Волво Клуб - България

Пълна версия: Профилактика на картерна вентилация - V40 B4204S 1998г.
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
В таз тема ще разгледам профилактиката на картерната вентилация. Възможните проблеми с нея са - повишен разход на масло, намалена мощност на двигателя, наличие на конденз (т.нар. "капучино" :mrgreen: ) по щеката, по капачката за наливане на маслото, в смукателната тръба. Всчико това се дължи на запушване на някой от маркучите, на съда за картерна вентилация или на не добро уплътняване на маркуч (изключваме вариантите с повреден мотор и гадно масло Wink ). Според VADIS тази процедура, трябва да се извърши на 15години или 225000км. Също така, там някъде пише, че съдът за картерната вентилация се подменя... но аз реших че не искам да дам толкова много пари и го почистих.
Какво ни трябва за тази процедура - главно доста здрави нерви Smile
Инструментите са ясни - не съм се замислял, какво се използва - но най често ще ви трябва права отверка и малка тресчотка с удължения и камък 10
Скоби - оригиналните общо взето са за еднократна употреба.
Гарнитура за смукателен колектор - 1366787 - 14,74лева МП, 7,80лв - Скан Тех
Гарнитура дроселова клапа 9146210 - 5,86лева МП
Гарнитура клапан празен ход - 9146297 - 4,32лева МП
Съд за картерна вентилация - 1271988 - 58,60 МП
Препарат, който да отмива маслени насвагвания.
В моя случай няколко маркуча, които дадоха фира :mrgreen:

Работното място.[attachment=20804]

Започване със свалянето на смукателният колектор.
За целта сваляме пластмасовият капак на двигателя - ще ни е необходим торкс (еврейска звезда) 30.
След това трябва да свалим дюзите (в моят случай газови и бензинови - в общият само бензинови) Как става това е добре описано тук (няма да отделям специално внимание на това - колегата yuckuJackD го е описал достатъчно добре) <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=18408">viewtopic.php?f=29&t=18408</a><!-- l --> с тази разлика, ча при нас е необходимо да се махне целият рейл - т.е. да се откачи и тръбата за входящият бензин.[ATTACHMENT NOT FOUND] Има една метална пластина, която държи щуцера за рейла - огъваме го и напъваме леко с отверка, да излезе О пръстена (всичко става много внимателно).
Издърпваме внимателно дюзите - в нашият случай те са закрепени здраво за рейла посредством пластина от задната страна - т.е. излизат от колектора. Разкачаме вакуума и маркуа за бензина от регулатора за налягането и...готово.[attachment=20823]
Пред нас се открива следната гледка на колектора Smile
[attachment=20822]
След като сме свалили дюзите е хубаво да ги почистим и да им направим диагностика, да им сменим О пръстените...нооо това не е нашата тема.
Продължаваме с демонтажа на входящата тръба за въздух, дроселовата клапа и клапана за празен ход. За целта махаме маркуча за картерната вентилация 1 заедно с пластмасовата "втулка" (тук ще ни трябва нова скоба) и малкото маркуче за картерната вентилация 2. Маркуча за въздуха за празен ход 3.[attachment=20821] Развиваме скобата при филтърната кутия и при дроселовата клапа, разкачаме куплунга на датчика за температура на въздуха (седи близо до филтърната кутия) издърпваме тръбата и вече си имане демонтирана тръба за входящия въздух.[attachment=20820][attachment=20819]
Гледката към дроселовата клапа не е много красива...[attachment=20818]
Махаме жилото на педала на газта - завъртаме дросела и изваждаме "буренцето" на жилото, разкачаме куплунга на дросела (намира се от долната страна), развиваме 4-те винта, които го държат към колектора.
[attachment=20817]
Откачаме куплунга на клапана за празен ход и развиваме 2-та винта (тук ни трябва торкс... мисля че беше 25)[attachment=20816]
Да споменем, че е препоръчително да се почистят и дроселовата клапа и клапана за празен ход.
За съжаление за следващите операции нямам снимков материал - не беше възможно да завра апарата и да снимам - затова ще се задоволим със схеми от VADIS Wink
Вече започваме с демонтажа на самият колектор. Преди това, трябва да откачим всички вакуумни маркучи от него. Те се намират непосредствено на входа му ) внимавайте с вакуумния маркуч за спирачките (най-дебелия) - бързата връзка се чупи лесно :lol:
Развиваме планката 1 намираща се между алтернатора и колектора, след това освобождаваме колектора от долната страна - аз развих само ограденият винт, но ако се нахне цялата планка, ще е по-свободно за работа (аз обичам да ми е трудно :mrgreen: :mrgreen: ). Демонтираме щеката за проверка на нивото на маслото 2 - като развиваме винта А и дърпаме нагоре (от долната си страна щеката се държи на О пръстен)[attachment=20815] [attachment=20814]
Разкачаме маркуча за картерната вентилация 3, който се намира на капака на клапание. Него трябва да проврем между тръбите на 2-ри и 3-ти цилиндър на колектора. Отвиваме останалите винтове на колектора и го изваждаме нагоре и към акумулатора (в моят случай, акумулаторът е свален и ми беше доста удобно).[attachment=20813]
Внимаваме да не счупим някои държач на проводник или да не повредим инсталацията.
[attachment=20812]
И така виждаме заветният съд (сепаратор, кеч танк) за картерната вентилация.[attachment=20811]
Демонтираме съда, като разкачаме скоба 1 на дебелият маркуч (ще ни трябва нова...даже 2), след това, скобите на долният маркуч - 2 (тук ни трябва торкс, скобите могат да се ползват отново) и развиваме винтовете 3 (с камък 10). Единият се вижда, а другият е заврян.... на трудно място, където сочи стрелаката. Маркучите 4 (при мен са 2...единят се е скрил за другият, има коли при които е само 1) вече сме ги разкачили от другата им страна и не пречи да махнем съда заедно с тях Wink. Внимателно издърпваме маркучите 1 и 2 от блока на мотора и изваждаме съда.[attachment=20810]
Ако някой е решил да сменя съда за картерната вентилация....трябва да си го поръча от МП - 10-дни доставка. Когато пристигне може да го монтираме по обратния ред, като преди това сме почистили всичките маркучи и сме се запасили с нови скоби. В моят случай реших да почистя съда и да не купувам нов - това направих с доста киснене в препарати, търкане, плакнене ... иии накрая дори го киснах 2 часа в сода каустик :mrgreen: .. смятам че резултатът е задоволителен.[attachment=20809][attachment=20808][attachment=20807]
Реших като за начало да не вкарвам картерните газове в в мотора и затова сложиш филтърче на изходящият маркуч от съда за картерната вентилация... когато покарам така, ще видя, дали има смисъл или не.[attachment=20805]
Ами това е, дано темата бъде от полза на някого. Ако имате критики и съвети... споделяйте.
Поздрави!
Браво колега много добра тема. А ще споделиш ли, дали забелязваш някаква промяна в държанието на колата след тази процедура.
Ще споделя, но няма да е скоро. По колата има да се правят още много неща, преди да я подкарам. Идеята на тази операция е главно да не се образува конденз и да знам, че след това почистване, поне по една система няма какво да се пипа Wink

п.п. Ще помоля някой модератор да изтрие последната снимка, че се повтаря Smile
След като покарах малко, равносметката е следната - Вентилацията циркулира добре, вече не ми се омаслява капака на клапаните, не се забелязва конденз по щеката и капачката за масло, дроселовата клапа е чиста.
От цялата процедура имаше смисъл, още повече, че след почистването на дюзите Волвото върви по-добре.