Волво Клуб - България

Full Version: подгревни свещи антифриз
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
здравейте колеги,с настъпването на по-студеното време и по-бавното загряване на колата реших да проверя двете подгревни свещи на антифриза.колата е 1.9 ДИ 95 коня.Тествах свещите-не са изгорели.Пипам сутрин тялото в което стоят и студено като камък.Вчера беше доста студено сутринта и предната вечер изкарах една лампичка да видя нали отива + към свещите ,но лампичката не светна.Някой има ли представа какви условия са необходими за да се пуснат свещите или къде може да е проблема
И аз съм си блъскал главата на тази тема (но на D5). Ако разгадеш нещо, моля те пиши.
Здравей колега, свещите за подгряване на антифриза сработват при тежки температурни условия (студ) Big Grin , като се следи температурата на антифриза и температурата на външния въздух . За да сработят обаче трябва да са налице и други условия. Ето какво изрових от Вадис за Волво , S40 - V40 с двигател D4192T2 производство 1999 г.

[attachment=20785]


Това което разбрах с моя посредствен английски е следното :
От фигурата се виждат основните съставни части на подгревната система.
Може да ги видите с номера от1 до 6.
Графика А представлява температура на охлаждащата течност а B температура на входящия въздух.
Понеже процеса на горене при дизеловия агрегат с директно впръскване е много пълноценен не се отделя достатъчно топлина за купето и антифриза в екстремни зимни условия. Това налага поставяне на 2 подгревни свещи който се пускат от 2 отделни релета.
Релетата се управляват със сигнал минус от MSA (двигател контрол модул) , който използва следните входящи сигнали:
- Входяща температура на въздуха
- Температура на охлаждащата течност
- Скорост
За да се включат обаче трябва да са на лице следните условия:
- 10 сек. след запалването
- Напрежение на акумулатора по-високо от 12,7 волта
- Обороти по-високи от 1400 ( само в движение)
– Температура на охл.течност по-висока от -40 ????????????????????

Ако тези условия са изпълнени и температурите от 2та сензора са в диапазона на оградените места в графиката по-горе то свещите трябва да работят.

Нагревателния процес започва само с едната свещ, и ако напрежението на акумулатора е стабилно за известен период от време се включва и другата.
Подгревните свещи също се и изключват последователно с цел да има стабилен режим на празен ход.
Относно подгревните свещи за антифриза за двигател D4192T2 прилагам ел. схема от аутодата, защото е по-нагледна.

[attachment=20790]

Може да видиш маркираното в червено са двете свещи.
Плюса до тях идва от крачета 87 на релета К242.
На релетата трябва да имаш 2 плюса :
- единия постоянен през бушон F11 , 50 A на краче 30 на релетата ( силов)
- другия след като запалиш колата през бушон F21, 10A на краче 85 (оперативен)
Релетата задействат с минуси на крачета 85 идващи от двигател контрол модул. Съответно от пин 27 и 47.

А ето и къде се намират бушоните и релетата:
- бушони 11 и 21
- релета 2/37 и 2/38

[attachment=20789]

[attachment=20788]

[attachment=20787]

[attachment=20786]
Здравейте колеги.Аз дали имам такива свещи и ако да къде да ги търся.Мерси
Някой да знае къде се намират тези свещи на Д5 2.4 или къде да ги търся във ВАДИС-а
благодаря много за бързия и изчерпателен отговор.Забелязвам само че никъде не се казва при каква външна температура се включват и изключват
vil4an76 Wrote:Здравейте колеги.Аз дали имам такива свещи и ако да къде да ги търся.Мерси

Здравей колега такива подгревни свещи при V40 - S40 се слагат на двигател D4192T2 който се слага на автомобили след 1999г .
Ако твоята кола е производство 1998г. тя е с двигател D4192Т при който тази екстра я няма.
tervvel Wrote:Някой да знае къде се намират тези свещи на Д5 2.4 или къде да ги търся във ВАДИС-а

Аз не знам този двигател да има подобни свещи.
Все пак може и да се бъркам, защото двигателя се влага вече доста години през който търпи промени в оборудването.
пп: До този момент не съм виждал D5 с въпросните свещи.
Мога да кажа в частност за Волво V70, D5 от 2002 г., защото имам такова.
На тези автомобили се монтират нафтови печки, който се намират в бронята под левия фар.
Като цяло печките са два вида като единствената разлика е в софтуера на управляващия модул.
– Първата има настройка от таблото и може да се включва при изгасен автомобил. Може да и се задава време когато да се пусне.
- Втората работи само когато работи автомобила при определени температурни условия.
Принципа на действие е един и същ:
Една запалителна свещ разпалва нафта, от горенето се отдава топлина на антифриза, който се върти с водна помпа.
Съществуват автомобили с електрическо подгряване но то не е с подгревни свещи.
За целта се използва нагревателен елемент ( нагревател ) , който се монтира на блока на двигателя .
Този вид подгряване също има управление от таблото.
Разбира се има автомобили който не са снабдени с тези екстри.
ceco monov Wrote:благодаря много за бързия и изчерпателен отговор.Забелязвам само че никъде не се казва при каква външна температура се включват и изключват


Колега на графиката по-горе се вижда температурния диапазон в който свещите трябва да работят.
Тези температури се следят от датчика за температура на антифриза графика А и от датчика за температура на входящия
въздух към двигателя графика В. Това не е външен температурен датчик.
Тези датчици имат допустими стойности за грешка. И все пак според графиката при външна температура 5 градуса и изпълнени всички
условия по-горе свещите трябва да работят до температура на антифриза 45 градуса.

[attachment=20434]
Pages: 1 2 3