме старите - тогава почистваме добре с телена четка и мажем обилно с медна грес, същата операция се повтаря и с контактната повърхност на джантата с диска - така няма ръжди и джантите и дисковете се демонтират без да се използва чук :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: греста която ползваме става и резбови съединения по испускателната системе или където и да било другаде, защото тя за разлика от другите видове греси не запича и последващото развиване е безпроблемно :!: :!: :!:
Графитната грес е морално остарял продукт, но все още се намира, неин много по-добър заместител е молибденовата която е с почти същия цвят.
Здравейте, колеги! Искам да помоля някой колега от Пловдив ако има такава грес за водачите да ми даде малко срещу заплащане естествено. Спешно е! Тел.: 0893632177, Тодор
В Мото-пфое не си вдигат телефона, дори и да отида намясто сигурно ще чакам за доставка, което не ме устройва...
интересно какво означава наличност 0,8 :?: и го има само в Русе
[attachment=22064]
Аз си взех на Textar в жълта тубичка. Под 10 лева беше.
[attachment=22066]

[attachment=22065]

Съответно си взех бележка от поста на iсo850 и си я смених.
Знам я тази грес, колега (textar ceratec), но чета за нея че е само за метални части и вреди на гумените маншончета. Виждал съм надути маншончета (за два месеца не стават за нищо) от обикновена грес или друга неподходяща смазка и не бих искал да си скапя оригиналните гумички-ценни са.
Вильо,
Много голяма грешка е на спирачни апарати система АТЕ да се слага каквато и да била грес на паралелчетата, те ако си обърнал внимание са никелирани, на апарати BENDIX където паралелът се движи в отвора на чугунения супорт е друго, Там може да се сложи бяла противовлажна грес. :!:
Иначе, мога да кажа че Ицо е обяснил в общии линии повече неща за гресите, но за спирачни системи има специална червена грес /тубичка много малка около 5 гр/, която не е агресивна към каучуковите детайли-маншони или уплътнители, но се продава в комплектите за ремонт на спирачни апарати. Нея отделно поне аз никъде не съм виждал да се продава. Wink