Волво Клуб - България

Full Version: Обслужване на C30 2.0 D?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги,

днес реших да проверя колко ще ми излезе смяната на масло и маслен филтър в МП и останах....как да кажа...леко озадачен. Искаха ми около 300лв за тази интервенция при полежение, че маслото (5W30) и филтърът струват общо грубо 150лв. Нормално ли е да искат още 150 за смяната? Според вас по-удачен вариант ли е да си купя консумативите от МП и да си ги сменя някъде другаде..или пък сам? Знам, ще кажете, че всичко зависи от това колко пари съм готов да дам, но не е ли малко преувеличено от страна на МП. Също така съм наясно, че никой не ме кара да ползвам техните услуги, все пак не е луд този дето продава баницата, луд е този, който я купува. Бих се радвал, ако колеги с този дввигател споделят поне откъде пазаруват консумативите. За смяната мисля, че всеки би се справил без проблем.


Поздрави!

П.С. Имам и още едно питане: МП казаха, че ми трябва 4.8л масло, а в книжката на колата пише 5.5л. Кое е вярното?
Нещо не сте се разбрали. Предполагам е имало и други неща в офертата за обслужване като например горивен филтър. По принцип в Мото пфое се сменя масло само на лизингови, гаранционни коли където в договора ти е записано да сменяш само там. Естествено когато по договор не можеш да смениш другаде ще те одерат.

Смяната на масло е нещо което можеш да направиш навсякъде. Маслото в Мото Пфое е доста надценено. Филтрите са МАHLE и когато пише MAHLE вместо Волво на тях са по-евтини.
Здравей,

купуваш си маслото не от Мото пфое, а от където мислиш че е изгодно. Препоръчвам ти масло Fuchs TITAN Supersyn F 5w-30 engine oil - Ford, спецификацията е ACEA A5/B5, FORD WSS-M2C913-B и точно това e, което ти трябва на теб. Филтъра дали е Mahle или Ufi няма значения вземаш, сменяш и караш.
Публична тайна е, че Fuchs е номер едно при маслата! Тук не става въпрос за лични виждания, няма Castrol, Mobil или което е да е друго. Аз карам моето Волво V50 2.0 D (двигателя е същия като твоя) само със маслото, което съм ти посочил, от както съм си го купил!
Това че в Мото Пфое дерат кожи е ясно, а те ползват Castrol, което едно от най- скапаните масла, но с милиони долари реклама и понеже Волво бяха част от Форд, смотаните американци са ги натиснали да ползват Castrol. Сега когато китайците са собственици ще видиш дали някъде Волво ще препоръчва Castrol!

За лтрите които ти трябват в МФ са ти казали точно 4.8л, за да не минеш горната граница на щеката, иначе някой идиоти тук в Англия карат по устав и доста често пълнят по- това което пише в книжката, което не че не е така, но не искаш да минаваш границата на максимума, а да си една идея по-надолу. Така или иначе ще си звемеш 5л масло, защото 4,8 няма от къде да намериш.

Ето ти един линк на мястото, от където аз пазарувам маслата и консумативите за моето Волво, просто да сравниш цените в UK и БГ Wink
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.opieoils.co.uk/p-68918-fuchs-titan-supersyn-f-5w-30-engine-oil-ford-acea-a5b5.aspx">http://www.opieoils.co.uk/p-68918-fuchs ... -a5b5.aspx</a><!-- m -->
по същият начин ли седи и въпросът с поленовия и горивния филтър?
Да, поленовият можеш и сам да смениш. За количеството - и 2те са верни донякъде - 5.5 е с филтър, 4.8 без филтър (не знам кой му пука колко е без филтър, но така е дадено в системата). 5 литра си идват екстра - остава място и за температурни промени.
Здравей отново,

Поленовия филтър се сменя много лесно, би трябвало при теб да е под жабката. За горивния съм си го сменял сам просто е 5 минути работа, няма нищо сложно, просто след като отвориш и смениш филтъра трябва да напълниш държача му до горе с дизел, това е важно. Така се избягва дърпането на гориво със спринцовка след това.

