Волво Клуб - България

Full Version: Защо стана така?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
За трети сезон карам със зимни гуми Фулда Кристал 195 60 15, карал съм ги само зимата, съхранявани са много добре, но колата вече е неустойчива на пътя, даже днес на мокър асфалт се появяват проблеми - неустойчивост, приплъзване, пързаляне... Не мога да си го обясня, миналата година всичко беше шест, сега... Иначе си имат хубав грайфер. Незнам - през две години ли трябва да се сменяват, ако е така - какво да говориме Cry .Има вариант и да са ги сменили - аз ги карах на сервиз, бях отвън, не мога да съм сигурен, че са същите, защото не съм присъствал в стаята, но иначе на първо и на второ четене са си тези. А и в гумаджийницата не могат да знаят състоянието им. Само това ми остана като догадки, за да си обясня ситуацията. При вас как са гумите?
Аз карам със същия размер гуми , само че Michelin Alpin ..колата си е стабилна всичко си е ток и жица... Твоите гуми ДОТ-а от коя година е ? Нови ли ги закупи ? Как ги съхранява лятото ? Имат ли някаква гаранция.. Докато караш някое колело бие ли ? Усещаш ли вибрации ..в смисъл такъв вибрации от небалансирана гума ? ...
Ами нови ги взех, дота не го знам, не бият, съхранявани са в гараж завити с одеало. Усещам ги как и предницата и задницата си "ходят" и не мога да си го обясня
... когато си купуваш гуми независимо дали са нови или употребявани, трябва да се обръща внимание на DOT-а. Често срещана практика е да се продават "залежали" гуми на склад като леко им се подбива цената за да лапнем по бързо. DOT-а е от изключително значение особено при една зимна гума. Нормално е обаче да намираш лека разлика (лека) след 2-3 сезона, като на 4-ти, 5-ти сезон са си за смяна.Така както описваш проблема ми се струва че виновника ти е DOT-а на гумите, ако протектора си е отишъл но си с пресен DOT не би трябвало да имаш проблем. С протектора ще имаш ядове най вече в дълбок сняг.
Според мен три сезона за чисто нови зимни гуми(за двигателни колела) си е нормално, след което може да се карат поне още два като за недвигателни колела(много зависи и колко километра се изминават на сезон), и по желание един сезон като летни преди да отидат на боклука.От голямо значение е ДОТ-а и начина на съхранение.Аз карах три сезона с BF GOODRICH
195/60/15 ине съм имал подобни проблеми,като се има предвид че на сезон съм минавал по 3000 км.
DOT DMRB 2W3R 2408 - ето това е, каквото и да означава, изминавам на сезон по повече от 8000км
milenmetodi Wrote:..2408

Това ти е DOT-а. С други думи казано 24 седмица на 2008 година. Тогава гумите са били произведени. Юни месец тази година ще навършат 4 годинки. Wink
Колега защо не пробваш да им видиш налягането, може да са понапомпени повече след монтажа..
Аз не мисля, че проблема му е с ДОТ-а, всъщност според информацията на колегата, също се озадачавам, защо е така!? Реално, всичко изглежда да е наред, доста странно...Единственото, което си мисля е, че Фулда не са добри гуми, без да съм ги ползвал лично, но един приятел кара с Фулда Кристал и също се оплака от начина им на поведение. След като "milenmetodi" кара 3ти сезон и върти по повече от 8000км, вероятно е да държат добре до някакво полужение, но като се поизтрият идват и проблемите с поведението на гумата.

Поздрави
Някави проблеми с окачването - амортисьори и т. н.?
Pages: 1 2