Волво Клуб - България

Full Version: S40 T4 черно-сив дим при развъртане на турбото
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги!
Искам да попитам следното:
След един малък ремонт - течеше ми масло от тръбата за ниското налягане на маслото от турбината, се наложи да доливам масло няколко пъти преди да оправим проблема!
След като всичко беше готово, колата остана с някакво си масло I.G.A.T. 10W40 мисля, че беше. Но какво се случи след това - започна да ми излиза масло от щеката за проверка нивото на маслото.
Реших да и сменя там О-пръстенчета и тя се фиксира доста добре! ОК НО - след това (поне така предполагам), колата започна да изпушва много здраво - особено в диапазона след 3500 оборота т.е. като започне да надува турбината! Като я карам кротичко няма изпушване няма нищо, на тихи обороти отзад си мирише на катализатор - няма някакви примесени миризми, НО като подам газ да изпреварвам в огледалото виждам как изпреварената кола е обвита в черно-син облак! Прочетох малко форума - някъде пишете турбина, някъде друго!
Някакви идеи за моят проблем ?????? Благодаря предварително! ! !
Ако е чисто черно е ок, просто преобогатява за момент. Ако има и синкаво значи турбото ти хапва масълце и ще ти се наложи ремонт по някое време.
Казваш, че ти е излизало масло от щеката за проверка. Сега като си я уплътнил добре маслото вече не може да излиза от там и си търси друг изход. И го намира най- вроятно през отвора на картерната вентилация. През него газовете се връщат обратно в двигателя. А когато заедно с газовете е навлязло и масло , причината за изпушването при повече газ е ясна. Провери маркуча на картерната вентилация дали не е прекалено омаслен. Не е ясно засега причината маслото да почне да си търси начин да излиза. Сещам се само за една- прекалено високо ниво на маслото в картера- около или над максимума. Погледни си нивото на маслото на първо време.
Можеш да направиш следното (временно за пробата): вадиш маркуча на картерите газове, който влиза във въздухопровода преди турбото и да го изведеш да духа навън, а отвора който остава на въздуховода го затапваш. Така караш и гледаш дали ще пуши по същия начин, ако така спре да пуши, значи пушенето се дължало на картерните газове, но ако продължава да пуши, то най-вероятно е турбото да пропуска масло към въздуха към цилиндрите. (При тази проба трябва да се увериш, че филтърът или утайникът за картерните газове е чист и проходим, и газовете си излизат навън без съпротивление; иначе ако и той е запушен пробата е безполезна).
При изведен маркуч за картерните газове ако спре да пуши, първо трябва да си 100% сигурен в правилното ниво на масло в картера, но по-добре смени цялото масло и маслен филтър. Налей точно предписаното количество масло и виж дали щеката не те лъже.
Почисти си филтърчето (маслоуловител, утайник) за картерните газове.
По описанието ти имаш високо картерно наБлягане
По ред на нещата: смени маслото и никога повече не слагай такова. Сложи и 5W30 или 40, синтетично, освен ако вече не е за ремонт двигателя/турбото. Махни щеката за маслото и виж дали духа. После пробвай същото и с капачката за доливане на масло. Не трябва да духа силно ако мотора е ОК. Това са признаци за износен мотор (ако са износени сегментите/буталата, газовете минават в картера и създават повишено налягане там). Гори ли ти много масло? Ако ти гори много свали въздуховода между турбото и интеркулера и виж за силно омасляване от турбото. Колегата отгоре ти е дал съвет, внимавай като сваляш тръбата за картерните газове, че е много забутана, а и на нея е вързан подгрев за газовете. Намира се на входа на турбото. Силен звук от турбото чува ли се над 2500 оборота и пълна газ? На моето турбо му бягаше масло през турбинната част, не димеше и нямаше омасляване. Ако там няма омасляване, а ти гори масло си свали свещите, може би са почернели...и т.н. Smile
Здрасти колега, направи това което колегите ти написаха - така ще диагностицираш по-лесно проблема. Само да попитам - пушека който го виждаш в огледалото само при ускорение ли се появява, или докато колата е с високи обороти? Аз имах подобен проблем и го реших, пиши за резултатите, ще помогнем с желание. Поздрави на всички.
Имаш високо картерно налягане, което се опитва да излезе откъдето намери. Първо е намерило слабо място и е протекло от сливния маслопровод на турбото, като си го поправил пък си намерило да духне от щеката, и там като си го запушил сега всичко се набива през картерната вентилация във входа на турбото. Възможно е да ти избие и някой друг семеринг и/или уплътнение заради налягането. Когато имаш високо картерно налягане малко или много пречи на маслото да се оттича от турбото и така подпира постъпването на свежо масло за смазване на турбото.
..пък може и да се оправи със смяна маслото..
fairground Wrote:.... Когато имаш високо картерно налягане малко или много пречи на маслото да се оттича от турбото и така подпира постъпването на свежо масло за смазване на турбото...

...и го изгаря, или маслото което не може да изтича по тръбата от турбото е запекло по втулковите лагери на турбината и така малко масълце изтича покрай тях и навлиза в изпускателния колектор и оттам многото пушек при високи обороти.
Колеги, благодаря за изчерпателните отговори и се извинявам, че влизам чак сега, нооо просто нямаше как! Не ми бяха обслужили колата както трябва и ми се отместваше ангренажният ремък - не са ми сменили ролките! Та относно това НЕ ХОДЕТЕ В TGT сервиз Тихолов в София!
Та по темата - днес започвам с пробите, за които сте ми писали и ще пиша!
Още веднъж Благодаря за мненията ! ! !
А да и ако може да допълня нещо, но нямам представа дали има връзка с проблема!
1-во Въпросните майстори дето писах за тях, ми казаха, че ми е затиснат катализатора и ми сложиха резонаторно гърне, нооо ми светна датчика за ламбда-сонда на таблото! Казаха, че няма как да стане иии ми върнаха катализатора - незнам дали е моя, щото се оказаха големи мошенници но лампата продължава да свети, дори и след сваляне на акумулатор и чистене на грешката. Казаха, че е от втората ламбда. От тогава все си свети тази лампа.
Другото е, че колата при каране задържа сама обороти при превключване - проверих жилото на газта - всичко е наред! При ускорение от 3-та на 4-та да речем в момента, в който пусна педала оборотите се задържат за още около секунда и половина и тогава падат. Така е при превключване на която и да е предавка. Незнам дали има някаква връзка и дали пиша глупости - ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА КОЕТО! Ще се радвам на ако има отношение по проблема или по евентуални потенциални други проблеми!
Pages: 1 2