Волво Клуб - България

Full Version: Темпомата ми не работи на газ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте,

От вчера съм собственик на S60 Smile) Днес й сложих газов инжекцион на Ловато. Двигателят е 2,4 - 140кс.

Всичко е ок, но след като сложих инжекциона ми светна 2ро съобщение на бордовия: Engine service required. Предполагам, че газта е объркала нещо в компютъра. Другото, което ме притеснява е, че не ми работи темпомата. Иначе си отчита моментен разход и среден разход.

Ако изчистим грешката в двигателя, дали и темпомата ще проработи??

П.С. Втората грешка е Airbag service required (това значи ли, че не ми работят еърбеците?)

Благодаря предварително на този, който се отзове : )
Темпомата не работи , когато има грешка в управлението на мотора - демек , докато свети Check engine, по каквато и да е причина , темпомат няма !
Докато имаш съобщение за проблем с възглавниците , ако не дай си боже стане беля с челен удар, възглавници НЯМА да се отворят !
Оправяй ги по-бързичко, за да ти е мирна главата, колега !
mevdo Wrote:Темпомата не работи , когато има грешка в управлението на мотора - демек , докато свети Check engine, по каквато и да е причина , темпомат няма !
Да правя ли клипче със светещ "Check engine" и работещ темпомат ...
Има изключения и едно от тях е моят случай, но като цяло колегата те е насочил правилно - няма темпомат => грешки с управлението на мотора и/или системите за приплъзване. Темпомата се самоизключва ако DSTC се активира, самоизключва се и при нередовни (извън нормите) стойности на датчиците (MAF, ETM, Lambda и др.), което се случва при неправилни настройки на АГУ

Какво бих те посъветвал - върни се при газаджията да си оправи бакиите.
А защо по дяволите свети Airbag service... той с еърбезите работа няма. Да е свалял седалка - за какво. Да е свалял волан - също. Вадил е бушони предполагам...
УСПЕХ

п.п. "Темпомата не работи" - кажи малко по-конкретно как точно не работи:
1. Не се активира въобще - не светва на таблото надписчето CRUISE
2. Самодеактивира се, все едно си натиснал спирачка или съединител, но си помни стойността и можеш да да му дадеш RESUME
3. Самодеактивира се като остава надписа на таблото CRUISE, но не поддържа скорост и не можеш да му дадеш RESUME
4. Изчева надписа CRUISE при определени обстоятелства - например рязко подаване на газ с цел изпреварване

Различни симптоми с различни "виновници". Може да има и още, но това е с което съм се сблъсквал и/или чел от колеги.
УСПЕХ
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2AUbk1GmnVk[/youtube]


И понеже сме на вълна CRUISE CONTROL, а често се задава въпроса "как да го включа" или въобще как се използва, та реших да обърна и да се кача в 40-ката за да направя клипче и с нея.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uCY6vdoRpGY[/youtube]

Какво правя:
1. Включвам автопилота
2. Натискам еднократно "+". Тази стъпка е за запомняне на желаната скорост. (прави се еднократно при включване)
3. Натискам "+" продължително (може и на импулси). По този начин запомнената скорост се увеличава и автомобила ускорява сам до достигането й, след което само поддържа.
4. Натискам "-" продължително (може и на импулси). По този начин запомнената скорост се намалява и автомобила отпуска газта докато желаната скорост и действителната скорост се изравнят, след което само поддържа.
5. Чуквам спирачката (или съединителя). Така спира действието на автопилота. Не го изключваме, просто го деактивираме, като нагласената стойност се помни и след това от бутона RESUME може да възстанови. Изключва се от плъзгащия бутон на позиция "OFF"

Може и по-подробно да се обясни, но нали затова е клипчто Smile
Извинявам се колега само да попитам твоето Волво да не го взе от Русе, черно с 18-ки джанти ? и да попитам колко пари ти излезе слагането на Газ?
Благодаря за отговорите,

1. Волвото го взех от Мото Пфое ( днес имах големи ядове с регистрациите). 2003 година е. Оказа се че двигателят ми е на 50 000 км - това ок, обаче като са го сменяли от МФ, са сложили по-големият мотор - 170кс. Оттам идват куп други проблеми - газовата не е предназначена за тези коне(Ловато за 1370лв. с голяма отстъпка). Старият ми двигател по данните от КАТ е бил B5244S2(140кс), a новия - B5244S(170кс). Според мен имам пълното основание да ги съдя - в договора пише, че ми продават кола 140 кс!!! с номер на двигател, който е 170кс. Не че се оплаквам - колата върви супер, но ми объркват нещата с газовата!

2. Круиз контрола така не светва изобщо на таблото Sad Но си ми отчита моментните и средни разходи.

3. Имам проблем и в таблото - мигачите ми не светят на таблото и не издават тракащият звук(отвън си светят). Ако почукна таблото се оправят.

4. Днес ми казаха, че имам да сменя и стоп машинка - вероятно тя щяла да оправи темпомата (колко е вярно не знам)

5. На газ колата работи много добре - няма разлика с бензин. Грешката engine check в превод мисля че беше - недостатъчно обогатено гориво

6. Аз не я ръчкам много много, но газаджията каза че я е карал с 210 на газ. Другото, което каза е, че може би ламбда сондата ми не работи като хората.

