Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с налягане на масло :-(
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги след като прочетох 50 от 141 страници с теми не намерих нищо подобно на моя проблем за това пускам нова тема.
Та проблема е следният-колата спря да качва масло, светва лампата и клапаните започват да тракат. След дълги размисли го отдадох на маслената помпа или по конкретно на предпазния клапан който се отваря при налягане на маслото над 0.5MPa. След като свалих помпата установих следното-Хлабината на самата помпа е в граници(в Вадис я дават до 0.35мм, а при мен е м/у 0.25-0.3мм), пружината на гореспоменатия клапан в разпънато състояние е с 4мм по къса от това което и дават като параметри, самият клапан има следи от неравномерна работа(изтрит е само от едната страна а от другата почти няма следи от работа). Образувало се е леко ръбче което като че ли може да е виновника. Целта на темата ми е ако някой е имал такива проблеми да сподели как и дали ги е решил. Самото клапанче(буталце) май в БГ не се предлага като резервна част или аз за сега не мога да го намеря.

[Image: maslena_uredba_V40.jpg]
Става въпрос за No:32 от схемата.
В МП не излиза по този номер, а щом там я няма тази специфична част за Волво.... трудно ще я намериш в България. Проучил ли си въпроса с втората употреба, май това не е често срещан проблем и е удачно да потърсиш нещо старо, но работещо.
Аз знам че не излиза ама мисля да ида да проверя дали не могат да доставят. А относно втората употреба взех сериозно да се замислям само дето не се знае на какво ще попадна или иначе казано риск печели-риск губи.
Проблема с налягането е решен. След профилактика на маслената помпа-почистване, леко заерчване на клапанчето за да може да не закача. Всъщност маслото и помпата имаше страшно много нагар който също може да е създавал проблеми. Направих промивка на мотора с добавка и изкарах доста мизерия. Сега остава само да отстраня последиците от рязката липса на масло при 130км/ч които се свеждат до 1 или два повдигача, но това ще го установя като я отворя ПАК.
През изминалата седмица смених и повдигача и всичко си дойде на място да чукам на дърво. За сега всичко е наред, този път успях да стигна до Русе даже и да се върна :lol: Цялата работа ми излезе 151лв. от които ангр. ремък Дайко z=142 + 6л. Масло Granville (Английско уж) + масл. филтър MANN 91лв. (АутоХит) с отстъпката, гарнитура масл. помпа + О-пръстен масл. помпа (МП) 17лв., Повдигач хидравличен АЕ (Евро 07) 17лв., О-пръстени 4бр. за капака на клапаните(горната половина на главата) 20лв. (МП), Добавка за промиване на двигателя 6лв. Това е от мен за сега да се надявам да няма повече проблеми и дано съм бил полезен за някой. А и между другото в МП за буталцето на масл. помпа ми казаха че могат да ми го дотавят попринцип но в срок от 15 раб. дни. Цената му беше мисля 18лв. а на пружинката 7лв.
Всичко е добре, когато свършва добре! Само сметката не успях да я хвана, как я докара до 151 кинта, с посочените суми, но както и да е :lol: Да не се налага нищо повече занапред , само горивце и то евтино да се сипва Wink
bg_tiger1978 Wrote:Всичко е добре, когато свършва добре! Само сметката не успях да я хвана, как я докара до 151 кинта, с посочените суми, но както и да е :lol: Да не се налага нищо повече занапред , само горивце и то евтино да се сипва Wink
Буталцето и пружинката не съм ги купувал само споделих за цената и доставката им за това е така сметката Wink . Дано наистина занапред няма повече такива ексцесии.