Волво Клуб - България

Full Version: Polestar и RICA
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Какво е вашето мнение за афтър маркет софтуерния ъпгрейд предлаган от:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.polestar.se/">http://www.polestar.se/</a><!-- m --> - гледам че офицално може да се сложи техен софтуер от дилъри на Волво (незнам дали МП го предлагат)

другата алтернатива е:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rica.nl/">http://www.rica.nl/</a><!-- m -->

По принцип не съм привърженик на подобни решения защото мисля че доста скъсяват живота на двигателя който не е заводски направен да работи в тези режими. Какво е вашето мнение?

Гледам че специално при моя двигател ъпгрейда предлаган от RICA е много осезаем - до 245 кс. и 500nM!!


взето от тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rica.nl/identify.aspx">http://www.rica.nl/identify.aspx</a><!-- m -->
2.4D Euro 5 (163 hp / 420 Nm)

- Available MY 2010 onwards

- VIN Code YV1xx80

- D5244T16

- Twin turbo engine

- Tunes to 245 hp / 500 Nm

- Found in XC70, XC60

- Same engine as the D5 Euro 5 205 hp

- Only available for the certain markets
Твоята е една от белите ХС60тки, нали?

Те са с автоматична кутия. Тя е 6 степенна, японска и разполага с режим на обучаване към стила на шофиране. Това е добре, защото след промяна на параметрите на двг, може и кутията да се обучи. НО съм коментирал с Роби на подобни теми и неговото мнение е, че тези промени скъсяват живота на автоматичната кутия. Аз на твое място може би бих се изкушил, но едва ли бих отишъл на "програма максимум". По-скоро бих започнал с мерене на дино, после пренастройка и пак мерене. Мисля, че около 200 к.с./450 НМ като че ли е оптимално. При положение и че е с две турбини... нататък мисля, че е е доста самоцелно. Може би при 500 нм е разумно да се сменят и спирачни апарати, а това на ХС60 не е лесна работа. Пак казвам - това са мнения на Роби и на мен, които не ангажират по никакъв начин. Може и да е доста добре с 245 кс и 500 нм. Зависи от приоритета, ако ще се състезаваш някъде може би точно това ти трябва.
Не, не е бяла, моята е кафява, ниво на оборудване momentum + някои допълнителни неща.

В момента изобщо не се изкушавам от такъв ъпгрейд, въпреки че както казваш 200 к.с./450 НМ ми звучи доста добре, но може би на по-късен етап. Днес карах колата около 300км. в дъжд и предимно по магистрала, изключително динамичен двигател, ускорява без проблем и добре подържа скорост,а има и добър запас от мощ и при високи скорости, комбинацията с тази скоростна кутия е отлична. Изобщо не виждам смисъл да и слагам нов софтуер, интересно ми е дали някой го е направил и какво му е мнението. Polestar работят с Volvo, следователно нещата трябва да са доста изчистени при тях, след като не отпада гаранцията при инсталация.

Автоматичната скоростна кутия (geartronic) e 6 степенна и действително е японска (произвеждат ги Aisin Seiki Co.), не знаех че е самообучаваща се, това е интересно. Да не отварям нова тема - за скоростната кутия, прави ми впечатление че когато я поставя от позиция P, R, N на D, усещам доста силен тласък, мога да го характеризирам като удар - колата направо подскача докато държа крака си на спирачката. С автоматите имам по-голям опит с един VW Passat 1.8Т при който при поставяне на позиция N усещането е съвсем различно.

Това нормално ли е при geartronic кутията или трябва да я закарам на МП да я погледнат? Какъв е интервала на обслужването и/какво масло се използва?
RDRcontact Wrote:Не, не е бяла, моята е кафява, ниво на оборудване momentum + някои допълнителни неща.

В момента изобщо не се изкушавам от такъв ъпгрейд, въпреки че както казваш 200 к.с./450 НМ ми звучи доста добре, но може би на по-късен етап. Днес карах колата около 300км. в дъжд и предимно по магистрала, изключително динамичен двигател, ускорява без проблем и добре подържа скорост,а има и добър запас от мощ и при високи скорости, комбинацията с тази скоростна кутия е отлична. Изобщо не виждам смисъл да и слагам нов софтуер, интересно ми е дали някой го е направил и какво му е мнението. Polestar работят с Volvo, следователно нещата трябва да са доста изчистени при тях, след като не отпада гаранцията при инсталация.

Автоматичната скоростна кутия (geartronic) e 6 степенна и действително е японска (произвеждат ги Aisin Seiki Co.), не знаех че е самообучаваща се, това е интересно. Да не отварям нова тема - за скоростната кутия, прави ми впечатление че когато я поставя от позиция P, R, N на D, усещам доста силен тласък, мога да го характеризирам като удар - колата направо подскача докато държа крака си на спирачката. С автоматите имам по-голям опит с един VW Passat 1.8Т при който при поставяне на позиция N усещането е съвсем различно.

Това нормално ли е при geartronic кутията или трябва да я закарам на МП да я погледнат? Какъв е интервала на обслужването и/какво масло се използва?

Това ме навежда на мисълта, че май ще трябва да се възползваш от гаранцията. Wink
Не не е нормално така да превключва, чак колата да подскача.
Да, ще трябва да я заведа да я погледнат. Може би съм преувеличил с описанието за подскачането... но се усеща превключването определено
Днес цял ден превключва съвсем гладко без подскачане.

Недоумявам :?
Ще ти кажа как е при мен (XC90 2008 год.) - същата кутия ... не се усеща превключане между предавки на място, но на моменти и само когато е под напрежение (наклон), тогава се усеща леко, че включва от Р на R или D .. но леко се усеща. На равно или под лек наклон - няма нищо, не разбирам кога става превключването. Не знам дали не е преекспонирано това тласкане при теб, т.е. да си се притеснил повече от необходимото, но знам от предишен опит с автоматици, че тласкането по време на движение е притеснително и в 50:50 от случаите се оказва нещо по-малко - тампон, каре на диференциал или др., но не карантия в кутията. Понякога се оправя след смяна на масло и филтър (ако има).
За твое успокоение я заведи в МП, за да я видят и после не се вглеждай много, а си я карай със здраве Smile
Dodo 155, благодаря за отговора!

Потвърждаваш това което ми казаха и други хора - при по-силен наклон се появи това подскачане. Когато го усетих бях паркирал на стръмна улица и след като го забелязах си поиграх и няколко пъти превключих скоростите за колата - подскачаше всеки път. Направи ми впечатление че досега не го бях усещал това грубо превключване - имам я колата от скоро и нямам голям опит с автоматиците. Когато е на равно превключването е съвсем гладко. По време на движение скоростите се редят гладко и такива тласъци не усещам.

Поздрави
Това при наклон е нормално явление от неправилно експлоатиране (спиране/потегляне).
В книжката на Аудито пише така (предполагам и на други го пише, но някой трябва да чете) - при спиране на наклон първо се прилага ръчната спирачка, след което лоста се поставя на Р, преди потегляне първо се превключва на D и после се освобождава ръчната. Така се предотвратява онзи ход напред/назад след пускане на педала на спирачката, който "затяга" скоростната кутия. Може да забележиш, че при по стръмен наклон особено назад, превкючването от P на D е доста тегаво и понякога съпроводено с един неприятен звук Smile
Има едно съкращение за случая: RTFM - Read The Fucking Manual, което признавам е много валидно в моя случай. :oops:

Благодаря за отговора! Мислих че, с автоматиците е по безгрижно, само газ и спирачка но явно не е така.

Поздрави