02-24-2012, 08:34 AM
През февруари 1962 година "Волво" пуска на пазара първия си семеен автомобил, разбирай комби. Това е моделът "Амазон", създаден на базата на седана "Дует".
С пускането на новия автомобил шведската марка цели да привлече на своя страна семейните двойки с деца, които имат нужда от повече пространство.
"Амазон" бързо се превръща в хит. Той е бърз и просторен автомобил с изключителна товароносимост.
Цената на колата също е достъпна – 14 475 шведски крони за двигател с мощност от 75 конски сили. Ако обърнем парите в сегашната им равностойност ще разберем, че автомобилът днес би струвал 160 000 шведски крони или 35 528 лева.
Удобното и функционално комби лесно се превръщало в уютно спално помещение само с едно смъкване на седалките на задния ред. При преработването на "Дует", за да се роди "Амазон" създателите на колата променят окачването, за да може товарния праг да е максимално ниско.
Задната врата на комбито била разделена по хоризонтала на две, като всяка една от частите можела да се отваря отделно. В резултат, за жена, носеща детето си, е било изключително лесно да отвори само долната част на задната врата, за да остави покупките от магазина.
От друга страна, един мъж лесно би използвал долната част на задната врата за степенка, ако реши да закрепи допълнителен багаж на покрива. Само с едно движение можел да отвори и горната част, за да намести лесно и удобно новия диван за хола.
Багажното пространство на "Волво Амазон" било дълго 183 см, широко 126 см и без проблем понасяло 490 кг. полезен товар. Дори добре натоварено, комбито без проблем развивало внушителните за времето си 140 км/ч при мощност на двигателя от 75 конски сили и тегло на шасито 1250 кг.
Интересно е, че "Волво" представя за първи път "Амазон" в зелен цвят на купето с кафява тапицерия. Този избор бил хитов за първата година на модела.
След това най-търсени били белият, синият и бежовият цвят. През годините дизайнът на автомобила претърпявал съвсем дребни, "козметични" промени.
От техническа гледна през 1964 г. комбито получава дискови спирачки отпред, които скъсяват спирачния път осезаемо. Четири години по-късно шведите внедряват и нов по-мощен двигател със 115 к.с.
Производството на "Волво Амазон" спира през 1969 година след 73 000 продадени бройки. Моделът е заменен от "Волво" 145
С пускането на новия автомобил шведската марка цели да привлече на своя страна семейните двойки с деца, които имат нужда от повече пространство.
"Амазон" бързо се превръща в хит. Той е бърз и просторен автомобил с изключителна товароносимост.
Цената на колата също е достъпна – 14 475 шведски крони за двигател с мощност от 75 конски сили. Ако обърнем парите в сегашната им равностойност ще разберем, че автомобилът днес би струвал 160 000 шведски крони или 35 528 лева.
Удобното и функционално комби лесно се превръщало в уютно спално помещение само с едно смъкване на седалките на задния ред. При преработването на "Дует", за да се роди "Амазон" създателите на колата променят окачването, за да може товарния праг да е максимално ниско.
Задната врата на комбито била разделена по хоризонтала на две, като всяка една от частите можела да се отваря отделно. В резултат, за жена, носеща детето си, е било изключително лесно да отвори само долната част на задната врата, за да остави покупките от магазина.
От друга страна, един мъж лесно би използвал долната част на задната врата за степенка, ако реши да закрепи допълнителен багаж на покрива. Само с едно движение можел да отвори и горната част, за да намести лесно и удобно новия диван за хола.
Багажното пространство на "Волво Амазон" било дълго 183 см, широко 126 см и без проблем понасяло 490 кг. полезен товар. Дори добре натоварено, комбито без проблем развивало внушителните за времето си 140 км/ч при мощност на двигателя от 75 конски сили и тегло на шасито 1250 кг.
Интересно е, че "Волво" представя за първи път "Амазон" в зелен цвят на купето с кафява тапицерия. Този избор бил хитов за първата година на модела.
След това най-търсени били белият, синият и бежовият цвят. През годините дизайнът на автомобила претърпявал съвсем дребни, "козметични" промени.
От техническа гледна през 1964 г. комбито получава дискови спирачки отпред, които скъсяват спирачния път осезаемо. Четири години по-късно шведите внедряват и нов по-мощен двигател със 115 к.с.
Производството на "Волво Амазон" спира през 1969 година след 73 000 продадени бройки. Моделът е заменен от "Волво" 145