Волво Клуб - България

Full Version: Volvo XC 90 Имам проблем със задното задвижване
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

Преди седмица си купих Volvo ХС 90 D5 2004 г . Днес установих със сигурност, че задното задвижване НЕ РАБОТИ. Зарових се в една преспа - само предните колела превъртаха, задните НЕ. Примерно давах назад rear, предните гуми въртяха на място, колата вървеше надолу, задните гуми се въртяха свободно напред. Наклона беше надолу.
Пробвах с winter drive копчето и с изключено DSTC - същотото...
На компютъра не изписва нищо, но не съм 100% сигурен, защото е на италиански.

Дайте някакъв съвет, къде мога да проверя задвижването, освен в Мото-пфое ? Сервиз в София ?

Благодаря предварително.

Ейкън
Здравейте. Вижте това клипче в youtube. Потърсете и други - има много и на всякъде задните колела не се движат. Странна работа наистина. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=yP8TmyjkB80">http://www.youtube.com/watch?v=yP8TmyjkB80</a><!-- m -->
Задните се движат, просто колата от клипа по горе е снимана от едната страна, въртяла се е другата гума - диференциалите не са блокирани все пак. При този тип awd имаш гарантирано 2 задвижващи колела или ако 2 колела от различни оси стъпят на лед или увиснат във въздуха колата спира. По време на движение си е пълноприводна - подава се въртящ момент към всяко колело но съотношението горе долу е 95/5 предна към задна ос. Когато предните колела започнат да изпреварват задните тогава зацепва виското и изравнява скоростите ... донякъде. Коментирам моделите до 2001 - 02 без компютри само с tracs. Абе awd-то на volvo не е от най истинските но все пак си е awd. Пък и как да си купи човек subaru при положение че се предлагат и volvo- а.

Колега Akhon ако задните не се въртят със сигурност има проблем -- дали си е там кардана??
При XC моделите на Волво от този период често причината за липса на задвижване към задните колела е в шлицевата муфа, която свързва скоростната кутия с трансферната кутия. Шлиците се износват, и движението престава да се предава. В най-добрия случай проблемът се решава със замяна на въпросната муфа, около 280 лева от Мото Пфое (продава се ремонтен комплект - муфата със семеринги, специална грес и пр.). Ако са износени и шлиците на трансферната кутия, тогава се сменя кутията, което е доста по-неприятно, като цена (към 3000 лева). Самият ремонт не е сложен, най-трудният момент е махането на муфата от скоростната кутия. На мен ми предстои такъв ремонт, чакам всеки момент да дойде муфата, която съм поръчал.
При XC моделите на Волво от този период често причината за липса на задвижване към задните колела е в шлицевата муфа, която свързва скоростната кутия с трансферната кутия. Шлиците се износват, и движението престава да се предава. В най-добрия случай проблемът се решава със замяна на въпросната муфа, около 280 лева от Мото Пфое (продава се ремонтен комплект - муфата със семеринги, специална грес и пр.). Ако са износени и шлиците на трансферната кутия, тогава се сменя кутията, което е доста по-неприятно, като цена (към 3000 лева). Самият ремонт не е сложен, най-трудният момент е махането на муфата от скоростната кутия. На мен ми предстои такъв ремонт, чакам всеки момент да дойде муфата, която съм поръчал.