Волво Клуб - България

Full Version: Турбото при дизелите
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Всеизвестно е че турбото увеличава КПД-то на двигателя и не разбирам защо е изписано толкова много по тази тема. Може би доста от хората не разбират какво е КПД или как функционира турбото. Абсолютно нелогично е да има по-голям разход на гориво при турбо двигател-било то с настъпване или не... Имаме един обем(цилиндъра), който се пълни с две неща - гориво и въздух, дори и да приемем че горивото, което влиза в цилиндъра е постояннна величина(аз лично съм на мнение че при турбо двигателите нужното гориво е по-малко), оства въздуха, който нагнетен от турбината заема пак същия обем но с по-голяма плътност и от тук при взривяване на сместа имаме по-високо налягане - респективно по-голяма мощност,съответно двигателя по-малко се мъчи или двигателя харчи по-малко. Да не забравяме все пак че основната разлика между работата на дизеловия и бензиновия двигател е че дизеловата смес се възпламенява от налягането създадено от хода на буталото, а бензиновата смес - от искрата на свеща...
Всеизвестно е че турбото увеличава КПД-то на двигателя и не разбирам защо е изписано толкова много по тази тема. Може би доста от хората не разбират какво е КПД или как функционира турбото. Абсолютно нелогично е да има по-голям разход на гориво при турбо двигател-било то с настъпване или не... Имаме един обем(цилиндъра), който се пълни с две неща - гориво и въздух, дори и да приемем че горивото, което влиза в цилиндъра е постояннна величина(аз лично съм на мнение че при турбо двигателите нужното гориво е по-малко), оства въздуха, който нагнетен от турбината заема пак същия обем но с по-голяма плътност и от тук при взривяване на сместа имаме по-високо налягане - респективно по-голяма мощност,съответно двигателя по-малко се мъчи или двигателя харчи по-малко. Да не забравяме все пак че основната разлика между работата на дизеловия и бензиновия двигател е че дизеловата смес се възпламенява от налягането създадено от хода на буталото, а бензиновата смес - от искрата на свеща...
Малко оффтопик...
Ами чешаме си езиците т.е. пръстетата и за тва е изписано толкова много по темата... Big Grin Big Grin Big Grin

А иначе КПД мисля, че би трябвало повечето хора да знаят какво значи тази абревиатура, но за по-сигурно ще се опитам да обясня ... та КПД ще рече Коефициент на Полезно Действие и се изразява в проценти, като КПД=100% означава на практика, че няма абсолютно никакви за губи при преобразуването на един вид енергия в друг вид ...
Малко оффтопик...
Ами чешаме си езиците т.е. пръстетата и за тва е изписано толкова много по темата... Big Grin Big Grin Big Grin

А иначе КПД мисля, че би трябвало повечето хора да знаят какво значи тази абревиатура, но за по-сигурно ще се опитам да обясня ... та КПД ще рече Коефициент на Полезно Действие и се изразява в проценти, като КПД=100% означава на практика, че няма абсолютно никакви за губи при преобразуването на един вид енергия в друг вид ...
real_alien Wrote:... дизеловата смес се възпламенява от налягането създадено от хода на буталото, а бензиновата смес - от искрата на свеща...
Колеги извинявам се за отклонението, но това не е вярно.
При дизеловия двигател горивото се пали от загретият въздух в цилиндъра, което се постига чрез предварителното му сгъстяване.
Тука се търси температура, а не налягане.
real_alien Wrote:... дизеловата смес се възпламенява от налягането създадено от хода на буталото, а бензиновата смес - от искрата на свеща...
Колеги извинявам се за отклонението, но това не е вярно.
При дизеловия двигател горивото се пали от загретият въздух в цилиндъра, което се постига чрез предварителното му сгъстяване.
Тука се търси температура, а не налягане.
...КПД=100%="perpetuum mobile"

...температура И налягане
...КПД=100%="perpetuum mobile"

...температура И налягане
peps Wrote:
goro7 Wrote:турбото увеличава кпд-то на двигателя и при еднакво ускорение намалява разхода в сравнение с двигател без турбо, ако го караш по-яко от другия двигател тогава щте го качи. Абе сащото като при 16-те клапана, принципа е сащия.

?!?!...

Някакви доказателства на това твърдение?
И дори наистина да повишава наистина КПД-то на двигателя - то с колко? 2-3%. Това ще се отрази ли на разхода значително???

Турбото вкарва повече въздъх и - респективно - повече гориво в цилиндрите, което повишава мощността. Но това става изцяло за сметка на повишения разход на гориво.

ПЕПС, не си никак прав. Малко по-горе от твоето мнение много правилно го беше казал колегата. При едно и също ускорение е по-икономично с турбо. И ако искаш изказването му, като следствие, то аз ще ти кажа ПРИ ЕДИН И СЪЩ РАЗХОД НА ГОРИВО ИМАШ ПО-ГОЛЯМО УСКОРЕНИЕ И ПО МАЛКО РАБОТНИ ХОДА НА ДВИГАТЕЛЯ ЗА ЕДНА И СЪЩА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ.

