Волво Клуб - България

Full Version: Странно, но факт (B6294S)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги.
Да споделя малко опит, макар че точно в такава ситуация надали някой ще изпадне ...

Предистория: Още миналата пролет като започна да се затопля много рядко но губеше цилиндри и записваше грешки (лампа "Check Engine"). Прочитахме ги регулярно а те бяха:
Missfire 6-th cyl
Missfire 5-th cyl
Misfire random

Странна работа. Нови свещи, друг дросел, почистване всмукателен колектор и изобщо всичко по въздуха докато стигне до цилиндрите. Проблема си стои, макар и много рядко да се прояваваше.
Разменях местата на бобините - никакъв ефект - все 6-и и/или 5- цилиндър ги няма, но поради това, че рядко се случваше нямах много възможности да си правя такива проби, а за "майстор" да не говорим. Тръгвам към "майстор-а" и тя се оправя Sad
Ситуацията е една и съща и на газ и на бензин - никаква разлика, поне на усет.

Как разбирам че даден цилиндър не работи - когато съм на газ изваждам буксата на газовата дюза на съответния цилиндър и ако не се усети разлика в работата на мотора значи този цилиндър е аут. Когато съм на бензин, поради това че буксата на бензиновата дюза е недостъпна - вадя буксата на бобината и аналогично следя дали работата на мотора се променя.

Идва тази пролет и хип - стария проблем на дневен ред, но този път доста по-зле. Пак 5-и и 6-и цилиндър.
Мисля си - ок, за да бачка иска да има гориво, въздух и искра.
Въздух - всичко отново почистено (2 тубички Меглио заминаха). Всмукателни колектори, дроселова клапа, филтъра е нов (няма 1к км)
Гориво - разменям дюзите на газта - 6-а отива на мястото на 2-а и обратното - ефект нулев. 2-и цилиндър продължава да си работи, а 6-и продължава да не работи. Връщам ги по местата.
Аналогично с бензиновите дюзи - същата картинка. Вадя си извод че дюзите са ОК, нали е правилно (оказва се че не е, но по-нататък)
Искра - аналогично като с дюзите разменям свещта на 6-и с тази на 2-и. Ефекта пак е нулев и ги връщам. Извод - свещите са ОК, нали така.
Искра - бобините (пори мен всеки цилиндър си има бобинка). Разменям 6-и със 2-и и отново си вадя извода, че и бобините са наред.
(да вметна че заедно с размените на 6-и и 2-и правя и размени на 5-и с 3-и, но за по-кратко не пиша и това)

шах и мат - не ми останаха предположения, вие имате ли?

"Играх си" с други неща и врътнах кранчето на газта от бутилката. Забравих че е завито, качвам се да карам и съответно нямах много голям избор - или да спра и да развия кранчето или да си карам на бензин. Домързя ме и карах на бензин - бре! Тая кола можела да върви бе! Ааааааа има нещо гнило. Да не би да "плюят" газовите дюзи и да меша горива - нееее, защо тогава и на газ е същата картинката, няма логика.

Ден-два ... три ... абе гложди ме, нерви ме....
"Ще запаля колата, ще изчакам да загрее да обърне на газ и ще спра бензина". Добре ама на бензина няма кранче... да режа кабелите на помпата за едната проба ... мнееее обичам я тази кола, не мога да й го причиня. "Да бе, колко съм кух - ще извадя бушона на бензиновата помпа!"
Воала, колата се движела перфектно и на газ.

Извод - невъзможно каръшка комбинация от плюещи/пикаещи и бензинови и газови дюзи на едни и същи цилиндри. Е нема такъв филм!

Защо при мен все по трудния начин трябва да се случват нещата.
Ясно е, че проблема ще бъде отстранен, но за това се иска време да разглобя "половината кола" и да ги закарам всичките 12 (бах ма'а му) дюзи на ултразвук. ОК, ама в близките 20-ина дена нямам такива шансове...
Та към момента (за сега само днес) - паля колата, загрява, обръща на газ, вадя бушон 33 (първия син отгоре надолу в крайна дясна редичка) и си карам. Ама не е работа.
Въпросът ми е: ако прекъсвам бензиновата помпа посредством реле и управляващ сигналот АГУ-то (имам такъв - 5 секунди след като всички газови дюзи проработят ми дава "+"), колко и каква "болка" бих причинил на любимото си ?


Има 9999 теми за прекъсване на бензиновата помпа при работа на газ. В някой дори съм казвал на колеги как да го изпълнят коректно, но това не значи че аз самия го практикувам, питат как - казвам им. Както и да е - технически знам как да стане хватката, питам какво се случва с помпата, бензиновите дюзи, тръбичките, филтъра и т.н. по гориво разпределителната система при една такава интервенция.

