Волво Клуб - България

Full Version: S40 1.9D катализатор
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги
от няколко месеца съм собственик на Volvo S40 1.9D D4192T3 мотор 2002-ра година 115 к.с. За сега съм доволен от колата, но факта, че е на 145 хил. мили ме кара да мисля, че катализатора ми е за смяна.. а и имам наблюдения, че във по-високите обороти(след 3500 например) колата умалява и няма толкова добро ускорение както при самото включване на турбината при 2000 оборота.Възможно ли е да се дължи на запушен катализатор? Моля ако някой има същия мотор да сподели при него как е динамиката при ниските и високите обороти.
А също се питам дали катализатора ми е един или са два, защото я гледах на канал и според мен са 2, но не съм сигурен..че така и така съм решил да се разделям с него, поне операцията да бъде пълна.. Smile)
Мисля че няма място за притеснения, при мен се наблюдава същото поведение и го смятам за нормално тъй като турбината спира да надува след ~2500 оборота.
между другото този модел е обурудван с 2 катализатора.

Поздрави! Smile
Съгласен съм с momk0 - след 2500 турбината спира да надува, затова и torque намалява и изглежда като да забива муцуната.

Иначе да - катализаторите са два. Иначе при мен като позапуши катализатора вече не наемаше от 1800 оборота, ами се усещаше чак към 2000.
Не махай катализаторите - голяма грешка е. Аз съжалявам, че се разделих с моя. Единствената промяна е, че колата става по-шумна и ауспуха става черен. Катализатора иска дълъг път по магистрала и е като нов. Това за смяната на 150 - 200 000 мили го пише само при производителите на катализатори менте.
joro74 Wrote:Не махай катализаторите - голяма грешка е. Аз съжалявам, че се разделих с моя. Единствената промяна е, че колата става по-шумна и ауспуха става черен. Катализатора иска дълъг път по магистрала и е като нов. Това за смяната на 150 - 200 000 мили го пише само при производителите на катализатори менте.
До колкото знам, а й от компетентни хора съм чувал, че при стар, запушен катализатор може да се стигне до проблеми с турбината и сериозни последствия..Това е главната причина поради която искам да го махна.. просто искам да предотвратя евентуални проблеми..

А щом катализаторите са два, вероятно трябва да се отстранят и двата? Някой знае ли?
Здравей,
До тук колегите са напълно прави.
1. Първо катализаторите или са 2 и второ наистина се чуства забиване след 2500 оборота, но това е нормално.
2. Аз също не ти препоръчвам да се хвърляш и да сменяш катализатора, ако не си 100% сигурен, че причината е от него и е за смяна.

Ако караш предимно градско, поради ниската температура на изходящите газове се получава непълноценна работа на катализатора или по-точно на филтъра за твърди частици (ФТЧ), което води до частично изгаряне на твърдите частици, което от своя страна води и до запушване. Някой автомобили имат специална система, която следи това и при необходимост се включва система за изкуствено повишаване на темературата на изгорелите газове и съответно премахване на това запушване.
При този двигател допълнителна система за почистване няма, може би е предвидено почистването да става докато се кара на дълъг път или по магистрала. За това, ако караш предимно градско е добре на определен период да правиш принудително почистване. Това става като покараш 20-тина км. поддържайки високи обороти на двигателя, около 4000 об/мин. на 3-та или 4-та предавка.

В тези клипчета клип 1 и клип 2 го правят на място, но според мен по-добрия начин е когато колата е в движение.
За смяна на катализатори и дума да не става.. мисля да ги отстраня изцяло.Страх ме е от евентуални проблеми, който биха навредили на здрави елементи, в случай на запушени катализатори.. турбо например. До колкото знам разхода пада и мощността се качва, но се съмнявам да е нещо осезаемо.
А по принцип турбината не трябва ли да продължава да надува и във високите обороти?Карал съм и други турбодизелови автомобили и мисля, че при тях не беше така..
Катализаторите са 2 .Единия е непосредствено след турбото на кривката на изпускателната система.Там се реже кривката,маха се катализатора,който не прилича на нищо и се заварява обратно кривката.Другия се маха по класически начин и се слага резонатор.По мои наблюдения колата след 2000 об. отваря напълно лопатките и до 2500 има сила,след това си е само тормоз на агрегата и турбото.Колата след махането върви доста повече. Wink
Ето схема:
[attachment=22986]
Аз мисля, че проблема е в турбото, а не в катализатора.
Преди седмица смених турбо и промяната е осезателна. След 2500 оборота колата изобщо не забива муцуна, а направо излита.
Pages: 1 2