Волво Клуб - България

Full Version: Смяна гарнитура на картер.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Искам да сменя гарнитурата на картера двигател B18U, някой може ли да обясни каква е процедурата или да даде ръководство ?
Най-добре е да имаш канал.Развиват се всички болтчета с ключ 11.Тези откъм ремъка са най-трудни.След това откъм скоростната кутия има четири болта с ключ 13-това е един вид "ролбар",който продължава към масления филтър отпред и отзад и е хванат с болтове с ключ 15.Картера излиза без да се разкачат тампони и каквото и да е друго.Сглобява се по обратния ред,но внимавай с цедката на маслената помпа,че обикновено в нея се закача новата гарнитура!На двигателите 1.7 с карбуратор е подобно,но там си спомням,че пречеше предния тампон на двигателя за едното болтче.Интересно,на няколко Волва съм я правил тази процедура,но винаги картера беше лепен със силикон и без гарнитура,а тя е 10лв.След поставянето и се спряха течовете(от там!).Успех и дано съм бил полезен!
Колегата много подробно е казал какво трябава да направиш.Аз само ще доплня че ако има кривини по картера тряба дасе изправи с чукче и наковалня.
Мерси за отговорите, картера оригинално е лепен с бял силикон. Мисля и аз отново да го залепя със силикон. В рено форума се оплакват че гарнитурите които продават не издържат много.