И за малко пояснение "ТУРБОТО", както всички го наричат всъщност е турбо-компресор. Състои се от турбина и компресор. Обикновено се сахранва от отработените газове на двигателя, които задвижват турбината, а нейната функция е да се явява двигател на компресора. НА ПРОСТ ЕЗИК - ВЯТЪРНА МЕЛНИЦА (Турбината е перката на мелницата) В следствие на развъртането на турбината се развърта и компресора, който (представете си нещо като вентилатор или по-скоро прахосмукачка - пиша го за да го разбере всеки) засмуква въздух и го нагнетява с определено налягане на входа на двигателя. ЗАЩО??? Ами т.к. обема в цилиндрите на двигателя е константа-непроменяем, как можем да дигнем мощността на двигателя? Ами като изгорим повече количество гориво за един цикъл на двигателя. Но какво ще се слуши, ако подаваме повече гориво, а не компенсираме и подавания въздух. Преобогатена смес и както казваме давене. А не можем да подаваме повече въздух, без помощни средства (като турбокомпресора), защото сме достигнали максималния разход на въздух за това налягане, на въздуха, обема на цилиндъра и скоростта на протичане на процеса. Ето тук идва на помощ така нареченото от всички ТУРБО. Компресора нагнетява въздух под високо налягане в цилиндъра, което вече допуска и подаването на по-голямо количество гориво при поддържане на нормална гориво-въздушна смес. Така при изгаряне на тази смес изгара повече гориво, повече калории, повече конски сили и т.н. предполагам ме разбрахте.
Защо се налага и поставянето на интер-куулър(охладител) (т.нар. интерколер) Ами повечето от вас знаят, че при свиване на въздуха, той се загрява. (Всеки е помпил с помпа и знае, че загрява, при помпене) А какво става с въздуха, когатп се загрее. Опитва се да си увеличи обема - разширява се и се противопоставя на свиването от компресора. И още турбината и компресора са достатъчно близо за да се загравя газа и от горешите отработени газове на двигателя, въртящи турбината. Вярно, изходяшите и входящите газове за двигателя, нямат пряк достъп, но да не забравяме, че компресора и турбината са в едно тяло и образуват ТУРБО-КОМПРЕСОРА, така допълнително се затоплят входящите газове. А ние искаме да вкараме, колкото се може повече въздух в цилиндъра, значи е добре да го охлаждаме и да му падне налягането за един и същ обем. Ето защо се ползва COOLER-а за да охлади въздуха, загрят от компресора директно и от отработените газове индиректно, преди да влезе в цилиндъра.

Надявам се бях полезен... Smile
peps Wrote:
goro7 Wrote:турбото увеличава кпд-то на двигателя и при еднакво ускорение намалява разхода в сравнение с двигател без турбо, ако го караш по-яко от другия двигател тогава щте го качи. Абе сащото като при 16-те клапана, принципа е сащия.

?!?!...

Някакви доказателства на това твърдение?
И дори наистина да повишава наистина КПД-то на двигателя - то с колко? 2-3%. Това ще се отрази ли на разхода значително???

Турбото вкарва повече въздъх и - респективно - повече гориво в цилиндрите, което повишава мощността. Но това става изцяло за сметка на повишения разход на гориво.

ПЕПС, не си никак прав. Малко по-горе от твоето мнение много правилно го беше казал колегата. При едно и също ускорение е по-икономично с турбо. И ако искаш изказването му, като следствие, то аз ще ти кажа ПРИ ЕДИН И СЪЩ РАЗХОД НА ГОРИВО ИМАШ ПО-ГОЛЯМО УСКОРЕНИЕ И ПО МАЛКО РАБОТНИ ХОДА НА ДВИГАТЕЛЯ ЗА ЕДНА И СЪЩА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ.

И за малко пояснение "ТУРБОТО", както всички го наричат всъщност е турбо-компресор. Състои се от турбина и компресор. Обикновено се сахранва от отработените газове на двигателя, които задвижват турбината, а нейната функция е да се явява двигател на компресора. НА ПРОСТ ЕЗИК - ВЯТЪРНА МЕЛНИЦА (Турбината е перката на мелницата) В следствие на развъртането на турбината се развърта и компресора, който (представете си нещо като вентилатор или по-скоро прахосмукачка - пиша го за да го разбере всеки) засмуква въздух и го нагнетява с определено налягане на входа на двигателя. ЗАЩО??? Ами т.к. обема в цилиндрите на двигателя е константа-непроменяем, как можем да дигнем мощността на двигателя? Ами като изгорим повече количество гориво за един цикъл на двигателя. Но какво ще се слуши, ако подаваме повече гориво, а не компенсираме и подавания въздух. Преобогатена смес и както казваме давене. А не можем да подаваме повече въздух, без помощни средства (като турбокомпресора), защото сме достигнали максималния разход на въздух за това налягане, на въздуха, обема на цилиндъра и скоростта на протичане на процеса. Ето тук идва на помощ така нареченото от всички ТУРБО. Компресора нагнетява въздух под високо налягане в цилиндъра, което вече допуска и подаването на по-голямо количество гориво при поддържане на нормална гориво-въздушна смес. Така при изгаряне на тази смес изгара повече гориво, повече калории, повече конски сили и т.н. предполагам ме разбрахте.
Защо се налага и поставянето на интер-куулър(охладител) (т.нар. интерколер) Ами повечето от вас знаят, че при свиване на въздуха, той се загрява. (Всеки е помпил с помпа и знае, че загрява, при помпене) А какво става с въздуха, когатп се загрее. Опитва се да си увеличи обема - разширява се и се противопоставя на свиването от компресора. И още турбината и компресора са достатъчно близо за да се загравя газа и от горешите отработени газове на двигателя, въртящи турбината. Вярно, изходяшите и входящите газове за двигателя, нямат пряк достъп, но да не забравяме, че компресора и турбината са в едно тяло и образуват ТУРБО-КОМПРЕСОРА, така допълнително се затоплят входящите газове. А ние искаме да вкараме, колкото се може повече въздух в цилиндъра, значи е добре да го охлаждаме и да му падне налягането за един и същ обем. Ето защо се ползва COOLER-а за да охлади въздуха, загрят от компресора директно и от отработените газове индиректно, преди да влезе в цилиндъра.

Надявам се бях полезен... Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17