05-04-2012, 08:54 PM
Здравейте колеги.
Да споделя малко опит, макар че точно в такава ситуация надали някой ще изпадне ...
Предистория: Още миналата пролет като започна да се затопля много рядко но губеше цилиндри и записваше грешки (лампа "Check Engine"). Прочитахме ги регулярно а те бяха:
Missfire 6-th cyl
Missfire 5-th cyl
Misfire random
Странна работа. Нови свещи, друг дросел, почистване всмукателен колектор и изобщо всичко по въздуха докато стигне до цилиндрите. Проблема си стои, макар и много рядко да се прояваваше.
Разменях местата на бобините - никакъв ефект - все 6-и и/или 5- цилиндър ги няма, но поради това, че рядко се случваше нямах много възможности да си правя такива проби, а за "майстор" да не говорим. Тръгвам към "майстор-а" и тя се оправя
Ситуацията е една и съща и на газ и на бензин - никаква разлика, поне на усет.
Как разбирам че даден цилиндър не работи - когато съм на газ изваждам буксата на газовата дюза на съответния цилиндър и ако не се усети разлика в работата на мотора значи този цилиндър е аут. Когато съм на бензин, поради това че буксата на бензиновата дюза е недостъпна - вадя буксата на бобината и аналогично следя дали работата на мотора се променя.
Идва тази пролет и хип - стария проблем на дневен ред, но този път доста по-зле. Пак 5-и и 6-и цилиндър.
Мисля си - ок, за да бачка иска да има гориво, въздух и искра.
Въздух - всичко отново почистено (2 тубички Меглио заминаха). Всмукателни колектори, дроселова клапа, филтъра е нов (няма 1к км)
Гориво - разменям дюзите на газта - 6-а отива на мястото на 2-а и обратното - ефект нулев. 2-и цилиндър продължава да си работи, а 6-и продължава да не работи. Връщам ги по местата.
Аналогично с бензиновите дюзи - същата картинка. Вадя си извод че дюзите са ОК, нали е правилно (оказва се че не е, но по-нататък)
Искра - аналогично като с дюзите разменям свещта на 6-и с тази на 2-и. Ефекта пак е нулев и ги връщам. Извод - свещите са ОК, нали така.
Искра - бобините (пори мен всеки цилиндър си има бобинка). Разменям 6-и със 2-и и отново си вадя извода, че и бобините са наред.
(да вметна че заедно с размените на 6-и и 2-и правя и размени на 5-и с 3-и, но за по-кратко не пиша и това)
шах и мат - не ми останаха предположения, вие имате ли?
"Играх си" с други неща и врътнах кранчето на газта от бутилката. Забравих че е завито, качвам се да карам и съответно нямах много голям избор - или да спра и да развия кранчето или да си карам на бензин. Домързя ме и карах на бензин - бре! Тая кола можела да върви бе! Ааааааа има нещо гнило. Да не би да "плюят" газовите дюзи и да меша горива - нееее, защо тогава и на газ е същата картинката, няма логика.
Ден-два ... три ... абе гложди ме, нерви ме....
"Ще запаля колата, ще изчакам да загрее да обърне на газ и ще спра бензина". Добре ама на бензина няма кранче... да режа кабелите на помпата за едната проба ... мнееее обичам я тази кола, не мога да й го причиня. "Да бе, колко съм кух - ще извадя бушона на бензиновата помпа!"
Воала, колата се движела перфектно и на газ.
Извод - невъзможно каръшка комбинация от плюещи/пикаещи и бензинови и газови дюзи на едни и същи цилиндри. Е нема такъв филм!
Защо при мен все по трудния начин трябва да се случват нещата.
Да споделя малко опит, макар че точно в такава ситуация надали някой ще изпадне ...
Предистория: Още миналата пролет като започна да се затопля много рядко но губеше цилиндри и записваше грешки (лампа "Check Engine"). Прочитахме ги регулярно а те бяха:
Missfire 6-th cyl
Missfire 5-th cyl
Misfire random
Странна работа. Нови свещи, друг дросел, почистване всмукателен колектор и изобщо всичко по въздуха докато стигне до цилиндрите. Проблема си стои, макар и много рядко да се прояваваше.
Разменях местата на бобините - никакъв ефект - все 6-и и/или 5- цилиндър ги няма, но поради това, че рядко се случваше нямах много възможности да си правя такива проби, а за "майстор" да не говорим. Тръгвам към "майстор-а" и тя се оправя
Ситуацията е една и съща и на газ и на бензин - никаква разлика, поне на усет.
Как разбирам че даден цилиндър не работи - когато съм на газ изваждам буксата на газовата дюза на съответния цилиндър и ако не се усети разлика в работата на мотора значи този цилиндър е аут. Когато съм на бензин, поради това че буксата на бензиновата дюза е недостъпна - вадя буксата на бобината и аналогично следя дали работата на мотора се променя.
Идва тази пролет и хип - стария проблем на дневен ред, но този път доста по-зле. Пак 5-и и 6-и цилиндър.
Мисля си - ок, за да бачка иска да има гориво, въздух и искра.
Въздух - всичко отново почистено (2 тубички Меглио заминаха). Всмукателни колектори, дроселова клапа, филтъра е нов (няма 1к км)
Гориво - разменям дюзите на газта - 6-а отива на мястото на 2-а и обратното - ефект нулев. 2-и цилиндър продължава да си работи, а 6-и продължава да не работи. Връщам ги по местата.
Аналогично с бензиновите дюзи - същата картинка. Вадя си извод че дюзите са ОК, нали е правилно (оказва се че не е, но по-нататък)
Искра - аналогично като с дюзите разменям свещта на 6-и с тази на 2-и. Ефекта пак е нулев и ги връщам. Извод - свещите са ОК, нали така.
Искра - бобините (пори мен всеки цилиндър си има бобинка). Разменям 6-и със 2-и и отново си вадя извода, че и бобините са наред.
(да вметна че заедно с размените на 6-и и 2-и правя и размени на 5-и с 3-и, но за по-кратко не пиша и това)
шах и мат - не ми останаха предположения, вие имате ли?
"Играх си" с други неща и врътнах кранчето на газта от бутилката. Забравих че е завито, качвам се да карам и съответно нямах много голям избор - или да спра и да развия кранчето или да си карам на бензин. Домързя ме и карах на бензин - бре! Тая кола можела да върви бе! Ааааааа има нещо гнило. Да не би да "плюят" газовите дюзи и да меша горива - нееее, защо тогава и на газ е същата картинката, няма логика.
Ден-два ... три ... абе гложди ме, нерви ме....
"Ще запаля колата, ще изчакам да загрее да обърне на газ и ще спра бензина". Добре ама на бензина няма кранче... да режа кабелите на помпата за едната проба ... мнееее обичам я тази кола, не мога да й го причиня. "Да бе, колко съм кух - ще извадя бушона на бензиновата помпа!"
Воала, колата се движела перфектно и на газ.
Извод - невъзможно каръшка комбинация от плюещи/пикаещи и бензинови и газови дюзи на едни и същи цилиндри. Е нема такъв филм!
Защо при мен все по трудния начин трябва да се случват нещата.