Волво Клуб - България

Full Version: проблем с оборотите на празен ход
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
здравейте колеги!
Ще ви бъда много благодарен ако можете да ми помогнете с информация къде се намират дросел клапата + потенциометъра й (TPS сензора) и моторчето на празен ход (стъпково моторче), някакви схеми и евентуално коментари как се свалят и чистят. Четох за подобни проблеми на колеги във форума, но не ми стана ясно къде се намират изброените по-горе.
Карам Volvo S40, 97, 2.0, 140 k.s., B4204S, с газов инжекцион Easy Jet, на който преди 1000 км съм му правил профилактика (почистване и смяна на 2 филтъра)
И от известно време ми прави мизерии на празен ход като я освободя от скорост или просто на място като е загряла вече. Наскоро и смених бобина след като й отказаха 2 цилиндъра едновременно...мислех че и това е от нея, но не е, кабелите и свещите са нови, а и с други пробвах. Т.е. проблема не е от бобини, кабели и свещи,нито от газовата, а от някои от горните изброени (дросел клапа, стъпково моторче...) според мен, ако греша ме поправете.
Оборотите падат до 300-400 почти до пригасване като я освободя от скорост, после пак се вдигат до 500-550, даже 600 на място като е загряла колата и в купето се усещат леко вибрации. Като я паля когато е студена няма проблеми, от 1200 оборота при палене, след секунди пада на 1100...та чак до 500-600 след време като загрее, понякога държи постоянни обороти на място няколко секунди, но някои път ги мени...В движение нямам проблеми докато не я изключа на светофар от скорост и то понякога пак. Даже досега два пъти в движение ми е изгасвала колата - единия път бях набил рязко спирачки, другия път на климатроник като я изключих да превключа на по-ниска предавка.
С чисто нов акумулатор съм, алтернатора зарежда 14,2 V на място без гас с включени консуматори...
Днес бях спрял на едно място и беше загряла и като реших да я паля и директно ми изгасна. В тези случаи е програмирана да пали директно на газ, като е загряла. След това не искаше вече да пали на газ, мисля че ECU-то на газовата не подава 12 V към клапана за газта дето при напрежение пуска газ към инжекторите, защото го мерих и нещо ме съмнява или пък темп. датчик дето е в изпарителя нещо се бъгясва и подава грешна информация. Но това може да е отделен проблем...
Днес след това само на бензин, превключвах няколко пъти между газ-бензин от бутона, но само на бензин работи и така докато я оставя да изстине двигателя. После като е студена вече, пак си пали без проблем, първо на бензин и после след време на газ, все едно е нямало никакъв проблем.
Но проблема с газовата може и да се провокира от проблемите с оборотите на място, не знам и аз как е точно.
Преди време също я забелязах, че нещо се беше бъгнала и изведнъж ми беше паднала стрелката за нивото на бензина, а след секунди се оправи и си показваше нормално, не знам последното дали има някаква връзка с горните, но все пак да го спомена, оттогава този проблем го няма. Не вярвам да е и от свалянето на акумулатора...
Та след много четене из форума ми стана донякаде ясно, че е едно от 3-те по-горе: дросел клапа (за чистене), потенциометъра й TPS сензора или моторче на празен ход( или някои маркуч към него)
Още преди 4 години като я купих колата я гледах, че държи 500 оборота на място като е загряла и си мислех, че е нормално, но от четене ми стана ясно че трябва да е 750 оборота...
Кажете ми как сам да се оправя с проблема и къде се намират тези неща по двигателя (признавам си нямам си и грам представа за тях), но се надявам да се справя сам, все пак кабели, свещи, бобини и други екстри си ги сменям. А между другото мога ли да изчистя грешките в компютъра на колата по някакъв начин като например да включа на габарити и да махна "-" клемата на акумулатора за няколко минути или става със свързването на плюс клемата с минуса посредством кабел и ключа за палене на позиция "1" за 2-3 мин. (някаде тук го четох това, но не е сигурно), т.е. как точно се ресетва компютъра и дали е добра идея сам да го правя?
Поздрави и мерси предварително!!!
Свали малкото пластмасово капаче в долния десен ъгъл на големия декоративен капак.Там е дросела и МПХ, дросела ти е това което е жилото и е цял китюк и няма какво да му объркаш при свалянето, МПХ ще го видиш веднага, едно цилиндърче представлява държащо се с два болта.
Дросела се сваля като свалиш големия маркуч и развиеш четири болта гледано от дясно.Там отдолу ти е и клемата.Не че като изчистиш клапата ще има ефект но психически ще усетиш огромна разлика :lol:
По-скоро проблема ти е някъде по вакуумите.Свали големия капак и виж където влиза тръбата към сервото, горе и в дясно от МПХ ти е.Това е прословутата бърза снадка на някой инж. двойкаджия и от там сигурно ти смуче въздух.За сега решенията тук са силикон, тиксо или тефлонова лента за ВиК :lol: Аз съм с варианта изолирбанд и тефлон :mrgreen: Също така погледни и от сервото към тази тръба има един маркуч който също може да е хлабав, на мен ми се е вадил.
