Волво Клуб - България

Full Version: Омасляване на тръбите на интеркулера
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги забелязах, че кората под двигателя е омаслена, и като разгледах по-подробно забелязах, че въпросните тръби №10 и 11 от тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://carcats.ru/list.php?id=NTA4NzU3MDc=&num=26&title=%CE%F5%EB%E0%E4%E8%F2%E5%EB%FC+%ED%E0%E4%E4%F3%E2%EE%F7%ED%EE%E3%EE+%E2%EE%E7%E4%F3%F5%E0+D5252T+D5252T+MSA+15.8">http://carcats.ru/list.php?id=NTA4NzU3M ... T+MSA+15.8</a><!-- m --> са доста омаслени и капе от тях. Моят майстор, може да ми обърне внимание другата седмица, обаче мен ме човърка отвътре какво става.
Иначе маслото не е мръднало до сега(на7500 е от предната смяна). Някой да има представа за какво иде реч?
Като се порових из форума попаднах на това мнение:
Quote:от milenhr » 08 Мар 2011 20:33

svetulkin написа:
Относно тръбите от интеркулера при мен са леко омаслени, без да тече, казаха ми, че така трябва да е и е нормално.

Не е нормално, колега. Омасляване в кулера се получава, когато уплътнителните сегменти на ротора на турбото започнат да пропускат масло към нагнетателната част на турбото. От там маслото отива в интеркулера и се отлага част от него по дъното и тръбичките. Друга част изгаря в цилиндрите. Резултата е полузапушен/задръстен интеркулер, което веднага се отразява на мощността и разхода на двигателя. Турбото, интеркулера и съединенията към тях трябва да са без никакви омаслявания. Отварял съм заедно с един колега един интеркурер, откъдето изтече около 100 грама масло. И при него бяха омаслени маркучите.
Абсолютно вярно е че НЕ трябва да са омаслени, и че причината е в турбото. Е, не може всички да караме коли с турбини дето не пускат насам натам малко масълце ......стига да е в разумни граници...
Благодаря за отговора Мевдо.
Мойто е на 50000 км маслото и дуе яко масло
Пич не се шашкай :!: И при мен е така, с когото и да говоря всеки казва, че е нормално на този мотор да е омазан кулера Wink .
Провери си маркучето за вакума на клапана на турбото. Много често се разкапва и турбото почва да работи някак си, в следствие на което се събира повечко масълце в интеркулера. Поне при мен беше така .
След като си смених маркучето бяха едни пушеци едни чудесии Big Grin докато издуха насъбралото се масло, но сека всичко си е ОК. Дори преди това пропушваше като работи на място , сега и това изчезна. Wink
aleksandar_stefanov Wrote:Пич не се шашкай :!:
Абе държа се още Big Grin Минават ми някакви мисли сега за сваляне и чистене на кулера и тръбите, че много нещо изчетох вече(не само в нашият форум) и още не мога да преценя в моят случай как е най-добре. Иначе омасляването си е сериозно, както казах по кората отдолу си е мокро направо, а реално нивото не е мръднало.
При мен има омасляване, около дроселовата клапа, <!-- m --><a class="postlink" href="http://carcats.ru/list.php?id=NjE1MTE2MjQ=">http://carcats.ru/list.php?id=NjE1MTE2MjQ=</a><!-- m --> номер 24, 25 това е целият елемент, от едната страна е омаслен. Ходих а един автосервиз в който си обслужвам колата, и казаха да не се притеснявам, да карам спокойно, за 5 хил. км няма промяна в нивото на маслото. Но все пак да попитам и Вас, казаха ми, че е от турбото но докато е малко нямало проблеми. Чудя се дали да взимам някакви мерки докато е все още време, по късно да не стане нещо по сериозно.
Цялата тази дроселовата клапа не подлежи на ремонт, преди явно е разглобяване и от едната и страна е леко счупена. Казаха ми че е около 400-500 лева. Но до колкото разбрах маслото идва от турбото.
[attachment=23371]