Поздрави
Здрасти колега, точно вчера си купих маслото от МП за сумата от 102лв със отстъпката за нашия клуб. Маслото е това което го дават по Вадис и също във вадис ще видиш че пише точно 5,2л за този мотор с който съм и аз. Смяна на масло не е нищо особено освен факта че пробката от където източваш маслото на картера така здраво запича че трябва много внимателно и с точни инструменти да я отвие. Горивен и въздушен филтър се сменя лесно, но има тънкост при горивния че като го сложиш трябва да го напълниш и да запалиш, защото в противен случай ще въртиш и няма и да запали от факта че в резервоара няма помпа и всичко е на принципа вакуум Wink
Поленовия филтър е най гаден за смяна от всичките, намира се до педала на газта и за да го смениш трябва да махнеш точно 3 кори, педала на газта, тапицерията и капачката му. Разбира се при смяна пълниш с пяна за прочистване на гъби и плесени по изпарителя и чакаш докато не изтече през дренажа.

За подробности може и на ЛС Wink
Ако колата е гаранционна както са казали преди мен само МП иначе гориш с гаранцията Wink :twisted:
Здрасти колега, точно вчера си купих маслото от МП за сумата от 102лв със отстъпката за нашия клуб. Маслото е това което го дават по Вадис и също във вадис ще видиш че пише точно 5,2л за този мотор с който съм и аз. Смяна на масло не е нищо особено освен факта че пробката от където източваш маслото на картера така здраво запича че трябва много внимателно и с точни инструменти да я отвие. Горивен и въздушен филтър се сменя лесно, но има тънкост при горивния че като го сложиш трябва да го напълниш и да запалиш, защото в противен случай ще въртиш и няма и да запали от факта че в резервоара няма помпа и всичко е на принципа вакуум Wink
Поленовия филтър е най гаден за смяна от всичките, намира се до педала на газта и за да го смениш трябва да махнеш точно 3 кори, педала на газта, тапицерията и капачката му. Разбира се при смяна пълниш с пяна за прочистване на гъби и плесени по изпарителя и чакаш докато не изтече през дренажа.

За подробности може и на ЛС Wink
Ако колата е гаранционна както са казали преди мен само МП иначе гориш с гаранцията Wink :twisted:
Аз ще ти кажа какво да направиш - тъй като твоят двигател е 100% Пежо, най-добре го обслужи в ,,Франц Ауто''. На моята откакто и отпадна гаранцията я обслужвам само там и съм адски доволен. Маслото което слагат там е пълна синтетика Тотал 5/40 и заедно с масления филтър и труда през ноември м.г. ми взеха стотина лева ( маслото е наливно и в моя двигател 2000 ТД 136 к.с.се събраха 5 литра - не 5,5 както е по книжка - и това е винаги). Не се заблуждавай, че щом е Волво само в Мото-пфое всичко е оригинално. Франсетата най-добре си знаят за този двигател какво да сложат. Отделно, относно обслужване и внимание, поне в Бургас са невероятни - поне по един път в месеца ми звънят или да ми напомнят било за предстоящ годишен преглед, престоящо обслужване или просто да ме попитат как е колата и дали всичкон е ОК :-)))). Токова нещо за първи път виждам в Бг. и вече много се замислям дали следващия ми автомобил да не е Пежо или Ситроен. Просто това внимание е адски подкупващо. Браво на Пежо.
Аз ще ти кажа какво да направиш - тъй като твоят двигател е 100% Пежо, най-добре го обслужи в ,,Франц Ауто''. На моята откакто и отпадна гаранцията я обслужвам само там и съм адски доволен. Маслото което слагат там е пълна синтетика Тотал 5/40 и заедно с масления филтър и труда през ноември м.г. ми взеха стотина лева ( маслото е наливно и в моя двигател 2000 ТД 136 к.с.се събраха 5 литра - не 5,5 както е по книжка - и това е винаги). Не се заблуждавай, че щом е Волво само в Мото-пфое всичко е оригинално. Франсетата най-добре си знаят за този двигател какво да сложат. Отделно, относно обслужване и внимание, поне в Бургас са невероятни - поне по един път в месеца ми звънят или да ми напомнят било за предстоящ годишен преглед, престоящо обслужване или просто да ме попитат как е колата и дали всичкон е ОК :-)))). Токова нещо за първи път виждам в Бг. и вече много се замислям дали следващия ми автомобил да не е Пежо или Ситроен. Просто това внимание е адски подкупващо. Браво на Пежо.
Pages: 1 2 3