Здравей колега, свещите за подгряване на антифриза сработват при тежки температурни условия (студ)
, като се следи температурата на антифриза и температурата на външния въздух . За да сработят обаче трябва да са налице и други условия. Ето какво изрових от Вадис за Волво , S40 - V40 с двигател D4192T2 производство 1999 г.
[
attachment=20785]
Това което разбрах с моя посредствен английски е следното :
От фигурата се виждат основните съставни части на подгревната система.
Може да ги видите с номера от1 до 6.
Графика А представлява температура на охлаждащата течност а B температура на входящия въздух.
Понеже процеса на горене при дизеловия агрегат с директно впръскване е много пълноценен не се отделя достатъчно топлина за купето и антифриза в екстремни зимни условия. Това налага поставяне на 2 подгревни свещи който се пускат от 2 отделни релета.
Релетата се управляват със сигнал минус от MSA (двигател контрол модул) , който използва следните входящи сигнали:
- Входяща температура на въздуха
- Температура на охлаждащата течност
- Скорост
За да се включат обаче трябва да са на лице следните условия:
- 10 сек. след запалването
- Напрежение на акумулатора по-високо от 12,7 волта
- Обороти по-високи от 1400 ( само в движение)
– Температура на охл.течност по-висока от -40 ????????????????????
Ако тези условия са изпълнени и температурите от 2та сензора са в диапазона на оградените места в графиката по-горе то свещите трябва да работят.
Нагревателния процес започва само с едната свещ, и ако напрежението на акумулатора е стабилно за известен период от време се включва и другата.
Подгревните свещи също се и изключват последователно с цел да има стабилен режим на празен ход.