Защо питам - аз ще сложа релето - ОК, но след като оправя дюзите дали да го оставя или да го махна, това ме гложди за момента.
Благодаря ви.
Здравей колега.Когато колата ти работи на газ, а бензинова помпа не ,оттам и бензина не преминава през бензиновата рейка и инжекторите,рано или късно последните ще се спекат(запушат).По повод размяната на газовите,ако им разменяш местата няма да ти работи колата като хората,защото всяка една се калибрира за дадения цилиндър.Затова ако ги махаш от рейката винаги се бележат коя от къде е,или ти трябва нова калибровка.
Нищо няма да спече така или иначе бензина само минава покрай дюзите и не влиза в тях докато работи на газ колата.Спирай смело няма какво да се чудиш, какъв е смисъла да ти върти помпата и да се износва след като си на газ! Моята помпа съм я спрял с реле и вече над 80-90 хил. км. нищо не е спекло, тия небивалици че нямало какво да охлажда дюзите и тем подобни можете да ги забравите.
Колега ico850,аз казвам как трябва да бъде по книжка,а това ,че ти не си имал проблеми не значи ,че така е правилно. Всяко правило си има изключения,пожелавам ти и за напред да нямаш проблеми.Моя ГИ е монтиран в чужбина изключително професионално и за да го направят така явно има защо.Бензина "минавайки"покрай дюзите ги охлажда,но в крайна сметка всеки сам си взима решение за своята кола.По този повод се сетих за един познат,пълен сгроломник,който навъртя на колата си 1 200 000км.,като само веднъж смени ангренаж,масло на няколко години веднъж,абе въобще почти никаква подръжка и тая кола не се чупеше и не.Това не значи,че той като не е имал проблеми така да се отнасяме и ние с колите си. Замислям се ако тази кола беше в моите ръце,какъвто съм маниак 2 000 000 не и отърват.Поздрави!
yuckuJackD Ако помпата ти се включва при подаване на контакт а не когато въртиш на стартер спирай я смело,няма да имаш проблем,много колеги на газ и метан го правят .
Ако се включва ,когато въртиш на стартер,както е при опелите ,гимнастиката е малко по кофти ,защото трябва да въртиш докато стигне необходимото налягане за нормална работа .
Ако искаш ще се чуем или видим да ти разкажа подробно аз какъв съм го ял Big Grin
Благодаря за отговорите.
Аз имам време да мисля дали-или докато изчистя дюзите, така че темата може да продължава, за да остане "наследство".

Друга питанка по основния проблем: гледам в youtube разни клипчета как със разни спрейове, спринцовка, букса за дюза направена като пулсатор с батерия и бутон, Хамериканчетата си чистят дюзите. Някой да знае читав аналог на този спрей в БГ(Русе)? А къде в Русе да си купя уплътнителите (О-пръстените) на инжекторите? мисля да ги сменя и тях, като ще правя нещо, да е като хората.
Даже се замислих още и стигнах до извода, че най-доброто, което мога да направя е:
1. Чистене на резервоара + нивомерите и помпата (някой да има "онази" скоба за развиването на капаците?)
2. Нов горивен ф-р
3. Горивните маркучи как могат да бъдат продухани?
4. Инжекторите
5. Рейката (как се чисти?)
Колега ако може от опит(свързан предимно с японски коли) да кажа нещо.......Имаш проблем с клапаните. Поне 20 пъти съм изпадал в тази ситуация и винаги се е решавало със сваляне на глава. Дано не съм прав, но едва ли след всичко прочетено ще излезе нещо друго.
... продавай ..... това е решението на проблема ти .... :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
armagedon Wrote:Колега ico850,аз казвам как трябва да бъде по книжка,а това ,че ти не си имал проблеми не значи ,че така е правилно. Всяко правило си има изключения,пожелавам ти и за напред да нямаш проблеми.Моя ГИ е монтиран в чужбина изключително професионално и за да го направят така явно има защо.Бензина "минавайки"покрай дюзите ги охлажда,но в крайна сметка всеки сам си взима решение за своята кола.По този повод се сетих за един познат,пълен сгроломник,който навъртя на колата си 1 200 000км.,като само веднъж смени ангренаж,масло на няколко години веднъж,абе въобще почти никаква подръжка и тая кола не се чупеше и не.Това не значи,че той като не е имал проблеми така да се отнасяме и ние с колите си. Замислям се ако тази кола беше в моите ръце,какъвто съм маниак 2 000 000 не и отърват.Поздрави!
Колега ти нали си чувал поговорката "Не питай старило, а питай патило" :!: :!: :!:
Не ти ли се струва по-вероятно въздуха който влиза в двигателя и така или иначе обдухва дюзите да ги охлажда по-добре от бензина който минава през рейката, всъщност ти защо си мислиш че има някакво нерегламентирано загряване, че да има нужда чак от такова охлаждане на дюзите все пак това не е GDI системата на Mitsubishi за която колегата Milen_z от Пловдив може да ти говори с часове :!: :!: :!:
Pages: 1 2 3