Волво Клуб - България

Full Version: Омасляване интеркулер Volvo V50
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте Колеги,

Днес свалиха предната броня на колата - Vovlo V50 2.0D - боядисване на драскотини...
След като я свалиха се видя омасляване в левия долен ъгъл на интеркулера, масълце двигателно. Не можах да огледам добре, колата е при майстора още.
Ако не беше свалена бронята, може би нямаше да забележа, няма разлика в поведението на колата, има мощност, не харчи масло. При последното сваляне на кората отдолу, преди 7000км нямаше теч, сега е покапало и по нея малко. Какво може да е и дали е притеснително? Ще съм благодарен за съвет какво да предприема..., че системата с турбината си е скъпичка за поддръжка. Нормално ли е, ако има някъде разхлабване на съединение към радиатора да има теч. Четох, че е нормално за кола на 117000км да има омасляване в системата.

поздрави.
Митко
Ами незнам, аз съм доста над 117000км, но никъде нямам омасляване. Само при последната смяна на масло имах разхлабени клейми на тръбите около двигателя и там имаше едно леко омаляване. Смених клеймите, забърсах маслото и сега няма абсолютно нищо.
Много зависи от начина на каране на колата.

Поздрави
Не е ненормално, да има леко омасляване по въздуховодите. Отдушникът за картерните газове се включва в тях и постепенно малсените пари кондензират. Малко масло може да прониква и откъм студената страна на турбината. Можеш да прецениш дали е обезпокоително, по разхода на масло на колата. Не е страшно маслото ти да намалява с 200 до 500мл между смените. Ако е повече, трябва да търсиш причина. Сега, както си свалил бронята, би могъл да разкачиш самия кулер, той е най-отпред и да го свалиш. Виж колко масло се ще изтече от него. Бих казал, това е задължително сега, след като имаш достъп. Можеш да измиеш кулера отвътре с бензин. След това го остави да изсъхне добре. Провери го внимателно за пробиви - малки дупчици. Обикновено се появяват по периферията и около входа-изхода. Ако има такива, трябва да се поправят, иначе намалява налягането на въздуха. Ако всичко е наред, ще знаеш, че имаш чист кулер с максимален капацитет за следващите поне 50к км. Ако предприемеш тези действия, прави снимки и публикувай, ще е полезно за всички.
Успех.
А като заговорихме за картерни изпарения, някой може ли да ми каже какъв е този филтър с номер 30648000 и къде точно се намира??
В МП въобще не можаха да ми кажат на колко км се сменя, какво, що е ....каквото и да попитах от рода на ангренажен ремък, пистов, ролки и въпросния филтър казваха 200к км въпреки че от вадис знам че е 240к
Оказа се че не е за нашите двигатели Wink иначе се намира в кутията на въздушния филтър. Това е за бензиновите мотори.
Благодаря, ще направя процедурата по почистване на интеркулера и ще ви информирам за резултата.
Ако наистина има пробив(и) има ли смисъл от ремонт, ако да, къде може да се направи?
Не се занимавай, нормално е да омаслява тръбата от турбото към куулера, освен ако не е като чешма. От отдушника е. Ако турбото ти е разбито ще ти харчи доста масло.
Е, да се надваме, че пробиви няма да има. Колата не е стара. Все пак, ако нещо излезе, ремонтът е чрез запояване. Ако е нещо голямо и непоправимо, тогава смяна. Но, ако имаше нещо такова, отдавна щеше да си разбрал. Колата щеше да пуши много.