Волво Клуб - България

Full Version: 850 проблем със скоростната кутия.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Я че интересно, що за малоумщина да синхронизираш задна се питам аз?На кой болен мозък му е дошла тази гениална идея да се усложни и оскъпи кутията?!Задна не се синхронизира точно с цел намаляване на цената на кутията като се опростява конструкцията.При автоматика е ясно, там няма избор понеже самата идея на кутията за включване с ленти и дискове го налага но тук...Стоя и се чудя каква е била идеята :roll:

Още по-добре, това продължава да засилва съмнение към некоректна работа на съединителя или привода.Щом задна е със синхронизатор и хърка тотално сочи към неотделяне на съединител особено щом са сменили и маслото.
А кой каза че на тази кола скоростната кутия е М90 !

Какво ще кажете за М56...например

Що не свалите кутията пък да видим дали няма да е съединител , няма ли майстори в тоя пусти Плевен , бе хора.
Те вътре са еднакви. Или почти еднакви. Стъньо може да потвърди или отрече, нали скоро си смени някакъв синхронизатор от М56 в М90
Другата седмица ще видим къде е проблемът. Или поне много се надявам Smile Взехме друга скоростна кутия M56 благодарение на valentin73 и ще я сменим след няколко дни. Но ако проблемът наистина се окаже в съединителя, ще си изям ушите!
А, да...850 от 94-та са с M56 скоростна кутия, или поне моят VIN номер така показа. Сверих с няколко VIN генератора.
Юе пиша какво се случва скоро.
Цитат от същата тази wikipedia: "The gearbox is made by Getrag in Sweden and it is of a 3-axle design, deriving from the Volvo M56 gearbox of the front wheel driven 850 series. It is rumored that the gears between these gearboxes can be swapped." Това е същата скоростна кутия пригодена за моделите със задно предаване.Но самите кутии не са взаимозаменяеми.Различават се по камбаната на съединителя ,а тя е едно цяло с кутията.Не са само слухове(кактоо пише в английския текст) обаче ,това за взаимовзаменяемостта на частите,както потвърждава и ipdown.Ето тук можете да прочетете повече: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325.
Колеги, ето как свърши сагата с моята кола, слава богу с добър край Smile (Предварително се извинявам, че някои неща ще бъдат обяснени доста лаишки)
Закупихме скоростна кутия valentin73 - модел M56, която на пръв поглед изглеждаше 1 към 1 с моята.
НО! Оказва се, че моята за моделите от 94-та, се различава от неговата - за 95-та. В тази разлика от 1 година са успели да изместят датчика за километража - който в моделът от 94 е бил в скоростната кутия, а от 95-та е изнесен от скоростната кутия и е преместен някъде другаде.
И така - това се оказа проблем. Направихме следното - взехме всички чаркове от кутията от 95-та и ги изместихме в корпуса на моята кутия.
При разглабянето се останови, че синхронизаторите и някакви джаджи вътре са били изкривени, откъдето е идвало и хъркането.
Сега скоростната кутия си работи идеално, включва си на задна без проблем, при включване на първа и втора също няма проблеми.
Ето какво ми струваше това - 200 лв за скоростнта кутия + жилата. 100 лв. за прехвърляне на чарковете от единия корпус в другия. 300 лв. за демонтаж на старата и монтаж на "новата" кутия.

След като забравихме за тази неприятност, започнахме да наблюдаваме цялостното поведение на колата.
Според баща ми - колата пиела много вода. Изминали сме около 500-600 км и 2 пъти сме пълнили резервоара, което (според баща ми) означавало, че може би някоя глава изпускала. Двигателят звучи съвсем добре и според мен баща ми е леко параноясал. Какво мислите по въпроса?
Разходът е голям... и на газ и на бензин.
Споделете някакви тактики за сваляне на разхода от вашия опит.

Лятото ще я покарам повече и ще споделям отзиви.
Pages: 1 2 3