След това където видиш тръбички погледни гумените маркучета да не са закъсани или сцепени, има такива около МПХ и на едно шибано място но трябва да свалиш десния фар.
Аз залагам на вакуумите че те ти се базикат, като ги оправиш и сама ще се оправи.
500 на оборотомера на таблото са 750 на двигателя - пробвано с диагностика.
Благодаря колеги. Ще ги погледна тия неща.
А някой знае ли как се рестартира компа, т.е. се нулират грешките без кабел и лаптоп
Можеш да нулираш компютъра като разкачиш акумулатора, но записаните грешки остават - трият се само с диагностика след оправяне.

Няколко пъти ти прочетох симптомите - мисля, че имаш някакъв проблем с монтажа на газовата. За този двигател не е нормално да се записват грешки с газова уредба - твърде е 'глупав' за да се оплаква от газова. 'Плуването' на оборотите е нормално, но гасненето не е. Стъпковото моторче е наред - ако не беше нямаше да държи високи обороти студена.
Нямам проблем с монтажа на газовата и не съм казал, че имам грешки с газова уредба на компа.
Газовата си е абсолютно наред, освен че веднъж месечно нещо се прецаква като я паля загряла вече, тогава или не ми работи правилно ECU-то на самата газова, защото не подава 12 V на клапана дето пуска газта от бутилката към инжекторите или се бъгва температурния датчик на самата газова дето е сложен да се следи температурата в изпарителя и тогава работи само на бензин докато не изстине двигателя.
(А самия изпарител на газовата Еasy Jet представлява 1 м гумен маркуч, през които от единия край влиза топъл антифриз от охладителната система, а от другия край излиза, а самата тръба на газта минава през този гумен маркуч и като се загрее газта от антифриза се изпарява, а не като другите модели с изпарители под формата на "охлюви"... сори за офтопика)
за стъпковото моторче съм съгласен, че май е наред, то ако не беше щеше да има нон-стоп шоу може би, като и дроселовата клапа, вчера огледах колата, вървя поне 6 мин. на място, загря до 90 градуса и след няколко проби от 3000 до 750 оборота не показа никакъв дефект. Няма спукани или нацъфкани маркучи, поне 5 мин. се ослушвах около тях на работещ двигател. Но не съм свалял нито дроселовата клапа, нито стъпковото моторче, нито маркучи, че да няма по голям екшън...Днес също колата си вървеше перфектно. Просто рядко прави мизерии с оборотите на празен ход, менят се по 100-200 оборота и особено като я изключа от скорост на кръстовище някой път даже почти пригасва и то пак казвам много рядко.
А наскоро свалях акумулатора, да не би след като се е нулирал компа, да му трябва известно време (40 км май) да се "научи" какви обороти на място да държи, някъде го бях чел... и от това да е било
ned2007 Wrote:Нямам проблем с монтажа на газовата и не съм казал, че имам грешки с газова уредба на компа.
Газовата си е абсолютно наред, освен че веднъж месечно нещо се прецаква като я паля загряла вече, тогава или не ми работи правилно ECU-то на самата газова, защото не подава 12 V на клапана дето пуска газта от бутилката към инжекторите или се бъгва температурния датчик на самата газова дето е сложен да се следи температурата в изпарителя и тогава работи само на бензин докато не изстине двигателя.
(А самия изпарител на газовата Еasy Jet представлява 1 м гумен маркуч, през които от единия край влиза топъл антифриз от охладителната система, а от другия край излиза, а самата тръба на газта минава през този гумен маркуч и като се загрее газта от антифриза се изпарява, а не като другите модели с изпарители под формата на "охлюви"... сори за офтопика)
за стъпковото моторче съм съгласен, че май е наред, то ако не беше щеше да има нон-стоп шоу може би, като и дроселовата клапа, вчера огледах колата, вървя поне 6 мин. на място, загря до 90 градуса и след няколко проби от 3000 до 750 оборота не показа никакъв дефект. Няма спукани или нацъфкани маркучи, поне 5 мин. се ослушвах около тях на работещ двигател. Но не съм свалял нито дроселовата клапа, нито стъпковото моторче, нито маркучи, че да няма по голям екшън...Днес също колата си вървеше перфектно. Просто рядко прави мизерии с оборотите на празен ход, менят се по 100-200 оборота и особено като я изключа от скорост на кръстовище някой път даже почти пригасва и то пак казвам много рядко.
А наскоро свалях акумулатора, да не би след като се е нулирал компа, да му трябва известно време (40 км май) да се "научи" какви обороти на място да държи, някъде го бях чел... и от това да е било
Колега и аз имам същия проблем след като ми разкачиха акомулатора в сервиз . Та да попитам дали се е оправило след 40 км .