7. Имам и още 1 въпрос относно смяната на двигателя - той е сменян през 2006г. на 90 000км в МФ. В сервизната история пише - смяна двигател, като целият ремонт е бил близо 9000лв, а самият двигател - 6000лв. Сега колата е на 143 000км. Та въпросът ми е: дали двигателят върви с нов ангренажен ремък, или след 7000 км трябва да го сменям??

8. Другото, което имам да правя по колата е да сменя предните дискове с накладките. При рязко спиране колата придрусва.

Дано съм отговорил на всички въпроси.
аааа имаше едно дето отлежаваше доста време в Люлин мисля, с разноцветна кожа, много пари му искаха ама прекалено много според мен.

8. Зависи какво ти е предрусването, според мен са криви дискове, защото недопускам че не знаеш какво е усещането да спреш с АБС рязко.
1. KAT усетиха ли се, че колата е повече коне?

2. Моментните и средни разходи са друга екстра.

3. Твоя човек е Tisho. Той ги ремонтира - пиши му ЛС

4. Днес ми казаха, че имам да сменя и стоп машинка - вероятно тя щяла да оправи темпомата (колко е вярно не знам)."

5. Не само - прочетете какви грешки хвърля

6. Всички газаджии се оправдават с Ламбда сондата, когато не знаят какъв всъщност е проблема

7. Надали е със стария. Предполага че са различни - дори и да искат, няма как.

8. Може и задни да са, но по-вероятно е да са предните. Провери преди да отидеш в магазина и да купиш.

Дано съм отговорил на всички въпроси.
Благодаря много за информацията. Днес се прибирам в София, а на следващата заплата започвам да я постягам малко по малко.

Leper - за същото става въпрос : )

Ще отида при Жоро в студентски град днес - да видим той какво ще каже за колата ; )
sasho_88bg Wrote:Благодаря за отговорите,

1. Волвото го взех от Мото Пфое ( днес имах големи ядове с регистрациите). 2003 година е. Оказа се че двигателят ми е на 50 000 км - това ок, обаче като са го сменяли от МФ, са сложили по-големият мотор - 170кс. Оттам идват куп други проблеми - газовата не е предназначена за тези коне(Ловато за 1370лв. с голяма отстъпка). Старият ми двигател по данните от КАТ е бил B5244S2(140кс), a новия - B5244S(170кс). Според мен имам пълното основание да ги съдя - в договора пише, че ми продават кола 140 кс!!! с номер на двигател, който е 170кс. Не че се оплаквам - колата върви супер, но ми объркват нещата с газовата!
Колата е почти сигурно, че е 140hp. Разликата между S и S2 само в програмата на компютъра. Железата са 1:1...
В КАТ да не се правят на идиоти, ами да поискат от МП официално становище по въпроса...

sasho_88bg Wrote:2. Круиз контрола така не светва изобщо на таблото Sad Но си ми отчита моментните и средни разходи.

А работи ли? Това може е проблем в таблото?

sasho_88bg Wrote:3. Имам проблем и в таблото - мигачите ми не светят на таблото и не издават тракащият звук(отвън си светят). Ако почукна таблото се оправят.
Пускам ти тел. номер на който можеш да ме намериш на лични. Мога да оправя таблото. Щом таблото не ти е в ред е почти сигурно, че грешката която записва за бомбите е от таблото. Wink При това положение бомбите си работят.

sasho_88bg Wrote:4. Днес ми казаха, че имам да сменя и стоп машинка - вероятно тя щяла да оправи темпомата (колко е вярно не знам)
Освен на педала за спирачката има и на педала за съединителя такъв датчик. Напълно възможно е да не иска да тръгне круиз контрола оттам.

sasho_88bg Wrote:5. На газ колата работи много добре - няма разлика с бензин. Грешката engine check в превод мисля че беше - недостатъчно обогатено гориво

6. Аз не я ръчкам много много, но газаджията каза че я е карал с 210 на газ. Другото, което каза е, че може би ламбда сондата ми не работи като хората.
Все си мисля, че газажията е оплескал нещо за да светне тази грешка. Тази кола има 2бр. ламбда сонда...

sasho_88bg Wrote:7. Имам и още 1 въпрос относно смяната на двигателя - той е сменян през 2006г. на 90 000км в МФ. В сервизната история пише - смяна двигател, като целият ремонт е бил близо 9000лв, а самият двигател - 6000лв. Сега колата е на 143 000км. Та въпросът ми е: дали двигателят върви с нов ангренажен ремък, или след 7000 км трябва да го сменям??
Ако е нов мотор със сигурност са нови, ако е стар мотор едва ли. Питай в МП.

sasho_88bg Wrote:8. Другото, което имам да правя по колата е да сменя предните дискове с накладките. При рязко спиране колата придрусва.

Да не ти се активира ABS-а? Може да е и от гумите...
Pages: 1 2 3