Волво Клуб - България

Full Version: Парното не духа на предното стъкло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, имам следния проблем - както и да настроя парното почти не духа на стъклото и от там много се изпотява и не може да се отпоти. Дори и с включен климатик (той и без това сам се включва като пусна да духа на стъклото) нищо не се променя - трябват около 10 мин за да се отпоти стъклото. Когато си сложа ръката отпред се усеща съвсееееееееем лек полъх, а според мен би трябвало да духа силно
Развалено моторче на клапата за насочване към стъклото.
Пробвай със смяна на филтъра за купе ако имаш такъв, намира се под жабката.
Успех
Нямам филтър за купето, търсих го много Smile)))) но без успех Wink
А относно моторчето - кое е това моторче и не отговаря ли едно и също мототче за насочване и за останалите направления на въздуха
Едно е за насочването, намира се зад кората която покрива централната конзола откъм педалите (номе 18 на картинката). Сваляш кората и гледаш дали се движи гладко когато превключваш между насочване само към краката и към стъклото.
Мерси колега, уикенда ще си поиграя да видя къде е проблема. А ако е въпросното моторче - какъв е изхода ? Smile
Ново, старо, някакво друго. Нямат оправяне.
joro74 Wrote:Ново, старо, някакво друго. Нямат оправяне.

Това е стъпково моторче .Пробвай двигателя вътре с 12V DC.Ако е здрав може да направиш следното:
Има в него едни пластини които се уморяват от времето.
Разглоби го,притегни въпросните медни пластини(еднакво).Погледни дали не са изхабени графитните писти .
Ако има изтриване,купи си от някой магазин за електроника ,лак с графитно (композитно) покритие.
Намажи на изтритите места ,изчакай да изсъхне ,изравни ги с финна шкурка (може и с оризова хартия ).
Сглоби и пробвах.
Успех
Zdravko_850 Wrote:Това е стъпково моторче .Пробвай двигателя вътре с 12V DC...

Ако е стъпков мотор само с подаване на 12v няма да го преместиш на никаде. Wink
Управлява се с поредица от импулси в строго определен ред.
Най вероятно мотора е постояннотоков, четков. Това, че мести клапата насам-натам с точно определен ход не го прави стъпков...
Не е лошо да се проверят четките.
Другия вариант е потенциометъра за обратна връзка (по него контролера разбира в какво положение е клапата). Много често за да си запазят правото да продават цели клапи на безбожни цени, много производители си поръчват потенциометри със специална характеристика, за която процесора управляващ клапите следи. И ако не си намери точно това което му е казано да търси просто не работи и записва грешки.
Tisho Wrote:Най вероятно мотора е постояннотоков, четков. Това, че мести клапата насам-натам с точно определен ход не го прави стъпков...
Да прав си Тишо !
Въпросния устройство ,завърта един квадратен жлеб на стъпки (градуси)

Tisho Wrote:Не е лошо да се проверят четките.
Може да ги провериш,но и да са заминали ,не може да смениш само тях
или работи моторчето или не

Tisho Wrote:Другия вариант е потенциометъра за обратна връзка (по него контролера разбира в какво положение е клапата)..
Точно този потенциометър се изтрива

Аз съм успял да оправя доста такива ,лошото е че мястото за смяна е неудобно за работа .
Понякога се налага сваляне на горната и средната част на таблото.
Успех