Волво Клуб - България

Full Version: Цилиндарче на спирачките
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,проблема е че цилиндарчето на задно дясно колело е заяло или пък аз правя нещо грешно реших сам да сменя дисковете със накладките сваляне стана бързо но цилиндарчето неще да се върне обратно направих си това [attachment=23578] направо смачках подложките които слагам под болта не става и това е от друга страна държача на накладките е чугунен може и да се спука от усилието замислям се че вътре във цилиндарчето са гумени маншони да не би да се обърнат от такова усилие общо взето трябва да го върна назад около 8до10мм. на рулетка двете накладки+диска са 36мм дайте някакви идеи предварително благодаря Smile Smile Smile
Цилиндърчето се връща с ВЪРТЕНЕ!
НЕ напъвай с този инструмент повече, ще прецакаш спирачния апарат!

С ключ от ъглошлайф става да въртиш цилиндърчето, но в същото време трябва да го притискаш и навътре.
В този случай твоя инструмент може би ще свърши работа, да притиска леко цилиндърчето, докато ти въртиш с другия ключ.
Но преди всичко завърти 1-2 оборота на цилиндърчето без да го натискаш, хем да го пораздвижиш, хем да се увериш, че не си прецакал нещо.
Моли се да не си преебал спирачния апарат. Миналата събота и неделя обслужвах единия сп. апарат - не му пускаше ръчната и без да проверя за какво иде реч отидох и купих 2 ремонтни комплекта с гумички. Единия комплект го смених и понеже нямах време за от другата страна, а тя си е ОК го оставих за следващите почивни дни. Правилно си мислех още тогава да направя снимки ...

Цилиндърчето се прибира с въртеливо постъпателно движение по посока на часовниковата стрелка!
[attachment=23596]
За целта има специален инструмент, който ти и аз за лично ползване няма да си купим. Той най-общо казано изглежда така:
[attachment=23595]
,но понеже ще го ползваш веднъж годишно не си заслужава толкова пари (не че е лош де), затова аз си имам едно ей такова кубче:
[attachment=23594]
Понеже е правено за по-масовите марки автомобили няма точно като за S/V40 страна, която да пасва 1:1, но има страна която може да свърши работа. Погледни картинката - така както е завъртяно страната падаща се отдолу е с 4 "пишки". Трябва с ъглошлайфа да разкараш 2 срещуположни по диагоналата и вече пасва за нашите цилиндърчета.
[attachment=23593]
И накрая да се получи нещо такова:
[attachment=23592]
Аз моето съм си го купил от тук

УСПЕХ
Едно голямо благодаря усещах че има още нещо иначе току що си поръчах подобен комплект за 18лв. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autokelly.cz">http://www.autokelly.cz</a><!-- m --> ако не стане ще купя по скъпи аналози само още нещо каква спирачна течност тук са дот3 дот4 или дот5 още веднъж благодаря Smile Smile Smile
p.s
поне ще се знае че цилиндарчето се прибира с въртене надявам се други да не допускат подобна глупост 8-)
DOT-а трябва да ти го пише на капачката(..говоря за капачката която е на казанчето за спирачна течност). Успех
Задните дискове и накладки са на място благодарение на завъртането стана много бързо но все пак ще взема комплекта да има ако може някои да напише допустимо биене на спирачен диск за волво отзад биенето е 0,06 стотни на десния левия има 0,08 стотни биене Smile
troy57 Wrote:...отзад биенето е 0,06 стотни на десния левия има 0,08 стотни биене Smile
Малка забележка: Искаш да кажеш 6 стотни и 8 стотни, защото 0,08 стотни следва да са някакви микрони, които едва ли би успял да хванеш с индикаторен часовник, предполагайки, че с такъв уред си мерил Smile ... та изках да кажа, че правилното е 0,08mm = 8 стотни Wink

Сега по същество: Дебелите книги казват, че допустимото странично биене измерено при свален спирачен диск може да е максимум 0,04mm.
Виж прикачения файл:
[attachment=23610]
Докато се занимавам със спирачната система попаднах на това от сайтовете на Нисан и Ауди маже да бъде полезно иначе за Волво препоръчват Дот4 и по възможност по голям клас
Спирачната течност при автомобилите има не една задача - защитата от корозия и смазването на компонентите на спирачната уредба са само част от тях.
Всички модерни автомобили, които разполагат с хидравлична спирачна система използват спирачна течност, като типа на тази течност зависи от вида на превозното средство и изискванията му към спирачната уредба.
Двете най-често използвани спирачни течности в автомобилната индустрия са течности, които съдържат Полиалкилен-Гликол-Етер и такива, които съдържат Силиций или силициево базирани полимери. И двата вида течности са често срещани, но са много различни що се отнася до начина, по който действат. Течностите, съдържащи Полиалкилен-Гликол-Етер са много по-разпространени и са единствените течности, които се използват в състезателните спирачни системи.
Тъй като спирачните системи често работят при изключително високи температури, то спирачната течност трябва да може "да работи" при тези температури без да губи рязко свойствата и характеристиките си.

