01-30-2012, 11:42 AM
Такааа, нека малко пак да задвижим държавната машина, винаги ми е кеф когато някой се прави на тарикат да сезирам КЗП и те да го попипат малко тук-там.В много случаи не води до отлични резултати но пък самия факт че ще му развалиш спокойствието си струва всяко едно усилие.Законите в България са достатъчно гъвкави до толкова че да могат да си противоречат един на друг или да се отменят взаимно като в много случаи няма точно и ясно как се действа и от там виждаме какво става.Но пък не пречи на всеки един от нас да бъде буден гражданин и леко по леко да се създава новото гражданско самосъзнание чрез използването на правата които ни дава държавата за дори и минимален контрол върху бизнеса.
Имал съм взаимоотношения с КЗП които са идвали по сигнали (неоснователни) и е доста неприятно като вземат "Дай сега това, дай онова...това сега що ся тъй...".Трошат се доста нерви и точно нервите които са ми създавали са ме накарали да ги уважавам за това че както казах ти развалят спокойствието и за това да си нямаш работа с тях...или пък да търсиш познати да те оставят и т.н. което си е пак разправия.Уважавам и хората подали сигналите тогава защото те са сметнали че са прави въпреки че не са преценили ситуацията но въпреки това евала че са се сетили за КЗП.
Та "на кратко" :lol: по-долу е описан проблема.
Не съм публикувал данните си тук а само за форума са малко променени с шеговита нотка.В същото време на "клиента" на КЗП са си реалните и те по никакъв начин не са някаква тайна понеже са общодостъпни.
Ще видим какви ще ги сътворят, не възлагам големи надежди да не кажем никакви но все пак...
Подаване на жалба
Териториално подразделение: Пловдив
Ж А Л Б А
от
Данни за лицето подало жалбата / сигнала *
karlsson
Пълен адрес *
някъде по покривите
Допълнителна информация
носи перка на гърба
Срещу кого се подава жалбата (сигнала)
Наименование на фирмата *
Хаджията 2 ЕООД
Оплаквания и искания на жалбоподателя *
Формулирайте кратко описание на причината за жалбата *
Заплащане на гориво като количеството не отговаря на реално зареденото и нарушения на работния процес.
Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП *
-Да се изясни дали документално е регламентирано как се действа ако по причина на оборудването на бензиностанцията или човешка грешка на служител има разлив/изпускане на гориво и кой поема тази разлика в цената/количеството.
-Да се направи проверка дали има всички необходими надписи и табели на съответните места определени от закона където се упоменава работно време, МОЛ, фирмата, телефони за контакт и т.н.
-Да се направи проверка дали се практикува заплащане директно на служителите зареждащи гориво и отчитането след това без да се получават касови бонове от клиентите като тази политика би могло да доведе до финансови неясноти и злоупотреби.
-Дали всички тези служители зареждащи гориво имат правото да работят с финансови средства и съответните фискални устройства което следва да е приета практика щом вземат пари на ръка но дали е законно предвид това че под финансови средства визирам пари кеш, евентуално дебитни и кредитни карти както и възможността за извеждане на фактури което е свързано с боравене на лични и служебни данни на юридически и частни лица.С други думи дали длъжностните им характеристики отговарят на реалните дейности на служителите.
