Волво Клуб - България

Пълна версия: Въпрос за гъстотата на електролита на акумулатора
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Здравейте колеги, бихте ли ми казали как да разбера дали трябва да долея вода или киселина в акумулатора. Купих си аерометър, но не ми е много ясно как да работя с негоSmile)) Кога трябва да налея водата/киселната- преди или след като го заредя? И най- важното как след като заредя акумулатора да го проверя дали държи?
Долива се само вода, тя се изпарява а не киселината.
Зареден акумулатор е когато гъстотата е 1,27-1,28, при около 1,24 е средно зареден, при 1,2 е разреден а при под 1,16 е вече опасно.Мери се при температура около 20 градуса на електролита в зависимост от това на колко е калиброван ареометъра.Имай предвид че всеки един градус разлика в температурата оказва влияние на показанията на ареометъра понеже в действителност мери плътност.Принципно спиртомери, захаромери, ареометри и всякакви такива гадини са калибровани при 20 градуса но все пак погледни документите му или някъде е отбелязано на скалата.
Няма как да провериш дали държи ток, прави се в сервиз с вилка която го натоварва.
Казва се аРЕОметър а не аЕРОметър, това само като информация.
Благодаря за информацията. Няма ли все пак някаъв начин за проверка в домашни условия?
Има, да вземеш вилка от сервиз и да провериш акумулатора вкъщи :lol:
Вилката на практика е едно голямо съпротивление и като се опре на двете клеми товари зверски батерията.Ако някоя клетка дава фира то веднага ще отчете спада в напрежението и често се вижда как точно проблемната клетка завира.Иначе мериш с мултицета и ти дава 12-12,5V но като врътнеш стартера и пада на 10V и до там.
Сега единственото което можеш да направиш с ареометъра е да направиш контрол на плътността на всички клетки.При зареден акумулатор с ареометъра мериш и ако някоя е с по-ниска или с по-висока плътност започваш да преливаш от една в друга докато не се уеднакви навсякъде.Така при следващото замерване ще видиш ако някоя е променила плътността си което е показателно че има проблем.
Ако идеята ти е с ареометъра да си подържаш акумулатора това е добра стъпка.През шест месеца се правят цикли на десулфитизиране на клетките като се прави бавен разряд до 1.7V на клетка или 10,2V общо на клемите.Прави се бавно с крушка за фарове примерно но трябва да се следи и да се внимава да не падне под това ниво че лошо после.След това се зарежда до пълния капацитет като правиш и контрол с ареометъра.
Благодаря ти за информацията. Продължавам с въпроситеSmile Може ли да си направя вилка има ли схема? Какво ще стане ако акумулатора падне под 10,2V? Какво е десулфитизиране?
Колеги,и на мен ми е интересно да прочета отговорите на въпросите на предния пост.Четох за този уред десулфатор,но информацията е малко и не намерих как се ползва.Ако някой знае нека да обясни моля.
Вилка ще ти е трудно да си направиш понеже е безмислено.Стартера е достатъчна вилка, някой ден като изгасиш колата на бензиностанцията и не можеш да запалиш стартера ще се вживее в ролята на вилка :lol: Най-елементарната вилка е да мериш с мултицет за 5лв. в момента в който завъртиш стартера както писах по-горе.Тогава има най-голяма консумация и съответно най-голям товар за батерията.Ако всичко е ОК с акумулатора ще падне малко напрежението.
Ако падне под 10,2V тогава се смята за напълно изтощен и настъпват необратими промени в плочите.Никой не казва че отива на боклука, ще работи но не с пълния си капацитет и никога няма да го достигне ако ще и бат Бойко да го зареди с хипер речардж пауъра си :lol: Особенно опасно е да се върти на стартер докато падне до толкова че да не може и да каже хлъц, тогава дори започва процес на разрушаване на плочите.По-умните коли примеро няма да ти позволят да завъртиш при ниско напрежение на акумулатора, други пък дори при запален двигател изключват всякакви големи консуматори докато не заредят батерията и хората се чудят защо не им духа парното или не им светват фаровете като така се пази генератора и се дава време за бърз заряд.
Към горния пост на колегата.Не е уред, просто акумулатора го прави сам по начина който съм описал с циклите на разряд-заряд или срещан като тренировъчен цикъл.Процеса е химически с използване на сярна киселина и вода като съответно естествено протича и сулфитизиране което води до намаляване на капацитета на батерията.Обратния процес логично е десулфитизиране.Това става спонтанно при циклите заряд-разряд всеки път като палим и се зарежда от генератора но не е толкова пълен и след време се наслагва и наслагва.
Полезни отговори много благодаря. При мен нещата вече са ясни- една от клетките изобщо не иска да забълбука и след 24+ часа зареждане напрежението е 11,5V. Явно си требе новSad
Сега да те питам друго чисто от любопитство вече. Как се определя разтвора киселина- вода? Примерно съм разлял акумулатора и искам да сменя целия електролит. Колко сярна киселина да сипя и колко вода?