Хе, то и на мен рекорда ми е 6-6.5/100 газ извънградско, но беше нощем, мъгливо 1/3 от пътя, освен това тъкмо бях купил колата в София и отивах да я регистрирам във Варна и ме беше страх майстора да не е довидял нещо и да се пребия с непозната кола. Тук в София напоследък се радвам ако излезе 15-16/100 газ градско
Ако някой знае кой е вносителя на Волтран да се обади. Днес имах малко свободно време за игра и вече със сигурност установих че изпарителя не ми е в ред, закачих си мултицета към ламбда сондата и установих - врътката за празния ход работи както си ще, или дава твърде бедна смес, или като я развия няколко милиметра дава изведнъж твърде богата, успея ли някакси да я докарам с 300 зора горе долу нормална , то нормалното трае под 1 минута. Врътката ми за чувствителност изобщо не работи, както и да я въртя на 2500-3000 оборота все се върти около преобогатена. Смятам след Нова Година да отида пак до БРЦ и да ги накарам да го отворят и да сменят двете проклети гумички за по лев и ако не го направят ще им правя антиреклама докато ползвам нет...
Днес измислих нова методика за настройка на газовите
закачате си мултиццет към ламбда сондата(не е трудно, само трябва да проследите кабелите) , въртите винта за празен ход докато го докарате около 0.45 волта или показанията да се въртят най вече около тази стойност, след това някой познат държи около 2500-3000 оборота или връзвате/застопорявате жилото на газта с нещо около тези обороти и въртите винта за чувствителност докато го докарате около 0.45 - 0.50 волта. Накрая давате газ ръчно до около 5000-6000 оборота или колкото искате да вдигате максимално и започвате да завивате винта на маркуча между изпарителя и смесителната плочка докато мотора започне да глъхле леко, развивате винта четвърт до половин оборот и сте готови. Следващия път когато се озовете извън града на подходящ път пробвайте колко е максималната скорост, която вдигате, ако ви е малко леко развийте последния винт, ако колата се наема още леко позавийте. Този винт е за максималния дебит на газта и от него до голяма степен зависи разхода ви...
За колегите с фабрични газови и работещи ламбда контроли - вие нямате винт за максимален дебит, имате стъпков мотор , който стои на изпарителя и към него е хванат маркуча към изпарителната плочка. Необходимо е преди настройка да се елиминира по някакъв начин стъпковото моторче, например да му се извади куплунга, да се свали моторчето и ръчно да се отвори, например до половината. Едва тогава се прави настройката за празен ход и за чувствителност, като е приемливо винта за чувствителност да е развит така, че да дава леееко богата смес, но съвсем леко. Закачате куплунга на стъпковия мотор, намирате си около 2.5 метра кабел, който закачате здраво на + на акумулатора, а другия край слагате някъде около пепелника, внимавайте края да е изолиран да не се опре някъде и да заискри. на 4хх серията електрониката на газовото я слагат навътре зад пепелника, вадите го и ще видите отзад черна метална кутия. Като поровите ще намерите черен кабел да излиза от нея, а на другия край е свързан с буксичка със син кабел с бял кант, чийто друг край също влиза в електрониката. Поне при мен наоколо няма други подобни кабели, с които да се сбъркат. Разкачате двата кабела и свързвате синия с бял кант и прокарания вече от + на акумулатора кабел. Палите на газ и диода на ключа за газ/бензин ще замига зелено, ще мига до 2 мимути и ще засвети постоянно зелено. Електрониката си е калибрирала положението на стъпковия мотор за празен ход. Без да пипате нищо или гасите мотора подайте газ до 3000 оборота и задръжте така, натиснете бутона на ключа газ/бензин веднъж, няма да минете на бензин, а просто диода ще замига отново зелен цвят. Изчаквате докато диода засвети постоянно зелено, махнете крака от газта, изключете двигателя, свържете отново черния кабел със синия с бял кант и махнете допълнителния кабел от + на акумулатора.
Процедурата я прочетох в ПДФ за Рено Лагуна със заводска Виали, пробвах я, работи, но рекалибрирането се оказа повод да разбера че ми е запекъл стария стъпков мотор, след смяната му (45лв нов, но не оригинален разбира се) бе съдено да разбера че и изпарителя ми е скапан, а впоследствие започнах да се съмнявам отново и в ламбда сондата. Ще си закача мултицета докато газаджиите си правят настройките за да сверя данните от моята ламбда и техния газ тестер.
Та рисковете за колегите с фабрични газови са - може да ви е запекъл стъпковия мотор по някаква случайност някъде около оптималното положение - все едно нямате стъпков ами обикновен винт, бъзикнете ли си уредбата ще трябва да слагате винт или да смените стъпковия мотор, този риск е приемлив и много малко вероятен. Друго - възможно е ламбда сондата ви да не работи коректно и чрез рекалибрирането електрониката да си направи нови, неправилни настройки и резултата да е плачевен, а досега макар и без коректно работеща ламбда сонда електрониката да е командвала стъпковия мотор по настройки, правени при работеща ламбда и да ви се е струвало че всичко е перфектно...
Който има желание да пробва, но не е доразбрал съвсем нещо може да види как става на следващата среща...
Весела Нова Година...