Опишете всички обстоятелства свързани с проблема *
Днес 30.01.2012г. реших да заредя газ пропан-бутан (LPG) на бензиностанция "Хаджията Груев" намираща се в гр.Пловдив, бул."Ландос" N2 за сумата от 10лв. с цел проверка на разхода на автомобила ми в зимни условия на принципа "празно-празно" след като преди два дена горивото в системата беше свършило.Позиционирах автомобила ми на съответната колонка за зареждане на LPG и изчаках един от служителите на бензиностанцията да дойде и да зареди гориво за съответната сума.Въпросния служител започна зареждането с LPG след съответните процедури по изчакване на зануляване на колонката от предното зареждане и присъединяване на устройството което нека наречем "пистолет" към устройството за външно зареждане на системата което нека наречем "дюза".На база на техническата ми грамотност и опита ми на база наблюдение от предни зареждания ми се стори че "пистолета" не захваща добре към "дюзата" но в крайна сметка това е работата на служителя а именно да извърши точното присъединяване на двата елемента така че да се извърши запълване на системата без течове и т.н. В момента в който служителя стисна ръкохватката, от видимо не добре заключените един спрямо друг елементи "пистолет" и "дюза" започна изпускането в атмосферата на LPG с голямо налягане.Служителя направи втори опит за зареждане като намести "пистолета" към "дюзата" и отново подаде гориво към системата на автомобила но пак в атмосферата се изпусна LPG под високо налягане по явната причина нехерметичност при присъединяване на двата елемента.В последствие разсъедини "пистолета" от "дюзата" на газовата уредба и повтори операцията с втория "пистолет" от колонката като тук всичко премина абсолютно нормално и системата ми за LPG се запълни както трябва.Това ясно говори че няма неизправност в системата ми за LPG и всякакви предположения сочещи натам смятам за неоснователни.В последствие дозаредих на бензиностанция под бранда Лукойл гориво за още 20лв. и служителите не срещнаха никаква трудност или да е имало проблеми.На въпроса към служителите на Лукойл дали въпреки предпазната капачка и това че "дюзата" е монтирана на място осигуряващо предпазване от прах и вода а именно оставеното от Волво място за "дюза" под капака за зареждане с бензин, дали може да е замръзнал клапана или да се е зацапал и от там да се е получило това нещо то отговора им беше че не е възможно и че ако има запушване по системата по някаква причина то при правилно присъединяване просто няма да се запълва с LPG но не и да има теч.Според тях причината за случката е или неправилно присъединяване на "пистолета" към "дюзата" или неизправност на "пистолета".
Заплатих си сумата за гориво и качвайки се в автомобила погледнах количеството заредено гориво с цел както споменах в началото определяне на точния разход в момента в тези тежки зимни условия и тук дойде моята изненада.Горивото запълнено в системата беше на сума от 8лв. а не желаните от мен 10лв. като аз съответно заплатих тези 10лв.За няколко секунди се замислих да не съм объркал дисплеите на колонката и вместо сума да гледам литри но това си беше точно сумата в лева.Погледнах дисплеите на частта на колонката от която първоначално неуспешно ми беше заредено гориво и там съответно сумата за гориво беше 2лв. или по спомени 2.05лв или ориентировъчно там някъде.Общия сбор от двете зареждания е 10лв. което е и желаното от мен количество гориво но това по никакъв начин не означава че запълненото гориво в системата ми отговаря като количество на заплатеното точно поради двата теча и изхвърлянето на LPG за което обясних по-горе.На въпроса ми защо се получава така и защо аз плащам 10лв. за гориво а получавам за 8лв.служителя ми каза че "Съвсем малко било изхвърлено".Думите "малко" или "много" са без значение когато става дума за количество което се отчита от фискални апарати, бензиноколонки, манометри или дебитомери, това са точни стойности и по всякакъв начин са в разрез с определянето на обем на флуид в случая LPG като това определяне да става "на око".Определянето на "малко" в случая за мен е пряко посегателство върху горивото което заплащам но то не е малко.Никой не може да каже колко е заредено при неуспешните опити от страна на служителя и предвид теча на LPG но по презумция за мен не е заредено "нищо" което автоматично следва че съм принуден да заплатя "нищо".Ако направим анализ на думата "малко" обърнато в цифри, при заплатени 10лв. за гориво и ефективно заредени 8лв. които не оспорвам, 2лв. които аз не мога да приема за заредени то процентно се отнася 80% към 20% или с други думи 1/5 от горивото ми липсва.Приравнено към по-висок обем друг вид гориво за нагледност, това означава че ако поискам да ми се зареди 100л. бензин то с тази аритметика може да ми бъде заредено количество от 80л а останалите 20л. да се определят като "малко".Още по-фрапиращ става примера с 1000л. гориво от които 200л. липсват и тук процентното 80/20 се запазва но онагледява че термините "малко" и "много" са изключително размити.Ясно става че според служителя загубите са "малко" но според мен са "много".
