Волво Клуб - България

Full Version: Нещо трака при потегляне, какво ли е?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
460 1,7i 102 HP (B18EP)
От няколко дни започнах да чувам ритмично потракване при потегляне. Струва ми се че идва от дясно/долу/от пред. Но слушам само от шофьорското място и не съм убеден че е от там. Също потраква и на задна, и на втора предавка при ускорение, на 3 и 4 не го чувам. При увеличаване на оборотите на двигателя се увеличава и честотата на тракането. Струва ми се, че когато е още студена колата не трака, НО е възможно и да не го чувам защото потраква и пистовия ремък (или на алтернатора) и може да заглушава въпросното потракване. При загрял двигател ремъка не издава звуци.
Притесних се да не би да е каре защото са скъсани всички маншони (и 4-те), но при навит до край волан МАЙ няма притеснителни звуци. За съжаление сега снега/леда скърца и пука и също не съм на 100% сигурен.
Преди малко пробвах друго (на загрял двигател) - на ръчна се опитвам да тръгна на първа, тракането започва да се чува при около 1500 оборота в минута (на двигателя). Не чух/усетих гумите да буксуват. За съжаление няма кой да гледа какво става. До колкото разбрах е възможно да е заминал тампон на двигателя или маховика.
Изключена от скорост колкото и както да "газирам" нищо не потраква.
При отпускане на дросела по време на движение също не чувам нищо притеснително.

Някакви идеи къде може да е проблема?
Или какво още да направя за да елиминирам/потвърдя някой вариант?
Ако е нещо опасно (примерно каре) да си хващам рейса, колкото и да не искам.

Знам, че в сервиз ще ме оправят, и че трябва да сменя половината кола, но съм решил да карам докато може и да търся друга, по-рентабилна за добра поддръжка. За тази само от гуми и спирачки не пестя. Но се надявам да не си е изпяла песента точно сега, в студа :| .
kreker Wrote:460 1,7i 102 HP (B18EP)
От няколко дни започнах да чувам ритмично потракване при потегляне. Струва ми се че идва от дясно/долу/от пред. Но слушам само от шофьорското място и не съм убеден че е от там. Също потраква и на задна, и на втора предавка при ускорение, на 3 и 4 не го чувам. При увеличаване на оборотите на двигателя се увеличава и честотата на тракането. Струва ми се, че когато е още студена колата не трака, НО е възможно и да не го чувам защото потраква и пистовия ремък (или на алтернатора) и може да заглушава въпросното потракване. При загрял двигател ремъка не издава звуци.
Притесних се да не би да е каре защото са скъсани всички маншони (и 4-те), но при навит до край волан МАЙ няма притеснителни звуци. За съжаление сега снега/леда скърца и пука и също не съм на 100% сигурен.
Преди малко пробвах друго (на загрял двигател) - на ръчна се опитвам да тръгна на първа, тракането започва да се чува при около 1500 оборота в минута (на двигателя). Не чух/усетих гумите да буксуват. За съжаление няма кой да гледа какво става. До колкото разбрах е възможно да е заминал тампон на двигателя или маховика.
Изключена от скорост колкото и както да "газирам" нищо не потраква.
При отпускане на дросела по време на движение също не чувам нищо притеснително.

Някакви идеи къде може да е проблема?
Или какво още да направя за да елиминирам/потвърдя някой вариант?
Ако е нещо опасно (примерно каре) да си хващам рейса, колкото и да не искам.

Знам, че в сервиз ще ме оправят, и че трябва да сменя половината кола, но съм решил да карам докато може и да търся друга, по-рентабилна за добра поддръжка. За тази само от гуми и спирачки не пестя. Но се надявам да не си е изпяла песента точно сега, в студа :| .

Коткай я така, на брат ми първото волво издаваше същия звук и не след дълго хвърли двигателя(тракането се чуваше точно на желязо в желязо и точно при определени обороти ) надявам се при теб да не е това, но по описанието което даде се сетих за това Smile
п.с. ако се окажа прав (дано не съм) карай я леко и не се притеснявай ще изкара зимата Smile
A какъв е бил проблема причинил хвърлянето на двигателя?
Поне да знам какво може да ме чака ако не мога или не искам да го оправя.

Моят беше бая освежен преди около 30 хил. км (гарнитури, гумички на клапани, семеринги, клапан, шлайфане...). Не знам майстора колко е майстор, но до сега нищо притеснително нямаше.

Намерих място, където направих няколко кръгчета на "пълен ляв" и няколко на "пълен десен" - няма тропане преди да се вдигнат оборотите. Поне външните карета ги елиминираме, за сега.
kreker Wrote:A какъв е бил проблема причинил хвърлянето на двигателя?
Поне да знам какво може да ме чака ако не мога или не искам да го оправя.

Моят беше бая освежен преди около 30 хил. км (гарнитури, гумички на клапани, семеринги, клапан, шлайфане...). Не знам майстора колко е майстор, но до сега нищо притеснително нямаше.

Намерих място, където направих няколко кръгчета на "пълен ляв" и няколко на "пълен десен" - няма тропане преди да се вдигнат оборотите. Поне външните карета ги елиминираме, за сега.

Ами при него беше заради оставяне без масло в мотора ... т.е. имало някво количество но явно не е било достатъчно.
И все пак той я караше като за последно.
Така както ми казваш за освежаването може и да се изключи мотора,но пак не е гаранция,че нямаш някой заминал биелен болт Smile
Ще стискам палци да излезне нещо по-малко доходно и да намериш бързо причината поради която клопа...
Колега има ли развитие по темата че и при мен има нещо такова
Не.
А и помощник още не съм си намерил поне за оглед.

След много слушане: чува се между около 1200 и 1900 об/мин. (отчитано по стрелката на таблото) само при натоварване, на всички предавки. Но при по-голямо натоварване (на първа и втора) тропа по-силно. Възможно е при по-високите обороти двигателя да го заглушава.

Маслото си е колкото трябва и се сменя веднъж годишно (5-6 хил.км)
До къде стигна със колата ? Разбра ли от къде чука и какво е ?