Волво Клуб - България

Full Version: Как се разглобява предна дясна врата на S80?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
След като си обслужих "новата" кола реших да се насоча към нещата, които ме дразнят и ми създават неудобства. На първо място това е предната дясна врата. Прочетох темата <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=10591&start=10">viewtopic.php?f=8&t=10591&start=10</a><!-- l -->, която доста прилича на моят проблем, но първо е леко вехтичка вече, второ не е съвсем същият проблем и трето преди да дам 700 евро бих предпочел да се пробвам сам да си реша проблема, ако ми е по силите.

Вратата наистина се отваря над определена температура - може би над 15 градуса. Прави ми впечатление, че се отваря също при първото сътресение, независима дали това е затварянето на багажника или пропадане в дупка по време на движение. За затваряне - много рядко отказва да се заключи веднага. Стъклото и огледалото си работят винаги за разлика от това, което е описано в тази тема.

Смятам да прегледам буксата и да я почистя. Но ми се струва, че повече ще помогне едно отваряне на кората и смазване на подвижните части. Така че нека някой, който е отварял такава врата да каже последователността. Има ли някакви особености, трудности и трикове.
Ако тогава не се оправи, все пак как да разбера дали проблемът е механичен или електрически за да знам в какъв сервиз да отида.

На отзовалите се - много благодарности!
Заповядаи <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=19250">viewtopic.php?f=29&t=19250</a><!-- l -->
Какво точно се случва с вратата?
Бравата не отключва и не заключва всеки път?
работи със закъснение, което зависи от температурата. Вижда се как бутончето се мъчи да излезе. Ако тупна вратата ще излезе. Ама ако правя така всеки път ще остана без врата.
gustav Wrote:работи със закъснение, което зависи от температурата. Вижда се как бутончето се мъчи да излезе. Ако тупна вратата ще излезе. Ама ако правя така всеки път ще остана без врата.
Здравей колега,
Имах подобен проблем на шофьорската врата, само, че през зимата си работеше, лятото си прави оглушки. Поне dead lock-а хващаше и колата се заключваше, въпреки палчето което стърчи нагоре.. Чуваха се и нетипични шумове от механизма при заключване/отключване. Миналия уикенд смених машинката и всичко се оправи. Демонтажа/монтажа ме изненада с повече от очакваните трудности - някакъв предпазен капак около механизма много трудно се демонтира, монтажа му също също беше кофти.
Поздрави
gustav Wrote:работи със закъснение, което зависи от температурата. Вижда се как бутончето се мъчи да излезе. Ако тупна вратата ще излезе. Ама ако правя така всеки път ще остана без врата.

При мен шофьорската врата е така. Когато си иска тогава отключва и заключва централното. Бравичката е виновника, някой ден ще и дойде и на нея ред-а...
Quote:Поне dead lock-а хващаше
Колега ти и преди ми беше казал същото, обаче би ли обяснил по-подробно. Това електрически механизъм ли е? Аз си мислех, че вътре има едно моторче, лостова система и брава. Дано не изскочи някой ербег!

Аз проучвам, ако се окаже много сложно ще търся майстор. Все ми се струва, че просто нещо заяжда и с едно мазане ще тръгне. Това явно е някакъв типичен проблем на Волво.
gustav Wrote:
Quote:Поне dead lock-а хващаше
Колега ти и преди ми беше казал същото, обаче би ли обяснил по-подробно. Това електрически механизъм ли е? Аз си мислех, че вътре има едно моторче, лостова система и брава. Дано не изскочи някой ербег!

Аз проучвам, ако се окаже много сложно ще търся майстор. Все ми се струва, че просто нещо заяжда и с едно мазане ще тръгне. Това явно е някакъв типичен проблем на Волво.

Здравей отново,
първо трябва да имаш в предвид, че не всички коли имат dead lock, това е допълнителна блокировка против кражба. До колкото знам за САЩ не се предлага въобще. Около 30 сек.след заключване се чува едно прищракване от всички врати. След това вратите не могат да се отварят както от вътре, така и от вън (независимо дали са заключени преди това), т.е. ако крадец счупи стъкло и реши да влезе, трябва да го направи през прозореца.. същото и за излизането. Според книжката, не би трябвало да може да се отвори вратата (деактивира dead lock-а) и с ключ, който просто е копие на оригиналния, но без кодиран от Vovlo транспондер (това не съм пробвал, нямам такъв ключ). Не знам как точно действа механизма, гарантирано е електрически и енерго-независим след активация (дори да свалиш акумулатора dead lock-а остава активен), има реле за него в REM-а. Иначе машинката е капсолована и се съмнявам за възможност да се ремонтира качествено или смаже (не е ясно дали би трябвало да се маже въобще). Докато проучвах какъв вариант точно ми трябва се оказа, че има доста разновидности - със и без dead lock, с връзка и без към патрона на вратата (за предна лява врата тези от UK не вършат работа), с датчик за аларма и без, американските модели са с някакво дву-степено заключване.. не го разбрах точно. Иначе нямат връзка с airbags, няма страшно. На фона на цената за втора употреба на тези устройства, аз лично реших да сменя, не да опитвам ремонти.
Поздрави и успех!
Брей това устройство излезе доста сложно. Наистина съм чувал прищракване и най-вероятно имам такъв механизъм. А защо смяташ че е от него? Това електронен модул ли е?
Аз за смазването имах предвид разните лостчета и бравата. На електрониката мога само да проверя дали няма някой откачен или прекъснат кабел. Повече не мога. А ако тази система против кражба може да се прекъсне това ще е най-добрия вариант. Иначе да търся електронен модул 2nd hand е умряла работа. Даже ти се чудя на късмета как си попаднал на същия.
gustav Wrote:Брей това устройство излезе доста сложно. Наистина съм чувал прищракване и най-вероятно имам такъв механизъм. А защо смяташ че е от него? Това електронен модул ли е?
Аз за смазването имах предвид разните лостчета и бравата. На електрониката мога само да проверя дали няма някой откачен или прекъснат кабел. Повече не мога. А ако тази система против кражба може да се прекъсне това ще е най-добрия вариант. Иначе да търся електронен модул 2nd hand е умряла работа. Даже ти се чудя на късмета как си попаднал на същия.

..Значи колата ти е с deadlock, аз не смятам, че имаш грижи с него. Проблемен е ако си деактивирал алармата (отключил с оригиналното дистанционно) и вратите отвътре остават блокирани. Можеш да тестваш като останеш в колата и активираш алармата, изчакаш да се пусне блокировката и след това деактивираш. Ако има блокирала врата - преглеждаш релето в REM-а. Иначе dead lock-а е допълнителна екстра към алармата - софтуер, кабели, реле и специални машинки за вратите. Смятам, че проблема при теб си е точно в машинката, но за да се изключи и една малка вероятност, но по-лека за профилактика, бих препоръчал да прегледаш релетата. Нямам диаграмите за твоята кола.. помоли някой от колегите да ти ги пусне за да знаеш кои релета да гледаш.
Pages: 1 2