За допълнително онагледяване на сумата от 2лв. ще дам примери че това е заплащането на ВиК дружеството за потребление на приблизително около 1.5куб.м. вода отговарящо на 1500л. или заплащане на електроразпределителното дружество EVN на електроенергия възлизаща на около 13kW/h което образно казано разхода за отопление за денонощие с един климатик в домашни условия.
Аз лично не съм съгласен да плащам за техническа неизправност или човешка грешка за нещо което не получавам.
Далече съм от идеята да ми се възстанови сумата от 2лв. или да ми се зареди гориво за тази сума понеже разходите за отиване и връщане до тази бензиностанция надхвърлят цената на изгубеното гориво и за това в полето "Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП *" съм упоменал какво точно съдействие търся за да може след ваша проверка да се избегнат подобни случки с други клиенти на тази бензиностанция както и да се приведе към добра практика.
Слабости и нередности които установих след случая:
1.На входа на помещенията за плащане няма надпис или табела на вратата с работно време, МОЛ, лице за контакт и телефон за връзка.Това ми направи впечатление след като реших да подам този сигнал към Вас и да събера данните на фирмата а до колкото съм запознат за всеки търговски обект това е задължително.
2.По мои наблюдения масова практика е на тази бензиностанция е да се плаща на служителя когато се зареди гориво и по никакъв начин собственика не е повлиял на това нещо, дали не знае че се процедира по този начин, дали е "в услуга на клиентите" да става по-бързо, дали е свързано по някакъв начин с отчитането на финансовите приходи и разхода на горива от резервоарите или е политика на служителите мога само да гадая но не е нормално.Всеки клиент трябва да получи съответния касов бон и си е негова отговорност дали ще го пази до напускането на обекта или ще го унищожи.Не казвам че ако не поискам касов бон то той няма да ми бъде издаден но до колкото съм запознат трябва да ми бъде издаден задължително.В случая не ми бяха предложени двата касови бона но и аз не ги поисках което сега отчитам като грешка.Съответното заплащане стана "на ръка".
3.Искам да спомена че не ми беше отказан контакт със собственика който се оказа там но предвид притискащото ме време нямахме възможност за дълга комуникация.В рамките на това време на бърза среща между мен, собственика и служителя не се взе светкавично решение дали да ми се върнат парите или да се дозареди горивото и нямах време да изчаквам какво ще е становището на собственика по причина че транспортирах бъдещата ми съпруга към медицински център за физиотерапия и рехабилитация като вече дори бяхме просрочили назначеното време са съответната терапия.Това "замисляне" и невъзможност за вземане на решение веднага за мен означава че или няма точно регламентирани законови разпоредби как да се действа при такива случай, няма точно регламентирани разпоредби като чисто вътрешни правила на бензиностанцията, ако има такива то те не се спазват или просто няма желание на момента да се вземе решение и да се даде ясно становище кой поема разликата в горивото-собственика на МПС или бензиностанцията като визирам собственика за негова сметка или служителя под формата на глоба или т.н.
Най-образно това е случката от днес с коятто искам да Ви запозная и базирайки на предния си опит със сигнали в КЗП съм абсолютно сигурен че ще вземете съответни мерки за проверка и ще излезете с решение по въпроса.
Предварително Ви благодаря за труда който ще положите и се надявам че с Ваша помощ ще направим България едно по-подредено и регламентирано място за живот.
Опис на доказателствата, които жалбоподателят прилага (копие от касови бележки; фактури договори и др., на които се основава претенцията) *
За съжаление не мога да приложа двете касови бележки което отчитам като моя грешка че не ги изисках но чрез съответните нормативни документи предполагам се дава право да могат да бъдат изискани и изведени от паметта на фискалното устройство.
Времето по което е заплатено горивото възлизащо съответно на 2лв. и 8лв. е ориентировъчно в диапазона 08:05-08:15ч на 30.01.2012г. като разликата между двете отчитания трябва да е не повече от минута като през това време не е зареждан друг автомобил с LPG.
