Волво Клуб - България

Full Version: Volvo S80 помощ с една грешка
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги излезе ми съобщението Engine service ..... и имам една китайска джаджа за разчитане на грешки и излезе P0244 turbocharger wastegate solenoid a range performance. Смених въпросния соленоид клапан изчистих грешката, но пак се появята. Доколкото можех проверих маркучите за вакуум и са здрави. Самият wastegate не е заял или забил местят се лопатките в турбото. Значи и това работи. На буксата ми стана странно защо имам напрежение и на двете крачета едното е пулсиращо, но доколкото прочетох в VIDA така и трябва да е, но за другото не мисля, че е правилно. Впрочем на някой ако му трябва такъв соленоид, този който свалих мисля че работи понеже показва същото съпротивление, а и като го отворих всичко му е здраво вътре.
При мен тази грешка се излекува с кратко каране по магистралата на пълна газ(примерно на 5-та 4000 оборота,че на 6 иде много бързо).

Иначе преди време ми се беше счупило едно пластмасово краче което регулираше въздуха към цилиндрите (близо до капачката за маслото е).
И клапата се отваряше и затваряше когато и падне, и от там се сбъркваше компа,вкарваше ме в сервизен режим,след 5 км се отпушваше и така.
Грешката беше същата -жълт триъгълник engine ...
Има ли гъсти черни пушаци от аспуха?
не няма никакъв пушак освен ако изфорсирам рязко лек дим излиза ама за дизелова печка е нормално според мен. Всичко е нормално докато не се появи грешката и не ми ограничи мощноста

Венио можеш ли да ми покажеш на някоя снимка за коя пластмаса става въпрос да я проверя, че не ми е направило впечатление да има нещо счупени
Имам същият проблем и майстора ми каза да си изчистя лопатките на турбото,защото най вероятно не затварят плътно.
lanhol Wrote:не няма никакъв пушак освен ако изфорсирам рязко лек дим излиза ама за дизелова печка е нормално според мен. Всичко е нормално докато не се появи грешката и не ми ограничи мощноста

Венио можеш ли да ми покажеш на някоя снимка за коя пластмаса става въпрос да я проверя, че не ми е направило впечатление да има нещо счупени

Ами утре ще го снимам и ще ти кача снимката,телефона ми нема фото и трябва да да взема апаратче.

За смяната на това краче,поради факта че от GM са сменили закачването от мъжко-мъжко,на мъжко женско,при мен се наложи да си зема целия елемент.
Самото краче е 7 лв в МП,но ако съвпада с закачането му с твойто такова.GM са пуснали целия елемент с променено захващане на крачето (100 лв в МП).

Елемента представлява една умрела пластмаска-> на дълга пластмасова ос има за всеки цилиндър пластмасов кръг (като 5 стотинки ртазмер) и въпросното краче го движи от пълно отваряне до пълно затваряне.
Като е счупено крачето- налягането отваря този елемент,но неравномерно.той си е на свободна ос

Ако не може да си намериш такова краче,се налага отваряне на главата на мотора (аз не можах Smile ).
А и в МП ще искат да ти сменят тръбите на комон рейла(400лв нагоре),поради "volvo" stanard -отвинта ли тръба,сменят я ...
Та аз не те съветвам за там Smile))

иначе от това криво горене - що сажди/налепи се извадиха после ...
Много интересно нещо стана днес. Онзи ден след като пуснах поста бях решил да ровя пак по този проблем по колата разкачих акумолатор да меря буксата ала бала някви магарии да му правя, но поради факта, че другия край отива в компа а него неможах да сваля, защото нямам скобата за демонтаж така и го оставих. Днес я по карах колата спокйно и не дава грешка ( тя и преди даваше само при KICK DOWN ) но на прибиране викам абе ще пробвам да я понатисна на три пъти опитах през различен интервал от време и няма нищо колата лети та немогат да ме стигна голфовете по околовръстното на Люлин. Дали дето се вика не се е излекувала сама Big Grin