Силициево-базирани спирачни течности (DOT 5)
Течностите съдържащи силиций се използват основно във военните превозни и бойни средства и тъй като този тип течности не вредят на боядисаните повърхности, то те се срещат често и сред автомобилите по специализираните автоизложения.
Всички силициево базирани спирачни течности се обозначават с маркировката DOT 5.
Те не са хигроскопични, т.е. не поемат и не се смесват с водата. Когато има наличие на вода в спирачната система, която завира при приблизително 100 градуса по Целзий (212 по Фаренхайт), то способността на спирачната система да действа спада драстично и парата, която се образува от завирането на водата добавя въздух в системата. Важно е да се знае, че може да има вода във всяка спирачна система и поради това неспособността на силициево-базираните спирачни течности "да се справят" с влагата драстично намалява ефективността на спирачната уредба.

Полигликолетер-базирани спирачни течности (DOT 3, 4, 5.1)
Това, както споменахме са най-разпространените течности в автомобилната индустрия, в зависимост от техническите им характеристики се обозначават като DOT 3, 4 и 5.1. Този тип течности са хигроскопични, т.е. имат способноста да поемат и да се смесват с вода и въпреки това да действат адекватно, въпреки това наличието на прекалено голям процент вода в системата ще доведе до драстично намаляване на точката на кипене на спирачната течност, а оттам ще намалее и ефективността и като цяло. Този тип спирачни течности се свиват 2 пъти по-малко отколкото силициевите, дори когато са подложени на кестремни температури, което води до усещане за "по-твърд" педал на спирачките и по-голяма обратна връзка за водача. Редовната смяна на спирачната течност (препоръчва се да се прави на всеки 2 години) допринася за много по-ефективното действие на спирачната система като цяло.

Спецификации на спирачните течности
Всички спирачни течности трябва да покриват американския федерален стандарт #116 и под този стандарт са определени миниланите спецификации, на които трябва да отговарят от американското министерство на транспорта (Department of Transportation - DOT).
Тези спецификации са DOT 3, DOT 4 и DOT 5.1 за полигликолетер-базираните течности и DOT 5 за силициево базираните.
Минималната точка на кипене, спрямо тези разделения е следната за различните течности:

"Суха" точка на кипене / "Мокра" точка на кипене
DOT 3 205ºC / 140ºC
DOT 4 230ºC / 155ºC
DOT 5 260ºC / 180ºC
DOT 5.1 270ºC / 190ºC

Състезателните спирачни течности винаги надхвърлят спецификациите на DOT за "суха" точка на кипене, докато "мократа" остава в рамките на изискванията.

DOT3 срещу DOT4 срещу DOT5.1
Както можете сами да се убедите от минималните изисквания за всеки стандарт, то винаги си заслужава да използвате по-новият и висок клас, особено що се отнася до нещо толкова важно за сигурността ви докато пътувате, каквато е изправността на спирачната система на автомобила ви. Дори и автомобила ви да не е чисто нов, а да "гони" пубертета или пълнолетие и по спецификация производителя да дава използването на спирачна течност тип DOT3 (тогава това е бил актуалният стандарт), то не се притеснявайте "да поглезите" спирачната система с хубава, модерна и по-сигурна DOT4 или DOT5.1 спирачна течност.

"Суха" точка на кипене
Температурата, при която спирачната течност започва да кипи, когато няма налична вода в системата.

"Мокра" точка на кипене
Температурата, при която спирачната течност започва да кипи, при наличие на вода в системата, възлизащо на 3% от общия и обем.

Какво трябва да запомните
-Никога не смесвайте полигликолетер и силициево-базирани течности!
-Сменайте изцяло спирачната течност на всеки 2 години.
-Новата спирачна течност има съвсем леко жълтеникав цвят, ако течността в казанчето ви е мътна и/или оранжева до кафява на цвят то е време за смяна.
-Никога не използвайте отново стара спирачна течност!
-Не използвайте спирачна течност от вече отворена бутилка, която е преседяла незнаен период от време.
-Ако използвате автомобила си за състезания, то сменяйте често спирачната течност и обръщайте основно внимание на "сухата" точка на кипене.
-За всички останали автомобили - обръщайте повече внимание на "морката" точка на кипене (затова препоръчвам да използвате най-новия стандарт DOT5.1, който има предимство от цели 35ºC спрямо DOT4).
-За цялостна смяна на течността в системата са ви нужни 1 литър спирачна течност.

Източник: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.afcoracing.com/tech_pages/fluid.shtml">http://www.afcoracing.com/tech_pages/fluid.shtml</a><!-- m -->

Каква спирачна течност и защо?



Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

DOT3

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.

Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

DOT4

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

DOT5

Известна като „силиконова" спирачна течност.

Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.

Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.


DOT 5.1

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.

Недостатъци:

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

Общите препоръки са:

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

:respekt: 4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
0
Smile Smile Smile