Ако решите да задълбавате, примерно има инсталирани камери на бензиностанцията и решите да погледнете записите което ще е в ущърб на бензиностанцията, то автомобила с който се случва това е синьо комби Volvo V40 с рег.номер РВххххМН.
Имал съм взаимоотношения с КЗП които са идвали по сигнали (неоснователни) и е доста неприятно като вземат "Дай сега това, дай онова...това сега що ся тъй...".Трошат се доста нерви и точно нервите които са ми създавали са ме накарали да ги уважавам за това че както казах ти развалят спокойствието и за това да си нямаш работа с тях...или пък да търсиш познати да те оставят и т.н. което си е пак разправия.Уважавам и хората подали сигналите тогава защото те са сметнали че са прави въпреки че не са преценили ситуацията но въпреки това евала че са се сетили за КЗП.
Та "на кратко" :lol: по-долу е описан проблема.
Не съм публикувал данните си тук а само за форума са малко променени с шеговита нотка.В същото време на "клиента" на КЗП са си реалните и те по никакъв начин не са някаква тайна понеже са общодостъпни.
Ще видим какви ще ги сътворят, не възлагам големи надежди да не кажем никакви но все пак...
Подаване на жалба
Териториално подразделение: Пловдив
Ж А Л Б А
от
Данни за лицето подало жалбата / сигнала *
karlsson
Пълен адрес *
някъде по покривите
Допълнителна информация
носи перка на гърба
Срещу кого се подава жалбата (сигнала)
Наименование на фирмата *
Хаджията 2 ЕООД
Оплаквания и искания на жалбоподателя *
Формулирайте кратко описание на причината за жалбата *
Заплащане на гориво като количеството не отговаря на реално зареденото и нарушения на работния процес.
Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП *
-Да се изясни дали документално е регламентирано как се действа ако по причина на оборудването на бензиностанцията или човешка грешка на служител има разлив/изпускане на гориво и кой поема тази разлика в цената/количеството.
-Да се направи проверка дали има всички необходими надписи и табели на съответните места определени от закона където се упоменава работно време, МОЛ, фирмата, телефони за контакт и т.н.
-Да се направи проверка дали се практикува заплащане директно на служителите зареждащи гориво и отчитането след това без да се получават касови бонове от клиентите като тази политика би могло да доведе до финансови неясноти и злоупотреби.
-Дали всички тези служители зареждащи гориво имат правото да работят с финансови средства и съответните фискални устройства което следва да е приета практика щом вземат пари на ръка но дали е законно предвид това че под финансови средства визирам пари кеш, евентуално дебитни и кредитни карти както и възможността за извеждане на фактури което е свързано с боравене на лични и служебни данни на юридически и частни лица.С други думи дали длъжностните им характеристики отговарят на реалните дейности на служителите.
Опишете всички обстоятелства свързани с проблема *
Днес 30.01.2012г. реших да заредя газ пропан-бутан (LPG) на бензиностанция "Хаджията Груев" намираща се в гр.Пловдив, бул."Ландос" N2 за сумата от 10лв. с цел проверка на разхода на автомобила ми в зимни условия на принципа "празно-празно" след като преди два дена горивото в системата беше свършило.Позиционирах автомобила ми на съответната колонка за зареждане на LPG и изчаках един от служителите на бензиностанцията да дойде и да зареди гориво за съответната сума.Въпросния служител започна зареждането с LPG след съответните процедури по изчакване на зануляване на колонката от предното зареждане и присъединяване на устройството което нека наречем "пистолет" към устройството за външно зареждане на системата което нека наречем "дюза".На база на техническата ми грамотност и опита ми на база наблюдение от предни зареждания ми се стори че "пистолета" не захваща добре към "дюзата" но в крайна сметка това е работата на служителя а именно да извърши точното присъединяване на двата елемента така че да се извърши запълване на системата без течове и т.н. В момента в който служителя стисна ръкохватката, от видимо не добре заключените един спрямо друг елементи "пистолет" и "дюза" започна изпускането в атмосферата на LPG с голямо налягане.Служителя направи втори опит за зареждане като намести "пистолета" към "дюзата" и отново подаде гориво към системата на автомобила но пак в атмосферата се изпусна LPG под високо налягане по явната причина нехерметичност при присъединяване на двата елемента.В последствие разсъедини "пистолета" от "дюзата" на газовата уредба и повтори операцията с втория "пистолет" от колонката като тук всичко премина абсолютно нормално и системата ми за LPG се запълни както трябва.Това ясно говори че няма неизправност в системата ми за LPG и всякакви предположения сочещи натам смятам за неоснователни.В последствие дозаредих на бензиностанция под бранда Лукойл гориво за още 20лв. и служителите не срещнаха никаква трудност или да е имало проблеми.На въпроса към служителите на Лукойл дали въпреки предпазната капачка и това че "дюзата" е монтирана на място осигуряващо предпазване от прах и вода а именно оставеното от Волво място за "дюза" под капака за зареждане с бензин, дали може да е замръзнал клапана или да се е зацапал и от там да се е получило това нещо то отговора им беше че не е възможно и че ако има запушване по системата по някаква причина то при правилно присъединяване просто няма да се запълва с LPG но не и да има теч.Според тях причината за случката е или неправилно присъединяване на "пистолета" към "дюзата" или неизправност на "пистолета".
Заплатих си сумата за гориво и качвайки се в автомобила погледнах количеството заредено гориво с цел както споменах в началото определяне на точния разход в момента в тези тежки зимни условия и тук дойде моята изненада.Горивото запълнено в системата беше на сума от 8лв. а не желаните от мен 10лв. като аз съответно заплатих тези 10лв.За няколко секунди се замислих да не съм объркал дисплеите на колонката и вместо сума да гледам литри но това си беше точно сумата в лева.Погледнах дисплеите на частта на колонката от която първоначално неуспешно ми беше заредено гориво и там съответно сумата за гориво беше 2лв. или по спомени 2.05лв или ориентировъчно там някъде.Общия сбор от двете зареждания е 10лв. което е и желаното от мен количество гориво но това по никакъв начин не означава че запълненото гориво в системата ми отговаря като количество на заплатеното точно поради двата теча и изхвърлянето на LPG за което обясних по-горе.На въпроса ми защо се получава така и защо аз плащам 10лв. за гориво а получавам за 8лв.служителя ми каза че "Съвсем малко било изхвърлено".Думите "малко" или "много" са без значение когато става дума за количество което се отчита от фискални апарати, бензиноколонки, манометри или дебитомери, това са точни стойности и по всякакъв начин са в разрез с определянето на обем на флуид в случая LPG като това определяне да става "на око".Определянето на "малко" в случая за мен е пряко посегателство върху горивото което заплащам но то не е малко.Никой не може да каже колко е заредено при неуспешните опити от страна на служителя и предвид теча на LPG но по презумция за мен не е заредено "нищо" което автоматично следва че съм принуден да заплатя "нищо".Ако направим анализ на думата "малко" обърнато в цифри, при заплатени 10лв. за гориво и ефективно заредени 8лв. които не оспорвам, 2лв. които аз не мога да приема за заредени то процентно се отнася 80% към 20% или с други думи 1/5 от горивото ми липсва.Приравнено към по-висок обем друг вид гориво за нагледност, това означава че ако поискам да ми се зареди 100л. бензин то с тази аритметика може да ми бъде заредено количество от 80л а останалите 20л. да се определят като "малко".Още по-фрапиращ става примера с 1000л. гориво от които 200л. липсват и тук процентното 80/20 се запазва но онагледява че термините "малко" и "много" са изключително размити.Ясно става че според служителя загубите са "малко" но според мен са "много".
За допълнително онагледяване на сумата от 2лв. ще дам примери че това е заплащането на ВиК дружеството за потребление на приблизително около 1.5куб.м. вода отговарящо на 1500л. или заплащане на електроразпределителното дружество EVN на електроенергия възлизаща на около 13kW/h което образно казано разхода за отопление за денонощие с един климатик в домашни условия.
Аз лично не съм съгласен да плащам за техническа неизправност или човешка грешка за нещо което не получавам.
Далече съм от идеята да ми се възстанови сумата от 2лв. или да ми се зареди гориво за тази сума понеже разходите за отиване и връщане до тази бензиностанция надхвърлят цената на изгубеното гориво и за това в полето "Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП *" съм упоменал какво точно съдействие търся за да може след ваша проверка да се избегнат подобни случки с други клиенти на тази бензиностанция както и да се приведе към добра практика.
Слабости и нередности които установих след случая:
1.На входа на помещенията за плащане няма надпис или табела на вратата с работно време, МОЛ, лице за контакт и телефон за връзка.Това ми направи впечатление след като реших да подам този сигнал към Вас и да събера данните на фирмата а до колкото съм запознат за всеки търговски обект това е задължително.
2.По мои наблюдения масова практика е на тази бензиностанция е да се плаща на служителя когато се зареди гориво и по никакъв начин собственика не е повлиял на това нещо, дали не знае че се процедира по този начин, дали е "в услуга на клиентите" да става по-бързо, дали е свързано по някакъв начин с отчитането на финансовите приходи и разхода на горива от резервоарите или е политика на служителите мога само да гадая но не е нормално.Всеки клиент трябва да получи съответния касов бон и си е негова отговорност дали ще го пази до напускането на обекта или ще го унищожи.Не казвам че ако не поискам касов бон то той няма да ми бъде издаден но до колкото съм запознат трябва да ми бъде издаден задължително.В случая не ми бяха предложени двата касови бона но и аз не ги поисках което сега отчитам като грешка.Съответното заплащане стана "на ръка".
3.Искам да спомена че не ми беше отказан контакт със собственика който се оказа там но предвид притискащото ме време нямахме възможност за дълга комуникация.В рамките на това време на бърза среща между мен, собственика и служителя не се взе светкавично решение дали да ми се върнат парите или да се дозареди горивото и нямах време да изчаквам какво ще е становището на собственика по причина че транспортирах бъдещата ми съпруга към медицински център за физиотерапия и рехабилитация като вече дори бяхме просрочили назначеното време са съответната терапия.Това "замисляне" и невъзможност за вземане на решение веднага за мен означава че или няма точно регламентирани законови разпоредби как да се действа при такива случай, няма точно регламентирани разпоредби като чисто вътрешни правила на бензиностанцията, ако има такива то те не се спазват или просто няма желание на момента да се вземе решение и да се даде ясно становище кой поема разликата в горивото-собственика на МПС или бензиностанцията като визирам собственика за негова сметка или служителя под формата на глоба или т.н.
Най-образно това е случката от днес с коятто искам да Ви запозная и базирайки на предния си опит със сигнали в КЗП съм абсолютно сигурен че ще вземете съответни мерки за проверка и ще излезете с решение по въпроса.
Предварително Ви благодаря за труда който ще положите и се надявам че с Ваша помощ ще направим България едно по-подредено и регламентирано място за живот.
Опис на доказателствата, които жалбоподателят прилага (копие от касови бележки; фактури договори и др., на които се основава претенцията) *
За съжаление не мога да приложа двете касови бележки което отчитам като моя грешка че не ги изисках но чрез съответните нормативни документи предполагам се дава право да могат да бъдат изискани и изведени от паметта на фискалното устройство.
Времето по което е заплатено горивото възлизащо съответно на 2лв. и 8лв. е ориентировъчно в диапазона 08:05-08:15ч на 30.01.2012г. като разликата между двете отчитания трябва да е не повече от минута като през това време не е зареждан друг автомобил с LPG.
Ако решите да задълбавате, примерно има инсталирани камери на бензиностанцията и решите да погледнете записите което ще е в ущърб на бензиностанцията, то автомобила с който се случва това е синьо комби Volvo V40 с рег.номер РВххххМН.